ریشه حضر: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
(Edited by QRobot)
 
(Added root proximity by QBot)
 
(۲ نسخهٔ میانی ویرایش شده توسط ۲ کاربر نشان داده نشد)
خط ۴: خط ۴:


__TOC__
__TOC__
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[ریشه غیر ربط::حضر]]
|?نازل شده در سال
|mainlabel=-
|headers=show
|limit=2000
|format=jqplotchart
|charttype=line
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول
|labelaxislabel=سال نزول
|smoothlines=yes
|numbersaxislabel=دفعات تکرار
|distribution=yes
|min=0
|datalabels=value
|distributionsort=none
|ticklabels=yes
|colorscheme=rdbu
|chartlegend=none
}}
=== قاموس قرآن ===
حضور. ضدّغائب شدن (قاموس) [بقره:133] يا شما آن دم كه مرگ يعقوب در رسيد حاضر بوديد؟ * [نساء:128] سازش كردن خوب است. جانها بر بخل نازل شده هستند يعنى بخل از غرائز نفسانى است و بخل حاضر شده هستند يعنى هر نفس در آن حاضر است و به واسطه آن از منافع خويش دفاع مى‏كند . * [قمر:28] محنضر: حاضر شده يعنى: آنها را خبر ده كه آب ميانشان قسمت شده است و هر قسمت، اهلش در آن حاضر مى‏شود (نوبتى براى آنها و نوبتى براى ناقه صالح) على هذا «محتضر» به صيغه مفعول وصف نوبت است نه وصف اهل آن .
===ریشه‌های [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]===
<qcloud htmlpre='ریشه_'>
ف:100, هم:92, ل:72, لا:50, من:47, کم:46, ما:45, اذا:44, قول:43, کون:41, انن:40, موت:36, ه:35, ان:35, احد:34, الله:34, اذ:34, عمل:33, نا:32, الا:32, نفس:31, يوم:31, بين:31, وحد:31, اله:29, اول:29, فى:27, ربب:26, قسم:26, وله:26, خير:26, لما:25, صلح:24, سبح:24, جنن:24, ظلم:24, ها:23, ثم:23, وقى:23, ندو:23, عذب:23, کلل:22, نن:22, ک:22, ندى:22, علم:22, ى:22, لدى:22, ب:21, ايى:21, شهد:20, جمع:20, سوء:19, حين:19, ائى:19, اوى:19, عن:18, على:18, وجد:17, ا:17, سجد:16, تجر:16, بحر:16, جند:16, رزق:16, شرب:16, عبد:16, يعقوب:16, قوم:16, فرض:16, دور:16, حزن:15, هما:15, شحح:15, شطن:15, نصب:15, اهل:15, حتى:15, الذين:15, التى:15, حرم:15, عدو:15, کثر:15, قرى:15, نحن:15, زلف:15, قرب:15, نصت:15, صحب:15, قرء:15, او:14, حيى:14, هو:14, جرى:14, حول:14, عجز:14, خنس:14, لو:14, سلم:14, بسط:14, ام:14, قرآن:14, ليس:14, کتب:14, دنو:14, لم:14, يتم:14, حسن:14, وصى:14, ارض:13, ودد:13, کنس:13, انتم:13, سبت:13, کذب:13, سمع:13, عطو:13, سعر:13, ريب:13, بنو:13, امن:13, توب:13, شىء:13, اخر:13, حصى:13, سکن:13, جهنم:13, لعل:13, قد:12, نصر:12, نعم:12, قضى:12, حشر:12, جثو:12, موه:12, ترک:12, خلص:12, لقى:12, سئل:12, رجع:12, اين:12, مسو:12, وصف:12, نسب:12, کبر:12, جزى:12, ولى:12, شرک:12, اتى:12, ثنى:12, عقر:12, قلل:12, لبب:12, ذلک:12, طوع:12, الى:11, متع:11, نفر:11, صيح:11, کمل:11, ذوا:11, صغر:10, و:10, حوت:10, عشر:10, اون:10, جناح:10, يا:10, عدل:10, نبء:10
</qcloud>
== کلمات مشتق شده در قرآن ==
== کلمات مشتق شده در قرآن ==
{|class="wikitable sortable"
{|class="wikitable sortable"
خط ۲۳: خط ۵۴:
|حَاضِراً || ۱  
|حَاضِراً || ۱  
|-
|-
|لَنُحْضِرَنَّهُمْ‌ || ۱  
|لَنُحْضِرَنَّهُمْ‌ || ۱  
|-
|-
|الْمُحْضَرِينَ‌ || ۲  
|الْمُحْضَرِينَ‌ || ۲  

نسخهٔ کنونی تا ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۹

تکرار در قرآن: ۲۴(بار)

لیست کلمات مشتق شده


در حال بارگیری...


قاموس قرآن

حضور. ضدّغائب شدن (قاموس) [بقره:133] يا شما آن دم كه مرگ يعقوب در رسيد حاضر بوديد؟ * [نساء:128] سازش كردن خوب است. جانها بر بخل نازل شده هستند يعنى بخل از غرائز نفسانى است و بخل حاضر شده هستند يعنى هر نفس در آن حاضر است و به واسطه آن از منافع خويش دفاع مى‏كند . * [قمر:28] محنضر: حاضر شده يعنى: آنها را خبر ده كه آب ميانشان قسمت شده است و هر قسمت، اهلش در آن حاضر مى‏شود (نوبتى براى آنها و نوبتى براى ناقه صالح) على هذا «محتضر» به صيغه مفعول وصف نوبت است نه وصف اهل آن .

ریشه‌های نزدیک مکانی

کلمات مشتق شده در قرآن

کلمه تعداد تکرار در قرآن
حَضَرَ ۵
حَاضِرِي‌ ۱
حَاضِرَةً ۱
مُحْضَراً ۱
أُحْضِرَتِ‌ ۱
حَاضِرَةَ ۱
حَاضِراً ۱
لَنُحْضِرَنَّهُمْ‌ ۱
الْمُحْضَرِينَ‌ ۲
مُحْضَرُونَ‌ ۵
لَمُحْضَرُونَ‌ ۲
حَضَرُوهُ‌ ۱
مُحْتَضَرٌ ۱
أَحْضَرَتْ‌ ۱

ریشه‌های مرتبط