۱۶٬۹۴۶
ویرایش
خط ۱۱۸: | خط ۱۱۸: | ||
مؤلف: اين معنا در الدر المنثور هم، از عده اى از اصحاب حديث و صاحبان جوامع اخبار روايت شده، و صاحب الدر المنثور، نقل آن را از پسر عُمَر، از رسول خدا «صلى اللّه عليه و آله و سلم»، نقلى صحيح دانسته. | مؤلف: اين معنا در الدر المنثور هم، از عده اى از اصحاب حديث و صاحبان جوامع اخبار روايت شده، و صاحب الدر المنثور، نقل آن را از پسر عُمَر، از رسول خدا «صلى اللّه عليه و آله و سلم»، نقلى صحيح دانسته. | ||
و در عيون، به سند خود، از حضرت رضا «عليه السلام» روايت كرده كه فرمود: مردى شامى در ضمن سؤالاتى كه از على «عليه السلام» كرد، پرسيد: نام پدر بزرگ طايفۀ جن چيست؟ | و در عيون، به سند خود، از حضرت رضا «عليه السلام» روايت كرده كه فرمود: مردى شامى در ضمن سؤالاتى كه از على «عليه السلام» كرد، پرسيد: نام پدر بزرگ طايفۀ جن چيست؟ | ||
<center> ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۹ صفحه ۱۷۲ </center> | <center> ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۹ صفحه ۱۷۲ </center> | ||
«شومان»، و اين شخص همان كسى است كه خداى تعالى او را از آتشى خالص بيافريد. | فرمود: «شومان»، و اين شخص همان كسى است كه خداى تعالى او را از آتشى خالص بيافريد. | ||
و در احتجاج، از على «عليه السلام» روايت كرده كه در ضمن حديثى فرمود: و اما اين كه فرموده: «رَبُّ المَشرِقَينِ وَ رَبُّ المَغرِبَين»، منظور از آن مشرق زمستان علي حده، و مشرق تابستان علي حده است. آيا اين (مطلب) را از دورى و نزديكى خورشيد نمى شناسى؟ | و در احتجاج، از على «عليه السلام» روايت كرده كه در ضمن حديثى فرمود: و اما اين كه فرموده: «رَبُّ المَشرِقَينِ وَ رَبُّ المَغرِبَين»، منظور از آن مشرق زمستان علي حده، و مشرق تابستان علي حده است. آيا اين (مطلب) را از دورى و نزديكى خورشيد نمى شناسى؟ |
ویرایش