نتایج جستجو
از الکتاب
آیا منظورتان مريم از یوم التّنَاد بود؟
- غافر ٣٢ (رده مراد از یوم التناد)پراکندگى و جدایى میان خلایق (یوم التناد) ۶ - «یوم التناد» از نام هاى قیامت (یوم التناد) ۷ - «عن أبى عبداللّه(ع) قال: ... «یوم التناد» یوم ینادى أهل النار أهل الجنّة۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۷
- الفاتحة ٥ (رده استمداد از خدا)مانند يوم القيمة، يوم البعث، يوم الجمع، يوم الحساب، يوم التلاق، يوم التناد، يوم الأزفة، يوم الفصل، يوم الموعود، يوم المشهود، يوم الحسرة، يوم عبوس۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۳۱
- غافر ٣٣ (رده انذار از عذاب اخروى)کشى) (إنّى أخاف علیکم یوم التناد . یوم تولّون مدبرین ما لکم من اللّه من عاصم) از این که مؤمن آل فرعون براى بازداشتن فرعونیان از کشتن موسى(ع)، مسأله معاد۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۲۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۷
- الفاتحة ٦ (رده مراد از صراط مستقیم)مانند يوم القيمة، يوم البعث، يوم الجمع، يوم الحساب، يوم التلاق، يوم التناد، يوم الأزفة، يوم الفصل، يوم الموعود، يوم المشهود، يوم الحسرة، يوم عبوس۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۳۹
- غافر ٣٤ (رده انذار از گمراهى)آل فرعون، برخوردار از معرفت عمیق نسبت به معارف الهى (مانند خداشناسى، معاد، تاریخ و مسؤولیت پیامبران) (إنّى أخاف علیکم مثل یوم الأحزاب ... یوم التناد ... کذلک یضلّ۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۸
- غافر ٣٠ (رده عبرت از فرجام اقوام پیشین)ترجمه: «مِثْلَ»: همانند. مراد همانند حادثه و بلا است. یعنی مضافی قبل از (یَوْمِ) محذوف است. «یَوْمِ الأحْزابِ»: مراد از (یَوْم) ایّام و روزگاران است، نه۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۷۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- قیامت (یوم تقوم الساعة) ۱۲ - «قال أبوعبداللّه(ع) ذلک فى الدنیا قبل یوم القیامة لأنّ فى نارالقیامة لایکون عذوّ و عشىّ... و لکن هذا فى البرزخ قبل یوم القیامة۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۹۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۳
- غافر ٣١ (رده عبرت از فرجام اقوام پیشین)آنها آمدند؛ و خداوند بر بندگان ارادهى ظلم نمىكند. مراد از اقوام هلاك شده بعد از قوم نوح و عاد و ثمود كه در آيه 31 به آنان اشاره شده، قوم لوط و اصحاب ايكه۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۷۰ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۶
- الفاتحة ٧ (رده مراد از صراط مستقیم)مانند يوم القيمة، يوم البعث، يوم الجمع، يوم الحساب، يوم التلاق، يوم التناد، يوم الأزفة، يوم الفصل، يوم الموعود، يوم المشهود، يوم الحسرة، يوم عبوس۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۴۰
- فائدهاى ندارد و مستجاب نميشود از امير المؤمنين عليه السّلام در تفسير استكبار در اين آيات نقل شده كه مراد ترك اطاعت از كسى است كه مردم مأمور باطاعت او۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۷۷ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۴
- غافر ٤٩ (رده یأس از آمرزش)نگهبانان دوزخ می گویند: از پروردگارتان بخواهید که یک روز بخشی از عذاب را از ما سبک کند. و آنان كه در آتشند به نگهبانان جهنم مىگويند: از پروردگارتان بخواهيد۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۵۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۵
- غافر ٥٠ (رده استمداد از نگهبانان جهنم)فائدهاى ندارد و مستجاب نميشود از امير المؤمنين عليه السّلام در تفسير استكبار در اين آيات نقل شده كه مراد ترك اطاعت از كسى است كه مردم مأمور باطاعت او۳۰ کیلوبایت (۲٬۱۲۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۵
- غافر ٤٧ (رده استمداد از مستکبران)فائدهاى ندارد و مستجاب نميشود از امير المؤمنين عليه السّلام در تفسير استكبار در اين آيات نقل شده كه مراد ترك اطاعت از كسى است كه مردم مأمور باطاعت او۳۶ کیلوبایت (۲٬۵۵۹ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۴
- بهامان وزيرش دستور بناى رفيع محكمى از آجر و گچ داد كه شايد واقف شود بوسائلى از وسائل علوى براى كشف وجود خدائى كه حضرت موسى از او و اوصافش خبر داده يا براى آنكه۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۸ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۹
- به وسيلۀ آن، جلو فرعون را از كشتن موسى و خاموش كردن نور او بگرفت. بعضى گفته اند: مراد از «آيات»، براهين و دلالات است، و مراد از «سلطان»، معجزات موسى، چون۳۸ کیلوبایت (۴٬۳۴۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۳
- بدان اشاره فرموده. در نتيجه، مراد از «إلقاى روح بر هر كس كه خدا بخواهد»، نازل كردن آن با ملائكۀ وحى است، بر آن كس. و مراد از جملۀ «مَن يَشَاءُ مِن عِبَادِهِ»،۴۴ کیلوبایت (۴٬۷۴۳ واژه) - ۱۹ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴