نتایج جستجو
از الکتاب
- نفوس را به سبب او، مبين، و او را بدين امر عظيم منصوب نمايد، البته عارى از هر عيب و نقصى بوده باشد و به هيچ وجه من الوجوه مرتكب گناهى نگردد، تا مصدر امر الهى۴۵ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- اضافهاش نامند» و مانند سبّوح و قدّوس که دلالت بر تنزيه باري از صفات عيب و نقص دارد و اينکه صفات، صفات ذاتيّه و عين ذات است نه زائد بر۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- خود را از براي ديني که حنيف، پاك و پاكيزه و خالي از هر عيب و نقصي است که خداوند فطرت جميع ناس را بر او قرار داده و خلق۶۷ کیلوبایت (۵٬۷۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- متوجه بخداى خود كند و بعضى گفتند اين نيست بلكه چون خدايان شما ديدند اينمرد عيبجوئى از آنها ميكند و شما را دعوت بپرستش غير مينمايد بخشم آمدند و طراوت و خرمى۵۴ کیلوبایت (۵٬۰۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- شما آن خداى يكتاى بىهمتائى است كه مستجمع صفات كمال و جلال و منزّه از هر عيب و نقص و مستحق پرستش و ستايش است نه گوساله فاقد عاجز ناتوان كه بسوزانند يا۵۳ کیلوبایت (۴٬۵۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- خدا و روز قيامت دارد، در مجلسى كه در آن امامى سبّ مىشود و يا از مسلمانى عيبجويى مىگردد نمىنشيند. «2» حضرت على عليه السلام «مجالسة الاشرار تورث سوء۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- عمارت و مجلس نقصى يابد. همه توجه، و عيبى نيافتند. ناگاه درويشى درآمد گفت: دو عيب دارد: يكى آنكه اين عمارت خراب، و ديگر آنكه مجلسيان تماما خواهند مرد. پادشاه۵۲ کیلوبایت (۴٬۱۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- رفع كند خدا حوائج دنيا و آخرتش را آسان كند، و هر كه عيب مؤمنى را كه از آن ميترسد بپوشاند، خدا ۷۰ عيب دنيوى و اخروى او را بپوشاند، آنگاه فرمود: تا زمانى۶ کیلوبایت (۳۰۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۹
- آيه شريفه: وَ لا تَلمِزُوا أَنفُسَكُم وَ لا تَنابَزُوا بِالأَلقابِ«2» (عيب جويي نكنيد بعضي از بعض ديگر، و بنامهاي زشت يكديگر را نخوانيد) بنا۵۷ کیلوبایت (۴٬۴۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- سرگين در آن اثر نموده و نه رنگ خون بلكه خالص از هر دو است و صافى از هر غش و عيب و در كافى از امام صادق عليه السّلام از پيغمبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم۶۵ کیلوبایت (۵٬۶۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- و تمام اين نعم بنحو اتم اكمل اعلى در آنجا موجود است نهايت آنكه خالى از هر عيب و فساد و كثافت و كدورت و كسالت و ملالتى است كه براى اينها در دنيا است پس عاقل۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- آمده است، يعنى ما بايد براى خدا آن احترام وقداستى را بپذيريم كه هيچگونه عيب ونقصى براى او تصوّر نشود. نه تنها ذات او، بلكه نام او نيز بايد منزّه باشد۶۴ کیلوبایت (۵٬۹۰۴ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۵
- که اطلاق شيء بر او صحيح باشد و تسبيح راجع بصفات سلبيّه است عيب و نقص و احتياج در او نيست تحميد تمجيد حق است ذاتا و صفة و افعالا۶۶ کیلوبایت (۵٬۷۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- تمام مخلوق خدا فضيلت است، كسى كه نسبت بچيزى از احكام او عيب گيرد مانند كسيست كه بر رسول خدا (ص) عيب گرفته است و هر كه او را در امرى كوچك يا بزرگ رد كند در۱۷ کیلوبایت (۱٬۰۷۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۲
- عليه السّلام فرمود: سودمندترين چيزها براى آدمى آن است كه جلوتر از ديگران عيب خويش را دريابد، و سختترين كارها پنهان كردن مستمندى و ندارى (يعنى آبرو دارى۱۱ کیلوبایت (۵۵۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۱
- همين دليل از هر گونه عيب و نقص ، منزه و مبرى است ، «و تمام موجوداتى كه در آسمان و زمين هستند براى او تسبيح مى گويند» و او را از هر عيب و نقصى پاك مى شمرند۲۳ کیلوبایت (۲٬۷۶۹ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۴۹
- او و بيرون رفتنش از نزد او (يعنى آمد و شدش در نزد او)، بر او عيب و زشت است كه مردم آن را عيب مىكنند».۴ کیلوبایت (۲۱۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۳۴
- آخرين عامل و علتى كه باعث زمينى شدن آندو شد، همان مسئله ظاهر شدن عيب آندو بود، و عيب نامبرده هم بقرينه ايكه فرموده : (بر آن شدند كه از برگهاى بهشت بر خود۴۶ کیلوبایت (۵٬۳۱۰ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۲۸
- طعنه مى زند و عيب جويى و خرده گيری هايى مى كند كه در واقع عيب نيست. و اصل مادۀ «همز» به معناى شكستن است، و كلمۀ «لمز» نيز، به معناى عيب است. پس «هُمَزه»۴۰ کیلوبایت (۴٬۵۴۸ واژه) - ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۱
- العدل اذا عدل فيه و ان قلّ. «3» فرمود: بترسيد از خدا و عدالت كنيد، زيرا شما عيب دانيد بر كسانى كه عدالت نكنند، پس سزاوار نيست بجا آوريد عملى را كه به آن ملامت۶۷ کیلوبایت (۵٬۵۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵