نتایج جستجو
از الکتاب
- خطبه13 درباره مسجد بصره هست: «اِنّى اَنْظُرُ اِلى مَسْجِدِها كَجُؤجُؤِ سفينَةِ اَوْ نَعامَةٍ جاثِمَةِ» يعنى گويا مىبينم مسجد بصره را كه در ميان سيل مانده۴ کیلوبایت (۳۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
- را به خانه نشينى امر مىكند (تاريخ كامل). در تاريخ يعقوب هست: ابن عباس در بصره وارد منزل عايشه شد، عايشه گفت: خطا كردى و بدون اجازه وارد منزل من شدى ابن۱۰ کیلوبایت (۱٬۰۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰
- شامل این کلمه غشو (۲۹ بار) غشى (۲۹ بار) وَ عَلَى مِن أَبْصَارِهِم فَمَن بَصَرِه يَهْدِيه لَهُم جَعَل عَذَاب بَعْد عَظِيم اللّه سَمْعِهِم قَلْبِه أَ النّاس۱ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۱۴
- جوانى و سنّ است. بعضى آن را جمع شدّه دانستهاند مثل نعمة و انعم و بعضى از اهل بصره گفتهاند: آن مفرد است. (مجمع) در جوامع الجامع فرموده:اشدّ حال اجتماع عقل۴ کیلوبایت (۳۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۵
- شهر باشد نه در مسجد محله و بازار (بعضى فقط به چهار مسجد مكه، مدينه، كوفه و بصره منحصر كرده و گفتهاند در ساير مساجد به قصد رجاء آورند) و بايد پيوسته در مسجد۴ کیلوبایت (۴۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۶
- جوانى و سنّ است. بعضى آن را جمع شدّه دانستهاند مثل نعمة و انعم و بعضى از اهل بصره گفتهاند: آن مفرد است. (مجمع) در جوامع الجامع فرموده:اشدّ حال اجتماع عقل۴ کیلوبایت (۴۰۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰
- است روايات اهل سنت، در الميزان گفته: تقديم حال بر ذى الحال مجرور را نحاة بصره منع كرده و نحاة كوفه جايز مىدانند. هم ف سلم يدى کم اخذ الى لقى عزل لم قتل۵ کیلوبایت (۴۸۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۷
- رو به پايين. اصل آن از صعود است به معنى رفتن در اماكن مرتفعه مثل خروج از بصره بنجد و حجاز سپس دور شدن به كار رفته هر چند بلندى در در نظر نباشد نظير «تعال»۷ کیلوبایت (۷۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۱
- رو به پايين. اصل آن از صعود است به معنى رفتن در اماكن مرتفعه مثل خروج از بصره بنجد و حجاز سپس دور شدن به كار رفته هر چند بلندى در در نظر نباشد نظير «تعال»۷ کیلوبایت (۷۵۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۰
- السلام» در ضمن حديثى نقل كرده كه حضرت حسين «عليه السلام» در جواب نامه اهل بصره كه از الصمد سؤال كرده بودند صمدار «لَمْ يَلِد وَ لَمْ يُولَدْ» تفسير فرموده۱۰ کیلوبایت (۹۹۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۴
- روى گردانم. آنگاه نظير اين مطلب را از على «عليه السلام» درباره مقتولين اهل بصره نقل مىكند و در ذيل آن هست كه امام «عليه السلام» فرمود: قسم به خدا كَعْب۱۷ کیلوبایت (۱٬۹۴۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۵۱
- يكى در مدينه ماند، يكى را به مكه، يكى را به شام، يكى را به كوفه، يكى را به بصره و به قولی یکی را به یمن و يكى را به بحرين فرستادند و اين نسخهها را مصحف۸۲ کیلوبایت (۸٬۸۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۷
- عليه السّلام: قال انّ هذا القرآن فيه منار الهدى و مصابيح الدّجى فليجل جال بصره و يفتح للضّياء نظره فانّ التّفكّر حياة قلب البصير كما يمشى المستنير فى الظّلمات۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۸
- «أَنَّ إِلى رَبِّكَ الْمُنْتَهى». «1» امام حسين عليه السلام در پاسخ اهل بصره كه از معناى صمد سؤال كرده بودند، فرمود: معناى صَمد همان جملات پس از آن يعنى۴۸ کیلوبایت (۴٬۹۹۲ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۱:۲۱
- درباره اهل بصره و كسانى كه با امام على مرتضى عليهالسلام به جنگ پرداختند، نازل گرديده. چنان كه از امام مرتضى روايت شده كه در هنگام جنگ بصره فرمود: به خدا۸۹ کیلوبایت (۷٬۶۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۲
- قراء عذاب الهى بطوريكه بوصف در نيايد و قمّى ره نقل فرموده كه مراد از مؤتفكه بصره است بدليل آنكه امير المؤمنين عليه السّلام آنرا باين اسم خوانده و تكذيب زيادى۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۲۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۷
- البيان فرموده: اصل غضّ به معنى نقصان است گويند: «غَضَّ مِنْ صَوْتِهِ وَ بَصَرِهِ» يعنى از صدا و نگاهش كاست. در اقرب الموارد تخفيف و نگهدارى و شكستن صدا۴ کیلوبایت (۳۸۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۷
- قراء عذاب الهى بطوريكه بوصف در نيايد و قمّى ره نقل فرموده كه مراد از مؤتفكه بصره است بدليل آنكه امير المؤمنين عليه السّلام آنرا باين اسم خوانده و تكذيب زيادى۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۷۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۷
- قراء عذاب الهى بطوريكه بوصف در نيايد و قمّى ره نقل فرموده كه مراد از مؤتفكه بصره است بدليل آنكه امير المؤمنين عليه السّلام آنرا باين اسم خوانده و تكذيب زيادى۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۵۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶
- قراء عذاب الهى بطوريكه بوصف در نيايد و قمّى ره نقل فرموده كه مراد از مؤتفكه بصره است بدليل آنكه امير المؤمنين عليه السّلام آنرا باين اسم خوانده و تكذيب زيادى۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۶۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶