نتایج جستجو
از الکتاب
- مخصوصاً راه هاى زیرزمینى مى باشد، و به رئیس و رهبر یک جمعیت از آن جهت «نقیب» مى گویند که: از اسرار جمعیّت آگاه است، گویى در میان آنها نقبى ایجاد کرده و از وضع۴ کیلوبایت (۳۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۵۸
- ده» گرفته شده است و از آنجا که عدد ده یک عدد کامل است، کلمه «معشر» به یک جمعیت کامل ـ که اصناف و طوائف مختلفى را در بر مى گیرد ـ گفته مى شود. عشر (۲۷ بار)۲ کیلوبایت (۹۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۱
- شامل این کلمه «حُشِرَ» از مادّه «حشر» (بر وزن نشر) به معناى بیرون ساختن جمعیت از قرارگاه و حرکت دادن آنها به سوى میدان مبارزه و مانند آن است; از این تعبیر۲ کیلوبایت (۹۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۸
- ده) گرفته شده و از آنجا که عدد ده در حدّ خود، یک عدد کامل محسوب مى شود، به جمعیت بستگان نزدیک که انسان به وسیله آنها جمع کاملى را تشکیل مى دهد «عشیرة» گفته۲ کیلوبایت (۹۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۷
- التوبة ٧٠ (رده کثرت جمعیت اهل مدین)قوم ابراهیم ۲، ۶; کثرت جمعیت قوم ابراهیم ۱۱ قوم ثمود: امکانات مادى قوم ثمود ۱۱; عبرت از قوم ثمود ۳; فرجام قوم ثمود ۲، ۶; کثرت جمعیت قوم ثمود ۱۱ قوم عاد:۵۹ کیلوبایت (۴٬۴۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۹
- است، و در مفرد و جمع هر دو به کار مى رود، یعنى به یک فرد مراقب و نگهبان یا جمعیت مراقبین و نگهبانان هر دو اطلاق مى شود. رصد (۶ بار) مراقبت كردن و چيزى را۳ کیلوبایت (۲۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۰
- یافته و به هر نوع گرفتگى و ضیق اطلاق شده است و از آنجا که اجتماع و انبوه جمعیت، توأم با تنگى و ضیق مکان و کمبود جا است، این کلمه به معناى «ضیق و تنگى»،۲ کیلوبایت (۱۵۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۵۲
- است، و در مفرد و جمع هر دو به کار مى رود، یعنى به یک فرد مراقب و نگهبان یا جمعیت مراقبین و نگهبانان هر دو اطلاق مى شود. مراقبت كردن و چيزى را زير نظر گرفتن۴ کیلوبایت (۳۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۰۲
- الإسراء ٦ (رده آثار رشد جمعیت)تاریخ: منشأ تحولات تاریخ ۳ جامعه: عوامل تحولات اجتماعى ۱۱ جمعیت: آثار رشد جمعیت ۷; اهمیت رشد جمعیت ۱۰ خدا: آثار اراده خدا ۱، ۲، ۳; آثار امدادهاى خدا ۶; امدادهاى۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۰
- الصافات ١٤٧ (رده جمعیت قوم یونس)داشتند توبه کردند. در اینجا پردههای عذاب کنار رفت و حادثه بر کوهها ریخت، و جمعیت ج4، ص163 مؤمن توبه کار به لطف الهی نجات یافتند. هنگامی که یونس بعد از این۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۱۳ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۴
- الأنبياء ٥٤ (رده نقش جمعیت)پرستى: حقیقت بت پرستى ۳ تاریخ: نقش تاریخ ۴ تقلید: مبارزه با تقلید ۲ جمعیت: نقش جمعیت ۴ شرک: حقیقت شرک ۳ عقیده: دلایل حقانیت عقیده ۴ قوم ابراهیم: تاریخ قوم۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۶
- الكهف ٤٣ (رده نقش کثرت جمعیت)باغدار متکبر ۱; قصه باغدار متکبر ۱، ۶; نابودى اموال باغدار متکبر ۱ جمعیت: نقش کثرت جمعیت ۲ خدا: اختصاصات خدا ۳; قدرت خدا ۳ شکست: عوامل شکست ۴ عذاب: عجز از۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۲
- القلم ١٤ (رده آثار کثرت جمعیت)تاریخ صدر اسلام ۳ ایمان: موانع ایمان ۵ ثروت: آثار ازدیاد ثروت ۵ جمعیت: آثار کثرت جمعیت ۵ خدا: هشدارهاى خدا ۱ دین: اهمیت ثبات قدم در دین ۲; عوامل تکذیب۳۵ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۲۷
- الشورى ٥٠ (رده تعیین جمعیت خانواده)حاکمیت مطلق و بلامنازع خدا در صحنه هستى، پشتوانه اجراى مشیت او در میزان جمعیت و نوع جنسیت فرزندان خانواده (للّه ملک السموت ... و یجعل من یشاء عقیمًا) ۷۳۲ کیلوبایت (۲٬۶۸۲ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۰
- الأعراف ٩٥ (رده جمعیت مکذبان انبیا)نشد] به جای آن مصایب، رفاه وفراوانی نعمت قرار دادیم تا [ازنظر مال، ثروت، جمعیت و قدرت] فزونی یافتند، [بلکه بیدار شوند ولی رفاه و فراوانی نعمت در بیدار کردنشان۳۶ کیلوبایت (۲٬۷۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۶
- دگرگونى جسمانى متناسب با اعمالى است که انجام داده اند، یعنى چون عده اى از جمعیت هاى گنهکار بر اثر انگیزه هواپرستى و شهوت رانى دست به طغیان و نافرمانى خدا۶ کیلوبایت (۵۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۷
- التوبة ٢٥ (رده نقش جمعیت در جنگ)مغرورانه گفتند: «لن نغلب الیوم» هیچ گاه با این همه جمعیت امروز شکست نخواهیم خورد! اما این انبوه جمعیت که گروهی از آنها از افراد تازه مسلمان و ساخته نشده۵۵ کیلوبایت (۴٬۹۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۸
- سخت در افتادهایم. پس گفتند: آیا ما بشری از جنس خود را که [تک و] تنهاست [و جمعیت و نیرویی با خود ندارد] پیروی کنیم؟! در این صورت در گمراهی و دیوانگی خواهیم۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۸۰ واژه) - ۲۵ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۳۳
- بیماری [شک و تردید نسبت به حقایق] است، می گفتند: مؤمنان را دینشان [با این جمعیت اندک و اسلحه ناچیز برای شرکت در میدان نبرد] فریفت، و [آنان باور نمی کردند۴۰ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۸
- را عبادت کند [از جنیان به اندازه ای به سویش هجوم می بردند که] نزدیک بود جمعیت انبوه و متراکمی بر سر او بریزد، چون بنده خدا براى پرستش او بر پاى ايستاد،۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۰۳