نتایج جستجو
از الکتاب
- عِوَجاً). یعنی با انواع تحریفها، کم و زیاد کردن، تفسیر به رأی و مخفی ساختن حقایق چنان میکنند که این صراط مستقیم به صورت اصلیش در نظرها جلوهگر نشود، تا مردم۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۲
- روایت:الکافی جلد ۱ ش ۱۰۰ (رده تفسیر به رأی)بهتر مىداند. به درستى كه مردى هست كه آيه را از قرآن بيرون مىآورد (به اينكه آن را بر معنيى حمل مىكند براى خويش) و در باب آن آيه، از بلندى به پستى مىافتد۶ کیلوبایت (۶۲۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۱۵
- قرآن است، چرا که این خبر غیبی مربوط به آینده از نشانههای اعجاز ج3، ص521 و عظمت این کتاب آسمانی محسوب میشود. تفسیر آیات ۱ - از ائمه - علیهم السلام - روایت۲۰ کیلوبایت (۱٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
- بعد از ذکر حروف مقطعه میفرماید: «رومیان مغلوب شدند» (غُلِبَتِ الرُّومُ). تفسیر آیات ۱ - شکست رومیان (دولت بیزانس) در نبرد با ایرانیان در عصر بعثت (غلبت۲۰ کیلوبایت (۱٬۷۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
- الأعراف ١١٢ (بخش تفسیر)امر از ريشهى «رجاء»، هم به معناى حبس كردن و هم به معناى تأخير انداختن است. امّا با توجّه به موج گستردهى دعوت موسى و معجزاتش، به زندان انداختن موسى براى۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۶
- از شكستشان، به زودى پيروز خواهند شد در نزديكترين سرزمين، و[لى] بعد از شكستشان، در ظرف چند سالى، به زودى پيروز خواهند گرديد. در (جنگی که به) نزدیکترین زمین۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
- الأعراف ١١١ (بخش تفسیر)function. (سپس به فرعون) گفتند: «(کار) او و برادرش را به تأخیر انداز، و جمعآوریکنندگان را به همه شهرها بفرست... گفتند: [كار] او و برادرش را به تأخير انداز،۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۶
- تحريفى رخ نداده است پاسخ به دو دليل ديگر قائلين به تحريف : استبعاد عقلى عدم تحريف و روايتى دربارهمصحف على عليه السلام خطاب به قائلين به تحريف : مقصود شما از۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۷
- همه برای وصول به این هدف است. و بعد گفتند: «با توجه به این اوضاع و احوال عقیده شما در باره او چیست؟» (فَما ذا تَأْمُرُونَ). تفسیر آیات ۱- به قدرت رساندن۲۰ کیلوبایت (۱٬۴۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۶
- ۱۰۵،سوره نحل اشاره به احتمام شديد در اسلام به اصلاح وضع جامعه اشاره به معنا و اقسام دوگانه عدل (فردى و اجتماعى ) بيان اينكه امر به عدل در ((ان الله ياءمر۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۷۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۹
- بیشتر اعتقاداتشان جلوگیری به عمل آورند اما چه تلاش بیهودهای؟! تفسیر آیات ۱ - رفتن سران شرک و کفر از حضور پیامبر(ص) و تحریک دیگران به پراکنده شدن از اطراف آن۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۷۸ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۹
- تواند داد؟ فرعون باز گفت: جز آن که رأی (به قتل موسی) دادم رأی دیگر نمیدهم (و جز این صلاح نمیدانم) و شما را جز به راه صواب دلالت نمیکنم. ای قوم من! امروز۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۶۳ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۵
- آتش] انداختم و نفس من اين گونه برايم بياراست گفت: «به چيزى كه [ديگران] به آن پى نبردند، پى بردم، و به قدر مشتى از رد پاى فرستاده [خدا، جبرئيل] برداشتم۴۸ کیلوبایت (۴٬۳۱۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۵
- مخفیانه و درگوشی با هم به سخن پرداختند. پس ساحران میان خود، دربارهی کارشان به تبادل رأی برخاستند و نجوا(شان) را پنهان کردند. پس ستیزه کردند کارشان را۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۵
- «كَلَّا» يا به معناى نفى گذشته است يعنى اين گونه نيست كه انسان به ياد گذشته خود باشد كه خداوند او را آفريد و به او آموخت، پس بنده او باشد، بلكه به جاى بندگى۳۲ کیلوبایت (۳٬۰۷۳ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۱۴
- الشعراء ٣٥ (بخش تفسیر)می دهید؟ مىخواهد به جادوى خود شما را از سرزمينتان بيرون كند. چه رأى مىدهيد؟ میخواهد شما را با جادویش از سرزمینتان آواره کند، تا رأی شما چه باشد مىخواهد۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۲
- مال فراوان به عزم سفر از مکه بیرون مى آمدند. پیامبر اسلام به اصحاب دستور داد که براى مقابله با آنان آماده گردند و به آنها فرمود: خداوند به ما وعده پیروزى۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- و نسبت به شما از هر کس مهربانتر، برای تحمیل افکار خود به او فشار نیاورید که این به زیان شماست. در دنباله آیه به یکی دیگر از مواهب بزرگ الهی به مؤمنان اشاره۶۳ کیلوبایت (۵٬۱۰۷ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۸
- مال فراوان به عزم سفر از مکه بیرون مى آمدند. پیامبر اسلام به اصحاب دستور داد که براى مقابله با آنان آماده گردند و به آنها فرمود: خداوند به ما وعده پیروزى۴۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- مى شود، یا به خاطر از غفلت بیرون آوردن منادا است و یا به خاطر خطیر بودن ندا، چون درباره پیامبر(ص) غفلت، صادق نیست، به خصوص با توجه به این که از او به «النبىّ»۴۸ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۴۹