نتایج جستجو
از الکتاب
- که از شدت سرما اعضاى بدن از هم متلاشى مى شود. [انسان:13]. از مقابله شمس بدست مىآيد كه زمهرير به معنى سرماست يعنى در بهشت حرارت آفتاب و سرما نمىبينند۳ کیلوبایت (۲۱۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۳
- جواب اينكه لازم بود بفرمايد: شما را از سرما حفظ مىكند پس چرا فرموده از گرما حفظ مىكند؟ بايد گفت: حفظ كردن از سرما لباس از گرما هم نگه مىدارد لذا فائده۳ کیلوبایت (۲۱۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۸
- جواب اينكه لازم بود بفرمايد: شما را از سرما حفظ مىكند پس چرا فرموده از گرما حفظ مىكند؟ بايد گفت: حفظ كردن از سرما لباس از گرما هم نگه مىدارد لذا فائده۳ کیلوبایت (۲۵۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۱
- وعده ها است. «مُسْتَقَرّ» در اصل، از مادّه «قُرّ» (بر وزن حُرّ) به معناى سرما است و از آنجا که سرماى شدید هوا، انسان و موجودات دیگر را خانه نشین مى کند،۳ کیلوبایت (۲۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۱۶
- از کوهها پناهگاههایی؛ و برای شما پیراهنهایی آفریده، که شما را از گرما (و سرما) حفظ میکند؛ و پیراهنهایی که به هنگام جنگ، حافظ شماست؛ این گونه نعمتهایش۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۹
- پسندى عجيب كردند. صِرّ به كسر (ص): سرماى شديد به قول راغب اين از آن است كه در سرما گره شدن (يخ بستن) هست. [آل عمران:117]. حكايت آنچه كفّار در اين زندگى انفاق۳ کیلوبایت (۲۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۴
- ثبات و محل استقرار. راغب گفته: اصل آن از قُرّ (بر وزن قفل) به معنى سرما است و سرما مقتضى سكون است چنانكه حرارت مقتضى حركت. [غافر:39]. آخرت خانه ثبت و استقرار۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰
- پسندى عجيب كردند. صِرّ به كسر (ص): سرماى شديد به قول راغب اين از آن است كه در سرما گره شدن (يخ بستن) هست. [آل عمران:117]. حكايت آنچه كفّار در اين زندگى انفاق۳ کیلوبایت (۲۷۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۱
- [انسان:13]، در آن آفتاب و سردى نمىبينند. گوئيم: آيه به صدد بيان نبودن گرما و سرما در بهشت است و اين منافى با وجود صباح و مساء نيست در صافى از حضرت صادق «عليه۷ کیلوبایت (۶۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۹
- قومش جز این نبود که گفتند اگر از راستگویان هستی عذاب الهی را [هماکنون] بر سرما بیاور آيا شما [به آهنگ شهوت] به مردان درمىآييد و راه [نسل] را مىبريد۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
- خداوند بآتش فرمود اى آتش بوده باش سرد پس بلرزه در آمد دندانهاى حضرت ابراهيم از سرما تا خدا فرمود و سلامت بر ابراهيم كه جبرئيل فرود آمد و با او در آتش نشست و۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۷
- فرمودند: وقتى خداوند به آتش امر كرد: «كُونِي بَرْداً» دندانهاى ابراهيم از شدّت سرما (در ميان آتش نمروديان) به هم مىخورد، تا آنكه گفته شد: «وَ سَلاماً» «1» 1-۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۷
- . وجه اينكه درباره سرابيل فرمود: ((شما را از گرما نگه مى دارد)) و حفظ از سرما راذكر نكرد معناى آيه : ((يعرفون نعمة الله ثم ينكرونها و اكثر هم الكافرون۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۹
- مخاض «1» «1» دردى كه هنگام ولادت كودك، عارض مىشود. جلد 10 - صفحه 13 گرفته و سرما دريافته و شب در نهايت ظلمت با رعد و صاعقه و بارندگى هر چند جهد مىكرد آتش۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۴
- مدرك، ص 459- 458. «2» مجمع البيان (1403 هجرى) ج 4، ص 250. «3» طوفان و باد و سرما. «4» سنگ آتش زنه. جلد 10 - صفحه 130 و به كدام طرف روانه شود كه ناگاه: آنَسَ۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۵
- از روز يا به جهت قوت و تزايد نور آفتاب است در آن زمان و وقت اعتدال نهار در سرما و گرما در زمستان و تابستان، يا به سبب آنكه در آن ساعت حق تعالى با حضرت موسى۲۴ کیلوبایت (۲٬۴۰۳ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۰۲
- اصحاب و حال آنكه جنب بودى؟ گفت: يا رسول اللّه صلّى اللّه عليه و آله و سلّم سرما بود و من از هلاك نفس خود مىترسيدم و اين آيه به خاطرم رسيد كه: وَ لا تَقْتُلُوا۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۹
- . وجه اينكه درباره سرابيل فرمود: ((شما را از گرما نگه مى دارد)) و حفظ از سرما راذكر نكرد معناى آيه : ((يعرفون نعمة الله ثم ينكرونها و اكثر هم الكافرون۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۹
- فخرفروشى و امثال آن شود. 8- آن گونه كه در لباس مادى، پوشش عيوب، حفاظت از سرما و گرما و زيبايى مطرح است، تقوا هم عامل پوشش عيوب است، هم نگهدارنده از گناه۵۲ کیلوبایت (۴٬۴۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۵
- . وجه اينكه درباره سرابيل فرمود: ((شما را از گرما نگه مى دارد)) و حفظ از سرما راذكر نكرد معناى آيه : ((يعرفون نعمة الله ثم ينكرونها و اكثر هم الكافرون۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۹