نتایج جستجو
از الکتاب
- تلاوت آن آيات دارد. و كلمۀ «اساطير» جمع اسطوره است، كه به معناى نوشته شدۀ سطر به سطر است. و منظور كفّار اين بوده كه: اين آيات قرآنى، اباطيل امّت هاى گذشته۴۰ کیلوبایت (۴٬۴۸۳ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۳
- اشتباه، به جاى اين آيه، آيه «وَ مَنْ يَخْرُجْ مِنْ بَيْتِهِ ...» را كه دو سطر بعد آمده، آورده و از بعد آن مطلب را ادامه داده است. شأن على عليه السلام فرو۳۹ کیلوبایت (۲٬۷۳۰ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۶
- مانند آن با گوش جان شنيده ، و آنها را در شاهكارهاى ادبى سرودند. مطالعه يك سطر از اين تاريخهاى زنده معادل مطالعه يك كتاب قطور تاريخى است و اثرى كه اين مطالعه۳۷ کیلوبایت (۴٬۳۷۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۴۰
- بايد او را عبادت كند، چون او، اهليت پرستش دارد. و اين نكته، همان است كه چند سطر قبل درباره آن مرد گفتيم، كه او خدا را با اخلاص بندگى مى كرد. نه به طمع بهشت۳۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۸
- مشاهده مى كنى »؟! (فارجع البصر هل ترى من فطور). «فطور» از ماده «فطر» (بر وزن سطر) به معنى شكافتن از طول است ، و به معنى شكستن (مانند افطار روزه ) و اختلال۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۲ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۸
- بِمَا صَبَرُوا أنّهُم هُمُ الفَائِزُون»، كه در ذيل آيات سوره «مؤمنون»، در چند سطر قبل گذشت. دقت بفرماييد و از اين نكته غافل نمانيد. در مجمع البيان، از اميرالمؤمنين۴۵ کیلوبایت (۵٬۰۷۶ واژه) - ۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۰
- فَقَالُوا يَا أَبَا عَبْدِ اَللَّهِ مَا تَعْمَلُ هَاهُنَا قَالَ جَارِيَتِي سَطَّرَ بِهَا نُفَيْلُكُمْ فَهَرَبَ مِنْهُ إِلَى اَلشَّامِ وَ خَرَجَ اَلزُّبَيْرُ۳۵ کیلوبایت (۱٬۳۸۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۴۱
- ترجمه تفسير الميزان جلد ۸ صفحه : ۳۵۱ و از آيه (( ۱۵۳(( سوره (( نساء(( كه چند سطر قبل نقل شد بر مى آيد كه درخواست رؤ يت مربوط به نزول كتاب بوده ، و گوساله پرستى۴۹ کیلوبایت (۵٬۷۱۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۱:۱۱
- قرآن، بعد از حق، غير از ضلالت چه مى تواند باشد؟ آيه: «۸۲ سوره انعام»، كه چند سطر قبل گذشت نيز، بر همين معنا منطبق است كه در آن امنيت در طريق را اثبات نموده،۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۵۳
- سوره مورد بحث سؤال كرد، كه مگر يك سخنگوى حكيم، اين طور حرف مى زند كه در يك سطر مطلبى را دو بار بگويد و تكرار كند؟ ابى جعفر احول، جوابى از اين اشكال نداشت۴۵ کیلوبایت (۵٬۳۶۴ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۰۲
- در آيه به معناى ضلالت گرفتن پسنديده نيست . و نافرمانى آدم - همانطور كه چند سطر پيش گفتيم و تفصيلش در مباحث گذشته گذشت - نافرمانى امرى ارشادى بوده نه مولوى۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۹۶ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۰