نتایج جستجو
از الکتاب
- آنان [به طور اجبار] شرک نمی آوردند، [ولی خواست خدا آزادی انسان در انتخاب است] و ما تو را بر آنان نگهبان و کارساز قرار ندادیم [تا آنان را به اجبار به پذیرش۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۴
- واگذارى مطلق)... اجبار در اصل، آن است كه كسى را بر اجبار كسى مجبور كنند ولى در عرف به اجبار مجرد گفته مىشود گويند: فلانى را بر فلان كار اجبار كردم. جبّار در۷ کیلوبایت (۶۵۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۹
- بعضی از راهها بیراهه است! و اگر خدا بخواهد، همه شما را (به اجبار) هدایت میکند (؛ ولی اجبار سودی ندارد). و بر خداست كه راه راست را نشان دهد، و برخى راهها۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۸
- Javascript to function. ما به آنچه آنها میگویند آگاهتریم، و تو مأمور به اجبار آنها (به ایمان) نیستی؛ پس بوسیله قرآن، کسانی را که از عذاب من میترسند متذکّر۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۶
- انسان به اختيار راه هدايت را اتخاذ كند نه به اجبار و زور سر نيزه زيرا خوبي و بدي به اجبار تحقق پيدا نميكند لذا ميفرمايد: وَ لَو شِئنا باجبار۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۹
- میداد؛ ولی آنها همواره مختلفند... و اگر پروردگار تو مىخواست، همه مردم را [به اجبار] يك امّت [و بر يك دين] قرار مىداد، و حال آن كه آنها همواره در اختلافند۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۴
- که برای هیچ کس بهانهای باقی نمیگذارد). و اگر او بخواهد، همه شما را (به اجبار) هدایت میکند. (ولی چون هدایت اجباری بیثمر است، این کار را نمیکند.)» بگو:۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۴
- رسالت است، نه اجبار شما بر ایمان.)» و قوم تو آن (قرآن) را تكذيب كردند در حالى كه آن حق است، بگو: من نگهبان شما نيستم [كه شما را به ايمان اجبار كنم] و قوم۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۳
- برگردانده و گفته: اعتقاد و ايمان از امور قلبى است و اكراه و اجبار را در آنها راهى نيست زيرا اجبار فقط در اعمال ظاهرى و حركات بدنى مؤثر است و ايمان و اعتقاد۹ کیلوبایت (۸۷۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۳
- برگردانده و گفته: اعتقاد و ايمان از امور قلبى است و اكراه و اجبار را در آنها راهى نيست زيرا اجبار فقط در اعمال ظاهرى و حركات بدنى مؤثر است و ايمان و اعتقاد۱۰ کیلوبایت (۹۰۳ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۷
- لَكُمْ اَنْ تَرِثوُا النِّساءَ كَرْهاً» ولى ظهور آيه در آن است كه انسان به اجبار وارث زن باشد نه اينكه خود زن را به ارث ببرد در تفسير عياشى از امام صادق «عليهالسلام»۵ کیلوبایت (۴۷۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۷
- دو راه در پیش است: برگشت به زندگی زناشوئی عادی، یا طلاق به اختیار یا به اجبار. و باید بدانند که گفتار و کردارشان از دید خدا پنهان نمیماند) چه خداوند شنوا۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۵
- الشعراء ٢٢ (رده اجبار موسى)امتنان بیجاى فرعون ۵; انتقاد از فرعون ۱; حکومت استثمارى فرعون ۲ موسى(ع): اجبار موسى(ع) ۳; انتقاد موسى(ع) ۱; بینش موسى(ع) ۵; رشد موسى(ع) ۳; رنجهاى موسى(ع)۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۲
- اسلام است؛) و تمام کسانی که در آسمانها و زمین هستند، از روی اختیار یا از روی اجبار، در برابرِ (فرمان) او تسلیمند، و همه به سوی او بازگردانده میشوند. پس آيا۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۷
- فصلت ٤٠ (رده اجبار اخروى گمراهان)النَّارِ» 3- بهشتيان در آرامش و شكوه به سوى بهشت مىآيند، ولى دوزخيان با اجبار به دوزخ پرتاب مىشوند. «يُلْقى فِي النَّارِ- يَأْتِي آمِناً» جلد 8 - صفحه۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۱۷ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۵
- (ولی بدان که این لجوجان، ایمان نمیآورند!) امّا اگر خدا بخواهد، آنها را (به اجبار) بر هدایت جمع خواهد کرد. (ولی هدایت اجباری، چه سودی دارد؟) پس هرگز از جاهلان۴۵ کیلوبایت (۳٬۲۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۳
- الشورى ٤٥ (رده اجبار اخروى ظالمان)مراتب زیان ۱۸، ۲۴; موارد زیان ۱۰ سرنوشت: عوامل مؤثر در سرنوشت ۱۴ ظالمان: ۱ اجبار اخروى ظالمان ۱; اضطراب اخروى ظالمان ۷; پشیمانى اخروى ظالمان ۴; تجاوزگرى ظالمان۴۷ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۵۷
- خویش گویند: آیا با آنکه (از جانب خدا) راه هدایت را به شما نمودند باز ما (به اجبار) شما را از هدایت منع کردیم؟ (هرگز چنین نیست) بلکه شما خود مردم بدکاری بودید۳۰ کیلوبایت (۲٬۲۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۳۰
- میشناسد، چنین کاری را نمیکند). اگر اموال شما را بخواهد، پس به اصرار و اجبار از شما طلب کند، بخل میورزید. و (بدین ترتیب) کینههای شدیدتان را برملا میکند۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۲۷ واژه) - ۶ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۱
- مبانى كثرت و مبالغه را مىرساند. تسخير: يعنى وادار كردن به عمل با قهر و اجبار. راغب گويد: تسخير آن است كه شىء را به غرض مخصوصى با قهر سوق كنند. طبرسى۶ کیلوبایت (۵۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۷