نتایج جستجو
از الکتاب
- هارون(علیهماالسلام) و قوم شان، به عنایت خداوند از اندوه بزرگ نجات یافتند. (و نجّینهما و قومهما من الکرب العظیم) ۲ - نجات موسى و هارون (علیهماالسلام) و قوم شان، مهم ترین۱۷ کیلوبایت (۱٬۲۲۹ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۶
- خداى تعالى، اختصاص به يك قوم و دو قوم ندارد. و خدا مانند بت نيست، كه هر بتى، مخصوص به قومى مى باشد، و بت هر قوم، ربّ مخصوص آن قوم مى باشد، بلكه خداى تعالى،۴۶ کیلوبایت (۵٬۱۲۸ واژه) - ۲۲ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۴۳
- موسی و هارون و قوم بنیاسرائیل را. Tabber requires Javascript to function. آيات ۱۱۴ - ۱۳۲ سوره صافّات خلاصه اى از داستان موسى و هارون و الیاس«ع» بحث روايتی۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۲۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۷
- آيا يونس «عليه السلام» به ميان قوم خويش برگشت و كارخود را از سرگرفت يا به قوم ديگرى مبعوث شد؟ قرآن مجيد در برگشتن به ميان قوم خود صريح نيست بلكه فقط در تجديد۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۵۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۲
- - ۱۳۲ سوره صافّات خلاصه اى از داستان موسى و هارون و الیاس«ع» بحث روايتی سخنى پيرامون داستان الياس«ع» تفسیر آیات وَ آتَيْناهُمَا الْكِتابَ الْمُسْتَبِينَ۱۸ کیلوبایت (۱٬۲۸۱ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۷
- ق ١٣ (رده تاریخ قوم عاد)برادران لوط، و قوم عاد و فرعون و قوم لوط، و نیز عاد و فرعون و قوم لوط و نيز عاد- قوم هود- و فرعون و قوم لوط، و همچنین قوم عاد و فرعون و قوم لوط. و عاد و۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۱ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۰
- ق ١٢ (رده تاریخ قوم ثمود)انبیا ۱; مکذبان انبیا ۳ قوم ثمود: تاریخ قوم ثمود ۳; تکذیبگرى قوم ثمود ۳ قوم نوح: تاریخ قوم نوح ۳; تکذیبگرى قوم نوح ۳; حق ستیزى قوم نوح ۳ کافران: حق ناپذیرى۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۹
- نوح ١ (رده انذار قوم نوح)۴ - قوم نوح، مستحق عذاب الهى پیش از رسالت آن حضرت (من قبل أن یأتیهم عذاب ألیم) رسولان خدا :۱ عذاب: اهل عذاب ۴; پیش گیرى از عذاب ۳ قوم نوح: انذار قوم نوح۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۴۶ واژه) - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۱۸
- الدخان ٣٧ (رده تاریخ قوم تبع)عمل ۶ قوم تبع: تاریخ قوم تبع ۲، ۳; سرنوشت قوم تبع ۱، ۴; عبرت از قوم تبع ۱; عذاب قوم تبع ۳; عوامل هلاکت قوم تبع ۵; گناه قوم تبع ۵; منشأ هلاکت قوم تبع ۲;۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۵۳ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۲۹
- ق ١٤ (رده تاریخ قوم تبع)زنانشان به زنان اكتفا مىكردند (و همجنسباز بودند). «2» قوم ثمود، قوم حضرت صالح عليه السلام و قوم عاد، قوم حضرت هود عليه السلام است. «ايكه» به معناى بيشهزار۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۹۳ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۰
- نشانه تو آن است كه سه شب تمام با مردم نتوانى سخن گوئى پس از عبادتگاه به سوى قوم خود رفت و به آنهافهماند كه: بامداد و شبانگاه خدا را تسبيح گوئيد. (مريم :2-11)۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- ک على ان قول رسل الى انن امن لا ى قد کون الا جىء ربب فى قبل بين الذين ها قوم اتى طوع علم ايى اول کفر کذب اذ اوى ا بلغ الذى حقق ائى بشر رحم هو اذا کتب مع۲۸ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- حفظ دين خدا هستند چه كسانى مى باشند گفته شده است . به نظر ما مراد از اين قوم انبياء و معصومين و اتقياء و صلحايند كه همواره پاسدار دين حق مى باشند. شريعت۳۱ کیلوبایت (۲٬۲۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- تتلى عليهم صفت انبياء سابق الذكر چنانچه گفتهاند و در اين صورت اگر چه خبر كه قوم يا رجال باشد مقدّر است ولى از جهاتى كه بر ارباب ادب مخفى نيست بر آنچه گفتهاند۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- براى خدا خالصانه عمل مى کرد، پس خدا هم خیر او را خواست. او قوم خود را به تقواى خدا امر کرد، آن قوم ضربتى بر قرن او (یعنى یک طرف سر او) وارد کردند، پس، مدّت۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- تتلى عليهم صفت انبياء سابق الذكر چنانچه گفتهاند و در اين صورت اگر چه خبر كه قوم يا رجال باشد مقدّر است ولى از جهاتى كه بر ارباب ادب مخفى نيست بر آنچه گفتهاند۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- هخامنشى ايران ، وياءجوجوماءجوج ، اقدام مغول بوده اند بحث مفسرين ومورخين پيرامون قوم ياءجوج وماءجوج وحوادث مربوط به آنها آيه ۹۲ - ۹۸ تفسير: نكته ها: ۱۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- اما ادريس عليه السلام صبر نمود بر دعوت به خدا، و اول كسى بود كه مبعوث شد به قوم خود، پس خواند آنها را بدين، ابا كردند، خداوند ايشان را هلاك فرمود و او را۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- و نه بر كبير، و حتى نواميس قوم و ملتى را به بازيچه مى گرفت كرب عظيم و اندوه بزرگى بود، و اين نخستين منتى است كه خدا بر قوم بنى اسرائيل نهاد. در مرحله دوم۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۴
- ترس الهى. نزد بعضى مراد اين جماعت مؤمنان اهل كتابند مانند عبد اللّه سلام و قوم او كه چون قرآن برايشان خوانده مىشد به سجده مىافتادند و گريه مىكردند. تفسير۶۹ کیلوبایت (۵٬۵۰۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴