نتایج جستجو
از الکتاب
- آل عمران ١٦١ (رده خیانت به بیتالمال)عمومى: حفظ اموال عمومى ۴ انبیا: صفات انبیا ۱ ; عصمت انبیا ۱ بیتالمال: خیانت به بیتالمال ۱۶ پاداش:۱۳، ۱۴، ۱۶ اخروى ۱۰ جنگ: غنیمت جنگى ۳، ۵ جهنّم: آتش۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۸
- الممتحنة ١١ (رده مصارف بیت المال)اسلام: جامعیت اسلام ۱ ایمان: آثار ایمان ۶; آثار ایمان به خدا ۴ بیت المال: مصارف بیت المال ۲، ۸ تقوا: اهمیت تقوا ۵; زمینه تقوا ۴ خدا: هشدارهاى خدا ۵ زنان:۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۷۳ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۱
- دوام ندارد) و بر اين است قول آنكه گفته «اَلْمالُ قَحْبَةٌ تَكُونُ يَوْماً فى بَيْتِ عَطَّارٍ وَيَوْماً فى بَيْتِ بَيْطارٍ». مال مانند زن زناكارى است، روزى۴ کیلوبایت (۳۰۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۸
- دوام ندارد) و بر اين است قول آنكه گفته «اَلْمالُ قَحْبَةٌ تَكُونُ يَوْماً فى بَيْتِ عَطَّارٍ وَيَوْماً فى بَيْتِ بَيْطارٍ». مال مانند زن زناكارى است، روزى۴ کیلوبایت (۳۴۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۲
- دوام ندارد) و بر اين است قول آنكه گفته «اَلْمالُ قَحْبَةٌ تَكُونُ يَوْماً فى بَيْتِ عَطَّارٍ وَيَوْماً فى بَيْتِ بَيْطارٍ». مال مانند زن زناكارى است، روزى۴ کیلوبایت (۳۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
- نعم العبد انت لو لا انّك تأكل من بيت المال: يعنى حق تعالى وحى فرمود به داود كه نيكو بندهاى مىبودى اگر از بيت المال نمىخوردى «3». حضرت داود عليه السّلام۵۰ کیلوبایت (۴٬۹۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۳۰
- چهارم ترکه است (و باقیماندهی ترکه به ذویالفروض و عصبه، یا ذویالأرحام یا بیتالمال میرسد. به هرحال چه فرزندی نداشته باشند و چه فرزندی داشته باشند، سهم شما)۸۹ کیلوبایت (۷٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۸
- النحل ٥٦ (رده سرزنش سهم المال معبودان باطل)الذكر)) به اهل بيت عليهم السلام تفسير شده است بيان اينكه با توجه به سياق آيات مراد از اهل ذكراهل كتاب است و با قطع نظر از خصوص آيه مراداهل بيت عليهم السلام۴۰ کیلوبایت (۳٬۰۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۸
- كردن همچنين است خسران (قاموس) در مجمع ذيل آيه27 بقره، خسران را نقصان رأس المال و از بين رفتن آن گفته است (زيان) و خسر بر وزن فلس، فرس، قفل و عنق آمده است۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۹۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۱
- آل عمران ٩٢ (رده احسان به اهل بیت)فوق سؤال شد آن حضرت فرمود: هو ان ینفق العبد المال و هو شحیح یأمل الدّنیا و یخاف الفقر. احسان: احسان به اهل بیت (ع) ۱۲ ; احسان به والدین ۱۳ انفاق: آثار انفاق۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۷
- النساء ٥٤ (رده نیاکان اهل بیت)ابراهیم (ع) ۱۳ ائمه (ع): فضایل ائمه (ع) ۱۰ انبیا: بعثت انبیا ۵ اهل بیت (ع): نیاکان اهل بیت (ع) ۱۳ اهل کتاب: و کافران ۲ ; اهل کتاب و محمّد (ص) ۹ ; حسد اهل کتاب۴۲ کیلوبایت (۳٬۶۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۹
- درهم مىفروخت تا سيصد و شصت را تمام كرد، و به سيصد و شصت درم بفروخت و از بيت المال مستغنى شد «2». وَ اعْمَلُوا صالِحاً: و بجا آوريد عمل شايسته، يعنى محض قربت۳۹ کیلوبایت (۳٬۵۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۳۰
- بمسجد آورد و نزد علما كه حفاظ بيت المقدس بودند گذارد و عرضه داشت منذوره خود را به پيشگاه شما تقديم ميدارم و چون عمران پيشواى بيت المقدس و بزرگ بنى اسرائيل۷۰ کیلوبایت (۵٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۶
- پيامبر اسلام و چگونگى رفتار آن حضرت با مسلمانان و مسائلى همچون انفال، بيتالمال، احكام جهاد، غنائم، اسيران و خمس و چگونگى تقسيم آن، ماجراى هجرت و ليلةالمبيت،۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- قبله و نسخ القاء مى كردند در آيه :((ان اول بيت وضع للنّاس ...)) معناى ((مبارك بودن )) و ((هدايت بودن )) بيت اللّه الحرام حج اولين بار در زمان ابراهيم عليه۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۷
- شوهر كافرش داده مىشود، «آتُوهُمْ ما أَنْفَقُوا» و اين مهريّه را بايد از بيت المال پرداخت. «1» كلمه «عصم» جمع «عصمت» به معناى وسيله نگاهدارى است. در اين آيه،۱۰۵ کیلوبایت (۸٬۷۳۷ واژه) - ۴ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۰
- الاكبر و الفاروق الاعظم تفرّق بين الحقّ و الباطل و انت يعسوب المسلمين و المال يعسوب الظّالمين. و اما سبق او در نماز «2»، قول حضرت پيغمبر صلّى اللّه عليه۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۸۶ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۰
- محمد و اهل بيت او! بر گرد به قرب پروردگار خود، در حالى كه خشنود شده به ولايت، مرضيّه به ثواب، داخل شو در بندگان من- يعنى حضرت محمد و اهل بيت او عليهم السّلام-۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- باشد خواه در طرق و شوارع خارج از شهر چنانچه در مجمع اين معنى را بروايات اهل بيت عليهم السلام نسبت داده است و از حضرت باقر (ع) روايت شده است كه كسيكه در شب۷۲ کیلوبایت (۶٬۴۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۱
- باشد، قدرت انجام كارى را ندارد واگر مكين باشد امّا امين نباشد، حيف و ميل بيتالمال مىكند. چنانكه حضرت على عليه السلام خطاب به مالك اشتر استاندار خود مىفرمايد:۵۵ کیلوبایت (۵٬۱۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۵