نتایج جستجو
از الکتاب
آیا منظورتان یوم القيامة بود؟
- «أزف» در لغت به معناى «نزدیک» است، و چه نام گذارى عجیبى است که به جاى «یوم القیامة»، «یوم الازفة» گفته شده، تا بى خبران نگویند: هنوز تا قیامت، زمان بسیار زیادى۲ کیلوبایت (۸۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۵
- «أزف» در لغت به معناى «نزدیک» است، و چه نام گذارى عجیبى است که به جاى «یوم القیامة»، «یوم الازفة» گفته شده، تا بى خبران نگویند: هنوز تا قیامت، زمان بسیار زیادى۲ کیلوبایت (۱۴۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۵۳
- آیات مورد بحث ممکن است. با توجّه به مفهوم وسیع کلمه «یوم» (روز) و معادل آن در زبان هاى دیگر: «یوم» به معناى «یک دوران» نیز به کار مى رود، خواه این دوران۱۲ کیلوبایت (۱٬۰۵۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۷
- آل عمران ١٨٥ (رده یوم القیامة)اجورکم یوم القیمة) ۸- مرگ، نابودى انسان نیست ; بلکه مرحله اى است براى ورود به قیامت (کل نفس ذائقة الموت و انّما توفّون اجورکم یوم القیمة) ۹- «یوم القیمة»،۵۰ کیلوبایت (۴٬۲۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۸
- شد. (و یوم القیمة ترى الذین کذبوا على اللّه وجوههم مسودّة) ۲ - کسانى که بر خدا دروغ مى بندند، در روز قیامت، با ذلت و خوارى ظاهر خواهند شد. (و یوم القیمة۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۹۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۱
- قیامت (یوم تقوم الساعة) ۱۲ - «قال أبوعبداللّه(ع) ذلک فى الدنیا قبل یوم القیامة لأنّ فى نارالقیامة لایکون عذوّ و عشىّ... و لکن هذا فى البرزخ قبل یوم القیامة۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۳
- القيامة ٢١ (رده سوره القيامة)در آیات قبل گذشت که میفرمود: (بل یرید الانسان لیفجر امامه یسئل ایان یوم القیامة). تفسیر آیات ۱ - دلبستگى به دنیا، زمینه رها کردن و به فراموشى سپردن آخرت۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۴۵ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۲
- . و نحشره یوم القیمة أعمى ) ۶ - هدایت هاى الهى و یاد کردن همیشگى خداوند، مایه بصیرت و بینش در زندگى است. (و من أعرض عن ذکرى ... و نحشره یوم القیمة أعمى۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۶
- القيامة ٢٠ (رده سوره القيامة)مرتبط با آیه ۵ و ۶ همین سوره (بل یرید الإنسان لیفجر أمامه . یسئل أیّان یوم القیامة) باشد. ۲ - نقدطلبى و نداشتن دوراندیشى، ریشه دلبستگى به دنیا و رها کردن۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۵ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۲
- فقدموا المدائن یوم الجمعة و أمیرالمؤمنین(ع) یخطب ... فقال:... «یوم ندعوا کلّ أُناس بإمامهم» و إنى اُقسم لکم بالله لیبعثنّ یوم القیامة ثمانیة نفر یدعون۵۶ کیلوبایت (۴٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۱
- دارید که هر چه را حکم کنید برای شما باشد»؟ (ام لکم ایمان علینا بالغة الی یوم القیامة ان لکم لما تحکمون). چه کسی میتواند ادعا کند که از خدا عهد و پیمان گرفته۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۵۹ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۴۵
- سئل عن قوله تعالى «فلله الحجة البالغة» فقال: إن الله تعالى یقول للعبد یوم القیامة: عبدى اکنت عالما؟ فان قال نعم. قال له: افلا عملت بما علمت؟ و إن قال: کنت۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۴
- القيامة ٦ (رده سوره القيامة)لذا به دنبال آن میافزاید: «میپرسد قیامت کی خواهد بود»؟! (یسئل ایان یوم القیامة). آری! او برای گریز از مسؤولیتها استفهام انکاری در باره وقت قیامت میکند،۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۵۶ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۷
- ظلموا أنفسهم ... إن الله عزیز ذو انتقام . یوم تبدّل الأرض غیر الأرض و السموت) برداشت فوق مبتنى بر این است که «یوم تبدل ...» ظرف براى انتقام باشد. ۲- دگرگونى۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۲۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۷
- مگر آنچه لابد منه باشد. «كُلُّ بَناءٍ يُبْنى وَ بالٌ عَلى صاحِبِهِ يَوْمَ الْقِيامَةَ اِلّا ما لابُدَّ مِنْهُ» . ما ب کون هم ل وله اله الله انن ه لا ى ک۷ کیلوبایت (۵۹۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۳
- فى الحیوة الدنیا فمن یجدل اللّه عنهم یوم القیمة) ۵- دادخواهى خداوند از خیانت پیشگان در قیامت (فمن یجدل اللّه عنهم یوم القیمة) ۶- در قیامت، مانعى در برابر۲۳ کیلوبایت (۱٬۶۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۰
- گستردهتر (ثُمَّ إِنَّکُمْ یَوْمَ الْقِیامَةِ تُبْعَثُونَ). تفسیر آیات ۱ - قیامت، روز زنده شدن مجدد انسان ها پس از مرگ (ثمّ إنّکم یوم القیمة تبعثون) «بعث» (مصدر۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۸
- سوره اول در ما قبل آيه جمله «ذُوقُوا عَذابَ الْحَريقِ» «وَ نُذيقُهُ يَوْمَ الْقِيامَةِ عَذابَ الْحَريق» واقع شده و در سوره ق چند آيه قبل آمده «اَلْقِيا فِى۱۴ کیلوبایت (۶۷۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۲۸
- گفت. (یوم یأت لاتکلم نفس إلاّ بإذنه) ضمیر در «یأت» به «یوم» در آیات قبل، باز مى گردد و «یوم» در «یوم یأت» به معناى حین و زمان است. بنابراین «یوم یأت .۴۷ کیلوبایت (۴٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۴
- الله علیه وآله)فرمود: الخَیْرُ مَعْقُودٌ بِنَواصِى الْخَیْلِ اِلى یَوْمِ الْقِیامَةِ: «خیر و خوبى به پیشانى اسب تا روز قیامت بسته شده است». بعضى «خیر»۱۳ کیلوبایت (۷۴۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۵