نتایج جستجو
از الکتاب
- الحجر ٥ (رده اجل مسمى)امتى، توان به تأخیر انداختن اجل معین شده خود را ندارد. (ما تسبق من أمة أجلها و ما یستئخرون) اجل: اجل مسمّى ۱، ۲، ۳ امتها: اجل امتها ۱، ۲، ۳; عجز امتها ۱،۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۷
- اختلاف شد، و اگر از سوی پروردگارت [به سبب اتمام حجت] مهلتی برای انسان تا اجل معینش مقدر نشده بود، یقیناً میانشان [به عذاب] داوری شده بود [و هیچ کس از آنان پس۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۴
- معذب نشدند و بهلاكت نرسيدند مگر آنكه اجل مقدر مكتوب در لوح محفوظ آنها رسيده بود و هيچ امّت و گروهى پيشى نميگيرند بر اجل محتوم خودشان و باز پس نميمانند از۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۷
- حِينٍ: و شايد كه آن تأخير برخوردارى باشد شما را تا هنگامى كه وقت مقرر و اجل مقدر است، و به جهت اين بهره بردن، حجت بر شما لازم گردد، و تا موعود واقع شود۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۷
- السّلام. فَأَمْلَيْتُ لِلْكافِرِينَ: پس مهلت داديم مر كافران را تا وقتى كه اجل مقدر ايشان در آيد، يعنى تعجيل عقوبت ايشان نكرديم تا حجت بر ايشان تمام گردد.۴۰ کیلوبایت (۳٬۱۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۸
- ترتیل: ترجمه: «إِلاّ رَحْمَةً ...»: لکن رحمت ما ایشان را درمییابد و تا وقت اجل مقدّر آنان را از زندگی بهرهمند میسازیم (نگا: تفسیر المنتخب). واژه (رَحْمَة)۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۶۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۱
- زمين را ميخنداند بگل و گياه و خداوند ميميراند بندگانرا در دنيا برسيدن اجل مقدّر و زنده ميكند آنها را در قبر و قيامت براى مجازات اعمالشان و خداوند خلق فرموده۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۲۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۷
- تا برسد اجل حتمى شما كه قابل تأخير نيست چون اين قسم اجل مقدّر الهى وقتى برسد مهلت نميدهد و تأخير نمىافتد و اگر شما دانا بوديد ميدانستيد كه اجل معلّق بتوبه۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۴۶ واژه) - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۱۸
- حاصل مىشود به فعل حضرت عزت بر سبيل عادت؛ پس خداى تعالى مىميراند بوقت اجل مسمى يا اجل بلاء، و زنده فرمايد در قبر و قيامت. 2- مرده را زنده سازد مانند نطفه،۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۶۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶
- زمين را ميخنداند بگل و گياه و خداوند ميميراند بندگانرا در دنيا برسيدن اجل مقدّر و زنده ميكند آنها را در قبر و قيامت براى مجازات اعمالشان و خداوند خلق فرموده۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۵۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۶
- زمين را ميخنداند بگل و گياه و خداوند ميميراند بندگانرا در دنيا برسيدن اجل مقدّر و زنده ميكند آنها را در قبر و قيامت براى مجازات اعمالشان و خداوند خلق فرموده۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۷۴ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۷
- زمين را ميخنداند بگل و گياه و خداوند ميميراند بندگانرا در دنيا برسيدن اجل مقدّر و زنده ميكند آنها را در قبر و قيامت براى مجازات اعمالشان و خداوند خلق فرموده۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۳۵
- هود ٣ (رده اجل مسمى)ناگوار براى مشرکان و گنه کاران (فإنى أخاف علیکم عذاب یوم کبیر) اجل: اجل مسمّى ۹; جهل به اجل ۱۰ ادیان: ادیان و معاش نیکو ۸; اهداف ادیان ۸ استغفار: آثار استغفار۴۹ کیلوبایت (۴٬۰۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۲
- هنگام نماز فرو برد و بيرون نيفكند خداوند تعالى او را تا زمان فرا رسيدن أجل مقدّر و مرگ طبيعى تندرستى كرامت فرمايد. و روايت شده در مورد كسى كه در صحرا باشد۲ کیلوبایت (۸۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۵۷
- العنكبوت ٥ (رده اجل انسان)روى سخط و غضب مر اعمال او را «2». نكته: چون اجل واقع در لقاء و لازم آنست، پس صحيح باشد كه (فَإِنَّ أَجَلَ اللَّهِ لَآتٍ) جواب (مَنْ كانَ يَرْجُوا لِقاءَ۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۶
- مرگى را كه از آن مىگريزد، و مدّت عمر، موضع راندن نفس است به سوى آن (يا اجل مقدّر، راندن نفس به سوى آن است كه هر جانى را مىكشند به سوى آن)، و گريختن از۲۹ کیلوبایت (۲٬۱۰۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۲۴
- العنكبوت ٥٣ (رده اجل انسان)براى کافران، داراى اجل و وقت معینى است. (و لولا أجل مسمّى لجاءهم العذاب) ۶ - هر کسى، اجل و مدت تعیین شده اى براى زندگى دارد. (و لولا أجل مسمّى لجاءهم العذاب)۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
- پذير نيست و ما در تفسير اول سوره انعام ، گذرانديم كه اجل دو تا است: يكى اجل معلق و موقوف، و يكى اجل مسمى كه هيچ تاخير نمى پذيرد، و يكى از ادله اين معنا،۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۷۴ واژه) - ۲۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۵۹
- فرار از مردن بمرگ طبيعى يا كشته شدن بدست مردم باشد هر دو بتقدير الهى است اجل هر كس رسيده باشد هر جا باشد ميميرد يا كشته ميشود و تقديم و تأخيرى در آن روى۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۹
- کلّ یجرى إلى أجل مسمًّى) ۱۱ - جریان خورشید و ماه، داراى پایانى حتمى و مشخص - و نه ابدى و نامعلوم - است. (و سخّر الشمس و القمر کلّ یجرى إلى أجل مسمًّى) ۱۲۴۶ کیلوبایت (۳٬۹۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۸