نتایج جستجو
از الکتاب
- المعارف وجدى است در جامع الرواة گفته او از اصحاب اميرالمؤمنين «عليه السلام» و خلط كننده بود (ظاهراً در روايت يا دوستى اهل بيت را به دوستى بنى اميه) و ايضاً۸۲ کیلوبایت (۸٬۸۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- آن دو موجه باشد - مقصود فخر رازى اين است. و اين خود مغالطه ديگرى است كه از خلط ميان نسبت وجوب و نسبت امكان ناشى شده ، زيرا براى عمل با شرايط و مقتضياتش دو۳۷ کیلوبایت (۴٬۵۷۲ واژه) - ۸ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۳:۰۳
- اَلْحَرِيرَ فَقَالَ لاَ يَصْلُحُ لَهَا أَنْ تَلْبَسَ حَرِيراً مَحْضاً لاَ خِلْطَ فِيهِ فَأَمَّا اَلْخَزُّ وَ اَلْعَلَمُ فِي اَلثَّوْبِ فَلاَ بَأْسَ بِأَنْ۴ کیلوبایت (۹۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۶
- اَلْخَطِيئَةَ وَ لَكِنَّ اَلْحَسَنَةَ تَحُطُّ اَلْخَطِيئَةَ ثُمَّ قَالَ إِنْ كَانَ خَلَطَ اَلْحَلاَلَ بِالْحَرَامِ فَاخْتَلَطَا جَمِيعاً فَلاَ يَعْرِفُ اَلْحَلاَلَ۳ کیلوبایت (۲۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۱۲
- سَنَةً فَالطَّوَافُ لَهُ أَفْضَلُ مِنَ اَلصَّلاَةِ وَ مَنْ أَقَامَ سَنَتَيْنِ خَلَطَ مِنْ ذَا وَ ذَا وَ مَنْ أَقَامَ ثَلاَثَ سِنِينَ كَانَتِ اَلصَّلاَةُ لَهُ۳ کیلوبایت (۷۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۱۷
- صَفَرَ وَ شَهْرَ رَبِيعٍ اَلْأَوَّلِ فَإِذَا مَضَتْ أَرْبَعَةُ أَشْهُرٍ خُلِطَ بِالنَّاسِ۳ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۱۷
- فِي اَلثَّوْبِ يَكُونُ فِيهِ اَلْحَرِيرُ فَقَالَ إِنْ كَانَ فِيهِ خِلْطٌ فَلاَ بَأْسَ۲ کیلوبایت (۳۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۲۱
- او در ربوبيّت و نفى شريك از او است، و آياتى كه در مقام اثبات اصل صانع است، خلط كرده، و امر بر ايشان مشتبه شده است. (لذا خواننده را به دقّت بيشترى توصيه مى۴۷ کیلوبایت (۵٬۷۳۶ واژه) - ۲ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۴:۳۸
- مى كنند بگو عمل من از آن من ، و عمل شما از آن شما (نبايد اين دو عمل با هم خلط گردد) شما از عمل من بيزار و من از عمل شما بيزارم (۴۱) بعضى از آنان به تو گوش۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۹۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۴۷
- را». (۴). و فالج، استرخا و سستى است از براى يكى از دو شقّ بدن، به جهت ريختن خلط بلغمى كه سمالك و مجارىروح از آن مفسد و بسته مىشود. (مترجم) (۵). اين كلمه۹ کیلوبایت (۶۲۴ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۴
- زده اند، تا توانسته اند با روايات آنان بهر جور كه بخواهند بازى نموده ، و خلط و شبهه در آن بيندازند، البته ديگران نيز يهوديان را در اين خيانتها كمك كردند۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۲۹ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۱
- نام مى بريم . ۱ - يكى از آنها علم سيميا است ، كه موضوع بحثش هماهنگ ساختن و خلط كردن قواى ارادى با قواى مخصوص مادى است براى دست يابى و تحصيل قدرت در تصرفات۴۳ کیلوبایت (۴٬۸۷۷ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۹
- روشن مى كند. و كلمۀ «خُلَطَاء»، به معناى شريك ها است، كه مال خود را با هم، خلط مى كنند. «وَ ظنَّ دَاوُدُ أَنَّمَا فَتَنَّاهُ فَاستَغْفَرَ رَبَّهُ وَ خَرَّ۴۷ کیلوبایت (۵٬۳۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۳
- وجدان خود را لبيك گفته و آن را به طور جد پذيرفته و بدين وسيله دين خداى را از خلط و تحريف دور بدارند، و ليكن بدبختانه دين را بازيچه پنداشتند، و آن را مانند۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۴۵ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۲۷
- جواب، مغالطه اى است كه در آن، بين «ارادۀ تشريعى» خدا و «ارادۀ تكوينى» اش، خلط كرده اند. چون اساس «ارادۀ تشريعى» خدا، امتحان و هدايت بندگان است، به سوى آنچه۴۴ کیلوبایت (۵٬۰۷۹ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۱
- آن دو ناشى از اين است كه در مفاد آيات تدبر نكرده اند و ميان مقامات معنوى خلط كرده اند، چون آيات سوره دهر كه درباره اهل بيت رسول خدا (ص ) نازل شده ، ترجمه۴۱ کیلوبایت (۴٬۷۰۵ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۱۵
- تفاوت كه جبريان در تطبيق بحث بر نتيجه اشتباه كردند، و ميان حقایق با اعتباريات خلط كردند، و نيز وجوب و امكان برايشان مشتبه شد. توضيح اين كه: قضا و قَدَر در صورتی۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۷۷ واژه) - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۳
- هم هست، و شكى در آن نيست. ليكن اين حرف، به سه دليل باطل است: اول اين كه: خلط است بين تصديق و ايمان، و حال آن كه گفتيم: «ايمان»، صرف تصديق نيست، بلكه تصديق۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۷۶ واژه) - ۱ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۲
- توصيف كرده. چون همواره چيزى را مُهر و موم مى كنند كه نفيس و خالص از غش و خلط باشد، تا چيزى در آن نريزند و دچار ناخالصی اش نكنند. «خِتَامُهُ مِسكٌ وَ فى۴۴ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۹
- اين آيه شريفه اشعار بلكه دلالت دارد بر نوعى تخفيف و تسهيل ، چون اول اجازه خلط و آميزش با ايتام را مى دهد، بعدا مى فرمايد و اگر خدا خواست كمكتان مى كند،۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۵۸ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۱