نتایج جستجو
از الکتاب
- أَجْرِیَ إِلَّا عَلَی الَّذِی فَطَرَنِی). به من روح و جسم بخشیده و در همه چیز مدیون او هستم همان خالق و رازق من. اصولا من اگر گامی برای هدایت و سعادت شما بر۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۳
- زبان به شکر و ثنای او میگشاید و خود را در مقابل این همه عظمت و رحمت کوچک و مدیون میبیند. تفسیر آیات ۱ - خداوند، شب را به منظور آرامش و آرمیدن انسان ها آفریده۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۰۳ واژه) - ۲۸ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- چون آن موعد ميرسيد و مديون اداء دين نمىكرد بر منافع مى- افزودند و مهلت ميدادند و اين عمل چند مرتبه كه مكرر ميشد تمام هستى مديون در مقام دين اولى از دست۳۲ کیلوبایت (۲٬۵۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۸
- از همين باب است توفي دين که دائن از مديون به شدت ميگيرد و به عكس وفاء دين که مديون به راحتي اداء دين ميكند و توفي نفوس عبارت۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۹
- طلبكارند كه مطالبه مى كنند؟ نجاشى از عمروعاص پرسيد. در جواب گفت: نه، آنان مديون و مقروض ما نمى باشند. سپس جعفر گفت: اى پادشاه پس براى چه ما را از شما مطالبه۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۲
- أَنفُسَهُم خسران سرمايه از دست دادن است و باصطلاح ورشكست شدن و كلّي مديون ديگران شدن، سرمايه اينها عمر دنيا بود، تجارت آنها اعمال عبادي۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۲
- بشدّت و قوت است و از اينکه باب است توفي دين که دائن از مديون اتخاذ ميكند و باين سبب حضرت ملك الموت را قابض ارواح گفتند، و نسبت۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۸
- اختلاف پيدا كردند در دين يا ميراث و اينکه مطالبه دين ميكرد و مديون منكر بود يا مطالبه ارث ميكرد و ديگري منكر بود و رفتند نزد قاضي۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۵
- که علاوه از اينكه نفعي نبرده و سرمايه را هم از دست داده مديون ديگران شده باصطلاح ورشكسته، اينها علاوه از اينكه خود را از۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۹۶ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۴
- كنند بلكه دعوت بضلالت و گمراهى مينمايند و در امر خير مسامحه ميكنند بلكه اگر مديون باشند در اداء دين خودشان مماطله مينمايند و از صلحا نيستند بلكه از عصاة و۳۲ کیلوبایت (۲٬۴۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۷
- طلبكارند كه مطالبه مى كنند؟ نجاشى از عمروعاص پرسيد. در جواب گفت: نه، آنان مديون و مقروض ما نمى باشند. سپس جعفر گفت: اى پادشاه پس براى چه ما را از شما مطالبه۴۵ کیلوبایت (۳٬۹۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۲
- طلبكارند كه مطالبه مى كنند؟ نجاشى از عمروعاص پرسيد. در جواب گفت: نه، آنان مديون و مقروض ما نمى باشند. سپس جعفر گفت: اى پادشاه پس براى چه ما را از شما مطالبه۵۵ کیلوبایت (۴٬۸۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۲
- و همبسترى پرداخت و زوجه پذيرفت و بعد با او همبستر شده زفاف كرد ديگر چيزى مديون نيست، همانا براى زوجه همان مقدار است كه قبل از دخول گرفته است.۲ کیلوبایت (۱۰۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۲۵
- ننمايد باين نحو كه وصيت در مازاد از ثلث نمايد يا اقرار بدين كند براى كسيكه مديون او نيست بقصد اضرار بورثه بدون داعى قربت وصيت مىكند خداوند وصيتى از قبل خود۸۹ کیلوبایت (۷٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۸
- مىگويد: وديعه بوده است. امام فرمود: مالى را كه گيرنده اقرار به گرفتن آن كرده مديون است مگر اينكه اثبات كند كه بعنوان وديعه نزد او گذارده است. مؤلّف اين كتاب-۳ کیلوبایت (۹۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۰:۴۸
- است؟فرمود: اگر صاحبش شهودى دارد كه روز قتل قيمتش چه مبلغى بوده، همان مقدار قاتلش مديون است، و چنانچه مولايش چنين شهودى نداشت، قيمت را قاتل تعيين كند و سوگند ياد۷ کیلوبایت (۲۰۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۰:۵۱
- رفت از او ارث مىبرند مادامى كه مادرش كنيز است، پس اگر متوفى قيمت كنيز را مديون بود و پسر خواست مادرش را از قيد بردگى آزاد سازد (و دين را از سهم الارث خود۸ کیلوبایت (۳۴۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۲۹
- درهم از خود باقى گذاشته، در حالى كه هزار و پانصد درهم بهمسرش و به آن مرد مديون بوده، و بنا بر اين ثلث هزار درهم متعلّق به زن او است، زيرا كه طلب او پانصد۹ کیلوبایت (۳۷۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۱۰:۵۳
- من را نسبت به خود به خوبى مى دانيد، مطلبى به گوش من رسيده است كه خود را مديون به ابلاغ آن مى دانم ، تا مراتب خير خواهى را انجام داده باشم ، اما خواهشم۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۸۳ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۲:۵۶
- زبان به شكر و ثناى او مى گشايد و خود را در مقابل اينهمه عظمت و رحمت كوچك و مديون مى بيند. آيه بعد، از توحيد ربوبيت پروردگار شروع كرده و به توحيد خالقيت و۳۸ کیلوبایت (۴٬۴۴۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۱۲