نتایج جستجو
از الکتاب
- الأنفال ٧٥ (رده اولویت در ارث)به ولایت و اولویت خویشاوندان نسبت به یکدیگر کرده، میگوید: «خویشاوندان (نیز) نسبت به یکدیگر و در احکامی که خداوند بر بندگانش مقرر داشته اولویت دارند» (وَ۶۵ کیلوبایت (۴٬۶۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۸
- المعارج ٢٥ (رده اولویت انفاق به متکدیان)توانگران و شریک ثروت آنان (و الذین فى أمولهم حقّ معلوم . للسائل و المحروم) ۳ - اولویت داشتن کمک به استمداد و درخواست کنندگان، بر دیگر محرومان جامعه (للسائل و۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۷
- الذاريات ١٩ (رده اولویت در انفاق)و درماندگى انجام مى گیرد. ازاین رو لازم است در انفاق و امداد، آنان را در اولویت قرار داد. ۸ - «عن أبى عبداللّه(ع) و قوله عزّوجلّ «للسائل و المحروم» قال۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۱۱ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۰
- الروم ٤٧ (رده اولویت در تبلیغ)أرسلنا... رسلاً ... بالبیّنت) ۶ - مبلّغان، در تبلیغ دین، باید قوم خود را در اولویت قرار دهند. (و لقد أرسلنا من قبلک رسلاً إلى قومهم) بى شک، هدف از ارسال انبیا،۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
- الشعراء ١٠ (رده اولویت در مبارزه)از عاقبت بدِ فرعونیان درس بگیرند. ۷ - مبارزه با ظلم و احیاى عدالت، داراى اولویت نخست در مبارزه اجتماعى و در رأس مسائلى که رهبران الهى باید به آن بپردازند۴۲ کیلوبایت (۳٬۸۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۲
- الشعراء ٢١٤ (رده اولویت خویشاوندان)خویشاوندان انبیا ۳ انذار: انذار از شرک ۱ جامعه: اهمیت اصلاح جامعه ۲ خویشاوندان: اولویت خویشاوندان ۲; اهمیت اصلاح خویشاوندان ۲ خویشاوندى: آثار خویشاوندى ۵ رهبران۴۳ کیلوبایت (۴٬۲۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۴
- النساء ٣٦ (رده اولویت در احسان)القربى و الیتامى و المساکین) ۹- اولویت احسان به پدر و مادر، بر احسان به خویشان (و بالوالدین احساناً و بذى القربى) ۱۰- اولویت احسان به خویشان، بر احسان به۷۱ کیلوبایت (۶٬۲۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۹
- نوح ٢٨ (رده اولویت در استغفار)را». آمرزش: شرایط آمرزش ۱۱ استغفار: آداب استغفار ۷; استغفار و نفرین ۱۶; اولویت در استغفار ۷; زمینه استغفار ۲ انبیا: اصلاحگرى انبیا ۹; تواضع انبیا ۹; فضایل۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۶۲ واژه) - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۵
- الطلاق ٦ (رده اولویت در رضاع)مردان است. (و إن تعاسرتم فسترضع له أُخرى) ۱۲ - زنان مطلّقه، داراى حق تقدّم و اولویت در شیردادن به نوزادان خود (فإن أرضعن لکم ... و إن تعاسرتم فسترضع له أُخرى)۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۵۷ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۷
- الممتحنة ١٢ (رده اولویت در اصلاح)اسلام: تاریخ صدر اسلام ۳، ۶، ۸، ۲۷ اسماء و صفات: رحیم ۲۳; غفور ۲۳ اصلاح: اولویت در اصلاح ۱۱ اطاعت: اطاعت از محمد(ص) ۱۴; شرایط اطاعت از رهبران ۱۶; موارد۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۲۵ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۲
- البقرة ٢٣٣ (رده اولویت در رضاع)الْوالِداتُ يُرْضِعْنَ» 2- حتّى مادرِ طلاق داده شده، در شير دادن نوزادش بر سايرين اولويّت دارد. «وَ الْوالِداتُ يُرْضِعْنَ» 3- مدّت شير دادن كامل دو سال است. «حَوْلَيْنِ۱۲۴ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۵
- عبارت اقرب الموارد ناقص است. زيرا به برادر پدر و مادرى شامل نيست. مگر با اولويّت. نا گفته نماند: استعمال اخ مانند اب و ام و اخت بسيار وسيع است در مفردات۵ کیلوبایت (۵۵۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۸
- داشته است. ۹- اصلاح بستگان نزدیک و هدایت آنان نسبت به دیگر افراد جامعه، در اولویت نخست قرار دارد. (إذ قال لأبیه و قومه ) ۱۰- تقدیس و عبادت دائمى مجسمه ها۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۶
- آن (و لئن شئنا لنذهبنّ بالذى أوحینا إلیک) برداشت فوق با استفاده از مفهوم اولویت آیه است; زیرا آن جا که وحى از پیامبر(ص) قابل سلب باشد، سایر نعمتها از دیگران۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۶۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۱
- یسطرون) ۸ - مبارزه با بى سوادى و ترغیب به دانش آموزى و نوشتن و خواندن، داراى اولویت نخست در برنامه هدایتى و تربیتى جامعه اسلامى (و القلم و ما یسطرون) برداشت۴۸ کیلوبایت (۴٬۷۲۸ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۱۹
- (و هم بذکر الرحمن هم کفرون ) گفتنى است که کافران منکر نام رحمان بودند; به اولویت استفاده مى شود که منکر ذات خداى رحمان نیز بوده اند. ۹- آسمانى بودن قرآن،۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۶
- به فروهشتن صدا نظیر «و لاتقل لهما أفّ» مى باشد که مراتب بالاتر را از باب اولویت شامل مى شود. ۴ - انتساب پیامبر(ص) به خداوند، راز حرمت والاى آن حضرت (إنّ۴۳ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶
- عقیدتى را یادآور شود. ۹- تبلیغ در بین خویشاوندان و بزرگان و سردمداران، داراى اولویت است. * (و إذ قال إبرهیم لأبیه ءازر) «آزر» علاوه بر این که از خویشان ابراهیم۵۵ کیلوبایت (۴٬۴۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۳
- إلاّ وحیًا) برداشت یاد شده بدان احتمال است که تعدد مراتب سه گانه، به ترتیب اولویت و تقدم باشد. ۴ - به سخن آوردن پدیده هاى جهان طبیعت، یکى از راه هاى سخن گفتن۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۶۹ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۵
- وارثان، جایز و داراى اعتبار قانونى است. (الوصیة للولدین و الأقربین) ۱۱ - اولویت پدر و مادر نسبت به دیگر خویشاوندان در امر وصیت (الوصیة للولدین و الأقربین)۵۰ کیلوبایت (۴٬۳۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۴