نتایج جستجو
از الکتاب
- التوبة ٨٤ (رده زیارت اهل قبور در صدر اسلام)نماز را تمام کرد و بر میت دعا نکرد». احکام: ۹ اهل قبور: زیارت اهل قبور در صدر اسلام ۵; مشروعیت زیارت اهل قبور ۷ خدا: اوامر خدا ۱۷; حکم خدا ۱۱; خواسته هاى۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- که آنها از عالم آخرت به کلی مأیوسند چنانکه کافران از اهل قبور نومیدند (یعنی فرقی میان جهودان و اهل کتاب که خود را معتقد به خدا و قیامت میدانند با کافران۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۱ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
- حفر» یا «محفورة» و منطبق بر اثر پاى رونده است. ۲ - منکران معاد، زنده شدن اهل قبور را شگفت آور خوانده و آن را بعید مى شمارند. (یقولون أءنّا لمردودون فى الحافرة)۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۴۹ واژه) - ۲۰ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۴۶
- از استماع حق انتفاع نمىيابند، پس گوئيا استماع آن نمىتوانند كرد مانند اهل قبور كه شنوانيدن سخن به آنها از دائره قدرت تو خارج است. يا أَيُّهَا النَّاسُ۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۱۲ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- در خبر است روزى حضرت به قبرستان بقيع گذشتند، فرمود: به خدا سوگند، اكثر اهل اين قبور به سبب چشم زخم در اينجا خوابيدهاند. «3» بيان: ممكن است اين از خصايص۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۲۳ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۳:۵۲
- نبوّت او شدند چنانچه نااميد جلد 5 صفحه 192 گشتند كفّاريكه قبلا مردند و اهل قبور شدند از رحمت حق در آخرت و بنابراين كلمه من در من اصحاب القبور بيانيّه است۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۲۵ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۳۲
- پيغمبر (ص) روايت شده است كه كسى كه آية الكرسى را بخواند و ثواب آنرا نثار اهل قبور نمايد خداوند داخل مىفرمايد در قبر هر ميتى از مشرق تا مغرب چهل نور را و۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- تمام کسانی که در قبرها هستند برانگیخته میشوند، مگر نمىداند وقتى كه خفتگان قبور برخيزند مگر نمىداند كه چون آنچه در گورهاست بيرون ريخته گردد، آیا آدمی نمیداند۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۴۱ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- ادراك چاشنى لذاتش، نفس را مشتاق و طامع آن سازد. پرسيد از سبب قبور، فرمود: براى آنكه ديدن اين قبور، آمال را كم؛ و تيشه انديشه مردن، گياه هوى و هوس را از زمين۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- دررسد؟ آیا اهل شهر و دیارها (که از یاد خدا و طاعت او غافلند) از آن ایمنند که به روز که سرگرم بازیچه دنیا هستند عذاب ما آنان را فرا رسد؟ آیا اهل شهرها ایمنند۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- كرده كه فرموده: منظور كفارند، كه از تو چيزى نمى شنوند، همان طور كه مُردگان اهل قبور، چيزى نمى شنوند. و در الدر المنثور است كه: ابوسهل سرى بن سهل جندی شاپورى،۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۰۱ واژه) - ۱۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۳
- گوناگون بهشت و توجّهى بأحوال اهل محشر ندارند با يكديگر شوخى و مزاح ميكنند و خوشحال و متعجّب از حال خودشانند و اگر زنان آنها در دنيا اهل ايمان باشند و مايل بمعاشرت۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۰۲ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- مىآيد. علت ديگر آن بود كه اهل آن زمان به معاد اعتقاد پيدا كنند و در آن نزاعى نداشته باشند [كهف:21]. از اين فهميده مىشود كه اهل آن زمان در امر معاد نزاع۲۳ کیلوبایت (۲٬۶۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
- عقوبات دنيوى است و بعد از اين خداوند اهل ايمان را از اين قبيل نجوى نهى فرموده و مقرّر داشته كه نجوى بايد بخير و صلاح اهل ايمان و پرهيز از مخالفت خدا و پيغمبر۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- و رهبانان و اهل شهادت و هوى از اهل حروريه و اهل بدعتند «1». در احتجاج- از حضرت امير المؤمنين عليه السلام از اين آيه سؤال شد، فرمود: كفار اهل كتاب و يهود۳۷ کیلوبایت (۳٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- باز ندارد موى پيشانى او را سخت بگيريم. موى پيشانى دورغگوى خطاكار را. پس او اهل محفلش را (به يارى) بخواند. ما هم بزودى مأموران دوزخ را فرامىخوانيم. حاشا۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۲۰ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۱۹
- ائمه اطهار بيهود و نصارى و قسّيسين و رهبان و اهل شبهات و اهواء از اهل قبله و اهل بدع و خوارج نهروان و اهل حرورا كه دهى است نزديك كوفه و خوارج حروريّه منسوب۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- پذيرند. تفسير اين مسلك و طريقه و عادت و سيره مرضيّه الهيّه است در توفيق اهل حق و خذلان اهل باطل كه اعوجاج و اختلاف و انحرافى در آن نيست بلكه عدل و ثابت و آشكار۲۳ کیلوبایت (۱٬۷۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- گوناگون بهشت و توجّهى بأحوال اهل محشر ندارند با يكديگر شوخى و مزاح ميكنند و خوشحال و متعجّب از حال خودشانند و اگر زنان آنها در دنيا اهل ايمان باشند و مايل بمعاشرت۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- البقرة ١٤٤ (رده تهدید اهل کتاب)تمامش قبله باشد، و قبله خانه درب آن است، و درب قبله اهل مسجد، و مسجد قبله اهل حرم، و حرم قبله تمام اهل زمين است. بعد از آن به جهت تصريح به عموم حكم امت فرمايد:۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴