نتایج جستجو
از الکتاب
- المجادلة ٨ (رده اهانت به محمد)محمد(ص): اهانت به محمد(ص) ۵; تحیت به محمد(ص) ۵، ۶، ۷; دلایل مکذبان محمد(ص)۱۰; عذاب اخروى مکذبان محمد(ص) ۱۱; کیفر اخروى اهانت به محمد(ص) ۱۱; کیفر اهانت به محمد(ص)۶۸ کیلوبایت (۵٬۷۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- المؤمنون ٣٣ (رده اهانت به صالح)انبیا ۲; مکذبان انبیا ۹ انسان: ابعاد انسان ۱۲ خدا: نعمتهاى خدا ۵ صالح(ع) : اهانت به صالح(ع) ۸; دشمنان صالح(ع) ۲; عوامل تکذیب صالح(ع) ۱۲ قوم ثمود: اخلالگرى۳۹ کیلوبایت (۲٬۸۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- المؤمنون ١١٦ (رده اهانت به خدا)الْعَرْشِ الْکَرِیمِ). تفسیر آیات ۱ - انکار معاد و بیهوده شمردن آفرینش انسان، اهانت به ساحت آفریننده جهان (خدا) است. (أفحسبتم أنّما خلقنکم عبثًا ... لاترجعون۲۶ کیلوبایت (۱٬۹۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- بر عثمان شوريدند و او را كشتند و نگفتند از مهاجرين اوليه است بلكه هر گونه اهانت و شورش را برعليه او جايز بلكه واجب مىدانستند. عايشه خود مردم را بر عثمان۱۰ کیلوبایت (۸۹۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۵
- التوبة ٦٥ (رده جرم اهانت به دین)احکام: ۶ اسلام: تاریخ صدر اسلام ۳ خدا: افشاگرى خدا ۴ دین: بازى با دین ۷ ; جرم اهانت به دین ۶ ; حرمت بازى با دین ۶ قرآن: پیشگوییهاى قرآن ۴ محرمات: ۶ محمّد(ص):۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- و به میان دوزخ پرتابش کنید. او [:گناهپیشه] را بگیرید؛ پس با قوت و شدت و اهانت گریبانش را برگیرید و در میان دوزخش بکشانید. بگیریدش پس بکشیدش به میان دوزخ۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۰۴ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۴
- طرد و دفع مىكنند در نهايه مىگويد: دحر دفع كردنست به قهر و براى اذلال و اهانت، قول مجمع نيز چنين است. وَ جَهَنّم أَ مَذْمُوما فَأَصْفَاکُم مَذْءُوما لَمَن۳ کیلوبایت (۱۷۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۳
- النساء ١٤٠ (رده اهانت به مقدسات)در گناه و با اهل ايمان نفاق نموده و با مخالفين وفاق و اتفاق كرده است در اهانت بمقدسات دينى و ممكن است استفاده شود از اين آيه حرمت حضور در هر مجلس معصيتى۵۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- المنافقون ٨ (رده اهانت به محمد)منشأ پیروزى مؤمنان ۱۱ محمد(ص): ادعاى ذلت محمد(ص) ۵; ادعاى شکست محمد(ص) ۵; اهانت به محمد(ص) ۳; توطئه اخراج محمد(ص) ۱; توطئه براندازى حکومت محمد(ص) ۲; حتمیت۴۷ کیلوبایت (۳٬۶۳۲ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
- طرد و دفع مىكنند در نهايه مىگويد: دحر دفع كردنست به قهر و براى اذلال و اهانت، قول مجمع نيز چنين است. من ل ها هم جهنم ف کم اخر سعى ا رود جنب کلل صفو لوم۳ کیلوبایت (۱۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- از بت شكستن است و ضمير «له» به عمل بر مىگردد: يعنى راى آن كار (بت شكنى و اهانت به خدايان) قانون مخصوصى (سوزاندن به آتش) جعل كنيد پس او را درآتش اندازيد۴ کیلوبایت (۳۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۶
- بفرستادهاش احترام نمود ولى پادشاه فارس نامه آن حضرت را پاره كرد و به نمايندهاش اهانت نمود و در آن موقع فارس و روم در جنگ بودند مسلمانان دوست مىداشتند كه روميان۵ کیلوبایت (۵۳۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۵
- که یتیم را به خشونت و جفا از خود می راند، او همان كسى است كه يتيم را به اهانت مىراند، این همان کسی است که یتیم را میراند پس آن، كسى است كه يتيم را به۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۰۷ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۲
- هنگامی که بیازمایدش، پس روزیاش را بر او تنگ گرداند، گوید: «پروردگارم به من اهانت کرده است.» هرگز نه (چنین و نه چنان است)! بلکه یتیم را گرامی نمیدارید؛ و۸ کیلوبایت (۲۹۶ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- بر عثمان شوريدند و او را كشتند و نگفتند از مهاجرين اوليه است بلكه هر گونه اهانت و شورش را برعليه او جايز بلكه واجب مىدانستند. عايشه خود مردم را بر عثمان۸ کیلوبایت (۸۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۶
- ورود كفّار به دوزخ با تحقير همراه است. (فرمان «اصْلَوْهَا» براى تحقير و اهانت است.) 4- كفّار و دوزخيان هرگز از آتش جدا نخواهند شد. «اصْلَوْهَا الْيَوْمَ»۲۱ کیلوبایت (۱٬۶۳۷ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۶
- استهزاء نگرفته (و گویند) آیا این شخص است که بتان را که خدایان شما هستند (به اهانت و بدی) یاد میکند؟ و (ای رسول ما بدان که) محققا آنها به ذکر خدای مهربان (و۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- قرآن مجيد ذكر شده است تورات فعلى نيز حال او را نقل كرده است ولى به آن حضرت اهانت نموده است چنانكه در «تورات» گذشت. او پيامبرى صاحب فضيلت بود [انعام:86]. خداوند۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۱
- را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مىدانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مىشمرند سوگند نمىخورم۲۷ کیلوبایت (۲٬۶۵۶ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۵۵
- كردن، يا فعلى باشد مثل پاره نمودن يا به زمين انداختن يا پا بر آن زدن به جهت اهانت و استخفاف. در كتاب كافى- از حضرت صادق عليه السّلام مروى است: زمانى كه جمع۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۷
- بر اين وجه ديده و دانسته بودند و از رفع آن اطلاع نداشتند و فرعون به جهت اهانت آن را ذكر نمود. و چون آن زمان رسم بود هر كه را پيشواى خود مىگردانيدند دستوانهاى۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۲ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
- را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مىدانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مىشمرند سوگند نمىخورم۳۳ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۳
- را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مىدانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مىشمرند سوگند نمىخورم۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۵۵ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۴
- بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»۳۴ کیلوبایت (۳٬۵۴۳ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۶۳ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۳
- به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى از ناحيه خدا مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت (و جاء ربّك۳۵ کیلوبایت (۳٬۳۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
- را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مىدانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مىشمرند سوگند نمىخورم۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۶۳ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۶
- بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»۳۸ کیلوبایت (۳٬۷۳۲ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۵
- به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى از ناحيه خدا مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت (و جاء ربّك۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
- به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى از ناحيه خدا مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت (و جاء ربّك۴۱ کیلوبایت (۳٬۶۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
- را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مىدانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مىشمرند سوگند نمىخورم۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۲۹ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۱
- را در ترجمه آورديم و معناى دوم آن است كه مردم مكّه اهانت تو را در آن حلال مىدانند، پس به شهرى كه اهانت تو را جلد 10 - صفحه 484 حلال مىشمرند سوگند نمىخورم۳۶ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۰۵
- بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۰ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۴
- بنابراين امتنان تو بر من به سبب تعبيد قوم من و تذليل و ذبح آنها باشد كه محض اهانت و تحقير و ايذاى من است و حبط كننده انعام تو بر من. «1» 2- «همزه انكار» مقدر۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- متعدى از جميع حدود راست عذابى خوار كننده، يعنى عذاب او بر وجه استخفاف و اهانت است، چنانچه ثواب مطيع، بر وجه كرامت است. تنبيه: بدان كه چون مؤمن عاصى در۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- دوزخ، همراه با ملامت، طرد و اهانت است. (فتلقى فى جهنّم ملومًا مدحورًا) «مدحوراً» به معناى «مطرود» است که در آن معناى اهانت و استخفاف اشراب شده است. ۱۳-۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- بودن خود از ديگران مى گذارد حکایت انسانی که آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را، اهانت و خوارى مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت: «و جاء ربّك و الملك...»۴۶ کیلوبایت (۴٬۵۳۸ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۶
- به حساب ممتاز بودنخود از ديگران مى گذارد و آزمايش خدا با فقر و تنگدستى را اهانت و خوارى از ناحيه خدا مى پندارد مراد از آمدن پروردگار در قيامت (و جاء ربّك۴۹ کیلوبایت (۴٬۹۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۴
- ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ 9- سختترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۶۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۰
- غضب فرمود، حضرت الياس هر چند آنها را موعظه نمود فايده نبخشيد. آن حضرت را اهانت و تهديد قتل نمودند، طغيان و فساد آنها زيادتر شد. حق تعالى سوگند به ذات مقدس۲۴ کیلوبایت (۲٬۱۹۹ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ 9- سختترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۳۵ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۵
- كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۱۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ 9- سختترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه۲۹ کیلوبایت (۲٬۳۸۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۱
- از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۶۸ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
- از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۲۲ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۷
- قمّى ره و جمعى از مفسّرين آنرا بعالم تفسير نمودهاند و در اين موقع مقصودشان اهانت نبوده و در هر حال استدعا نمودند از حضرت موسى كه از خداوند بخواهد بر حسب عهدى۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۱۵ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۲
- 6- انكار ضرورى دين. 7- انكار معاد. 8- ردّ حكمى از احكام الهى. 9- توهين و اهانت مقدسات اسلامى. 10- انكار حرمتى از محرمات سبحانى مانند حرمت زنا و شراب و ربا۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- (30) جلد 10 - صفحه 398 فَأَعْرِضْ عَنْهُمْ: پس روى بگردان از ايشان از روى اهانت، زيرا دعوت تو فايده به ايشان نرساند. وَ انْتَظِرْ: و منتظر باش نصرت الهى۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۸
- از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۴۳ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۶
- قمّى ره و جمعى از مفسّرين آنرا بعالم تفسير نمودهاند و در اين موقع مقصودشان اهانت نبوده و در هر حال استدعا نمودند از حضرت موسى كه از خداوند بخواهد بر حسب عهدى۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۸۸ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۳
- ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ 9- سختترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه۳۲ کیلوبایت (۲٬۹۵۷ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۱۳
- كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- انواع كرامت، و دومى در دنيا به طريق شقاوت و در آخرت مقيم در كات به اصناف اهانت و ذلت. قَلِيلًا ما تَتَذَكَّرُونَ: كمى پند مىپذيرند مردمان از آيات قرآن۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۴۴ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۰
- مينموديد و انبياء و ائمه و علماء كه داعيان بتوحيد بودند براى شماتت و مزيد اهانت آنها ميگويند امروز روز رسوائى و ذلت و خوارى و عذاب اين كافران است كه بحال۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- بر آنكه قصد ايشان به تحكيم معرفت و اقامت شرع نيست، بلكه مقصود آنان از آن اهانت به امر است، اگرچه زعمشان آن باشد كه حق تعالى فرموده است ثُمَّ يَتَوَلَّوْنَ۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- از گناه و توبه است كه بنده بگويد پروردگارا اينكه من مرتكب گناه شدم براى اهانت بامر تو نبود بلكه براى اميدوارى بكرم تو بود و در مجمع از پيغمبر صلّى اللّه۳۳ کیلوبایت (۲٬۹۸۲ واژه) - ۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۳۴
- و خوارى خود در دهد يا آنكه او را زنده بگور كند و بپوشاند از انظار تا از اهانت بيرون آيد حال ملاحظه كنيد چه توهمات و احكام بدى كردند كه دخترى را كه اين۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- تقدير كرد. اين تعجيب است از تقدير كردن وليد امر باطل را به جهت استهزاء و اهانت او به پيغمبر و قرآن، يا تعجب از نهايت گفتار او باشد در ابطال كلام پروردگار۳۷ کیلوبایت (۳٬۶۶۱ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۵
- كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- فرعون در مصر بوجود آمد فرعون بر شدت خفقان افزود و پيروان موسى را مورد اذيت و اهانت قرار داد [شعراء:53-56]. فرعون مأمورانى براى جمع لشگريان در شهر فرستاد و به۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۷
- قمّى ره و جمعى از مفسّرين آنرا بعالم تفسير نمودهاند و در اين موقع مقصودشان اهانت نبوده و در هر حال استدعا نمودند از حضرت موسى كه از خداوند بخواهد بر حسب عهدى۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۱
- فرعون در مصر بوجود آمد فرعون بر شدت خفقان افزود و پيروان موسى را مورد اذيت و اهانت قرار داد [شعراء:53-56]. فرعون مأمورانى براى جمع لشگريان در شهر فرستاد و به۴۳ کیلوبایت (۴٬۷۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۸
- كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- حقير براى اشعار بآنستكه منهى عنه را وضع نمودند بجاى مأمور به چون استهزاء و اهانت نمودند علاوه بر آنكه اطاعت و امتثال ننمودند پس دو ظلم بنفس كردند يكى آنكه۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- «1» 10- هر چه به خدا منسوب باشد، مقدّس است و بايد مورد احترام قرار گيرد و اهانت به آن، كيفر الهى را به دنبال دارد. «ناقَةَ اللَّهِ، فَعَقَرُوها، فَدَمْدَمَ»۴۰ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۷
- «1» 10- هر چه به خدا منسوب باشد، مقدّس است و بايد مورد احترام قرار گيرد و اهانت به آن، كيفر الهى را به دنبال دارد. «ناقَةَ اللَّهِ، فَعَقَرُوها، فَدَمْدَمَ»۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۲۷ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۸
- «1» 10- هر چه به خدا منسوب باشد، مقدّس است و بايد مورد احترام قرار گيرد و اهانت به آن، كيفر الهى را به دنبال دارد. «ناقَةَ اللَّهِ، فَعَقَرُوها، فَدَمْدَمَ»۴۱ کیلوبایت (۴٬۱۶۰ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۹
- روایت:الکافی جلد ۷ ش ۹۸۰ (رده اهانت)الكافي جلد ۱ كِتَابُ التَّوْحِيدِ بَابُ النَّوَادِر موضوعات : ناسزاگویی، اهانت۳ کیلوبایت (۴۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۸
- و خوارى خود در دهد يا آنكه او را زنده بگور كند و بپوشاند از انظار تا از اهانت بيرون آيد حال ملاحظه كنيد چه توهمات و احكام بدى كردند كه دخترى را كه اين۴۰ کیلوبایت (۳٬۰۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- شد و قمّى ره نقل فرموده كه همزه آنست كه برنجاند و ببدى ياد كند مردم را و اهانت نمايد از فقراء و لمزه كسى است كه بر ميگرداند گردن و سر خود را و غضب ميكند۴۵ کیلوبایت (۴٬۷۶۰ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۱:۰۸
- شريك قرار داده بودند. و در كيفيت انكار عابدين دو قول است: اول- آنكه بر وجه اهانت و رد گويند: عذر نداريم ما به اين پرستش براى شما. دوم- آنكه گويند شما ما را۳۷ کیلوبایت (۲٬۷۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- يعنى اين عقوبت كافى است براى ايشان. بعد ملحق فرمايد به اين عقوبت شديده، اهانت و مذمت و لعنت را كه: وَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ: و دور فرموده است خداوند متعال۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- يَعْقِلُونَ» 4- حساب افرادى كه بر اساس عادت بلند سخن مىگويند، (نه بر اساس اهانت و تحقير،) از افراد بىادب و مغرِض جداست. «أَكْثَرُهُمْ لا يَعْقِلُونَ» 5-۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۹۶ واژه) - ۱۳ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۷
- ديگر. جلد 16 - صفحه 110 فَبَشِّرهُ تعبير به بشارت يك نوع سرزنش و اهانت است. بِعَذابٍ أَلِيمٍ عذابهاي الهي تمام مولم است، و اليم ثبات۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۶۶ واژه) - ۵ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۳۰
- سبب احترام بر آنها، و استخفاف ننمايند اولياء مرا به كشتن يا زدن يا دشنام و اهانت و عدم متابعت و اعراض از مواعظ ايشان، زيرا خاصه ذات احديت من است سطواتى نزد۴۳ کیلوبایت (۳٬۲۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- آب دهان كه در دهان انسان نعمت است؛ امّا اگر خارج شود، به هر كجا بيفتد يك اهانت است.) 5- همه چيز آفريدهى خداست. «كُلَّ شَيْءٍ خَلَقَهُ» 6- ذكر جداگانهى۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۹
- تَرْهَقُهُمْ ذِلَّةٌ: و ملحق شود ايشان را خوارى و ذلت، زيرا عقاب ملازم با اهانت و اذلال است. امر سوم: ما لَهُمْ مِنَ اللَّهِ مِنْ عاصِمٍ: نيست براى ايشان۴۲ کیلوبایت (۳٬۰۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- الْكافِرِينَ وَ الْمُنافِقِينَ: و اطاعت مكن كفار و منافقين را در هر چه موجب اهانت باشد در دين، يعنى رأى و مشورت ايشان را استماع مكن در باب دين، چه ايشان دشمن۴۸ کیلوبایت (۴٬۴۹۵ واژه) - ۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۴۹
- لهذا در عقوبت شما مسارعت ننمايد با وجود كمال قدرت او بر آن، و استخفاف و اهانت شما نسبت به رسول حضرت سبحان و كلام مجيد قرآن. تبصره: آيه شريفه اثبات نمايد۴۶ کیلوبایت (۴٬۱۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- نيز در برابر همه يكى را بر ديگران برترى ندهيم ، بطورى كه به شخصيت ديگران اهانت شده پدر را محكوم كنند به اينكه از روى هوا و هوس آن ديگرى را بيشتر دوست مى۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۶۵ واژه) - ۴ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۱۵:۳۶
- ناتوانند. بِأَصْحابِ الْفِيلِ ... كَعَصْفٍ مَأْكُولٍ 9- سختترين كيفر براى اهانت به مقدسات است. (اقوام ديگر كه هلاك شدند هيچ كدام مثل كاه جويده نشدند، بلكه۵۴ کیلوبایت (۵٬۱۱۵ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۰۹
- كنند و اين بمنزله پيش اگهى باشد براى حضورشان در محشر و دخولشان در جهنم و اهانت و تحقيرى از آنها در مقابل اعراضشان از ذكر و رو گرداندن از بيانات انبيا و۴۸ کیلوبایت (۴٬۲۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- «1» 10- هر چه به خدا منسوب باشد، مقدّس است و بايد مورد احترام قرار گيرد و اهانت به آن، كيفر الهى را به دنبال دارد. «ناقَةَ اللَّهِ، فَعَقَرُوها، فَدَمْدَمَ»۵۰ کیلوبایت (۴٬۴۵۲ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۲۸
- كند و اينکه مشتمل بر معاصي بسياري است: ظلم، اذيت، نفاق، غيبت، اهانت، تمامي و غير اينها از صفات خبيثه و اعمال سيئه و لذا ميفرمايد إِنَّ۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- عقوبت نبوده؛ زيرا عقاب عبارت است از زجر و مضرتى كه بالاستحقاق و مقرون به اهانت و استخفاف باشد. بنابراين فوت اجر و بهره و نفع از شخصى، عقاب نخواهد بود، و۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- ظلم بنفس ظلم بدين اينست که دين حق را ترك كنند و بمقدسات دين اهانت كنند مثل قرآن مجيد احكام الهيه دستورات دينيه و نحو اينها ظلم بغير۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۶۳ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۲
- اكرام در محلى باشد همان كار در موضع ديگر استخفاف محسوب شود، و آنچه در محلى اهانت باشد در موضعى اكرام گردد «1». 2- شيخ مفيد اعلى اللّه مقامه فرموده: موسى عليه۵۷ کیلوبایت (۵٬۰۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- شده براى توهين و استهزاء يا او دروغ گفته چنانچه قمى ره فرموده و براى آنكه اهانت نموده مستحق عقوبت شده چون ظاهر آنستكه حضرت تعبير خواب آن دو را فرموده و واقع۵۸ کیلوبایت (۵٬۳۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- منكر شود يا بدعتي در دين بگذارد يا بيكي از مقدسات ديني اهانت كند از ايمان خارج ميشود و اينست مفاد اخبار که تعبير به ولايت و۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۸۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- بود اينها مطالبه ميكردند اگر انجام ندهد باعث تجري آنها ميشد و اهانت آن حضرت زياد ميگرديد و بهلاكت جلد 7 - صفحه 90 آنها منجر ميشد و اگر۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- أَمرِهِم در اثر تكذيب انبياء و شرك و كفر و افعال و اعمال شنيعه و ايذاء و اهانت بانبياء خود شما هم منتظر باشيد که بچه بلاهايي گرفتار خواهيد شد۲۸ کیلوبایت (۲٬۲۲۶ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۸
- اهل باطل اينها را استهزاء و سخريه ميكنند و متلك گويي و جسارت و اهانت مينمايند. (وَ إِذا رَأَوكَ إِن يَتَّخِذُونَكَ إِلّا هُزُواً) استهزاء۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- از رحمت حشر با شياطين لعن الهي و أمثال اينها که يكي از آنها اهانت و بياعتنايي بآنها است و رسوايي پيش خلايق و جدايي از حشر با أولياء۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- ايمان بجميع عقايد حقه باشد حتي ضروريات دين و ضروريات مذهب، حتي اهانت بمقدسات دين و ارتكاب معاصي که باعث زوال ايمان ميشود شامل ميشود۳۴ کیلوبایت (۳٬۲۰۱ واژه) - ۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۰۰
- وسیله اى براى رسوا کردن آنان است. ۱۴- ضرورت برگزیدن شیوه اى ذلت آفرین و اهانت آمیز در اجراى حد بر محارب مفسد (ذلک لهم خزى فى الدنیا) «لهم خزى» مى تواند۷۲ کیلوبایت (۶٬۴۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- بشارت بده آنها را به عذابى دردناك. لطيفه- استعمال بشارت در مقام انذار به جهت اهانت و توبيخ است، چنانچه در عرف نسبت به توعيد كسى گويند تحيت او زدن، و اكرام او۷۰ کیلوبایت (۵٬۸۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- دوستي و محبت مينمايند ولي در باطن در مقام ايذاء و ظلم و احتقار و اهانت بآنها و بدگويي و غيبت و نمامي و تهمت بآنها و طلب عورات و عثرات آنها۲۰۳ کیلوبایت (۱۸٬۴۵۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۳۳
- طلبي از خدا ندارد و نيز ادخال با اصلي فرق دارد اصلي از روي اهانت است بمعني القاء و انداختن، جلد 5 - صفحه 110 ادخال اعم است. جَنّاتٍ۳۲ کیلوبایت (۲٬۲۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- خبيثه است و معصيت بزرگ و مشتمل بر معاصي بسيار از ظلم و ايذاء و اهانت و غير اينها، و از رسول اكرم صلي اللّه عليه و آله و سلّم است۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- ضلال امروزه در اضلال عوام و انداختن نظر آنها را از علماء دين و اهانت بآنها و القاء شبهات، و مثل ظلمه در كيفيت ظلم و سارقين در كيفيت۴۰ کیلوبایت (۳٬۹۸۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۴۳
- شدهاند. فَإِنَّ لِلَّذِينَ ظَلَمُوا چه ظلم به دين از كفر و شرك و اهانت به مقدسات دين و به قرآن مجيد و احكام شرع مبين و چه ظلم به۳۹ کیلوبایت (۳٬۶۳۹ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۱
- آنها خارج ميشود نميگويند مگر كذب بلكه افتراء بخداوند عالم است و اهانت بمقام قدس. (آیه 5)- سپس به یک اصل اساسی برای ابطال این گونه ادعاهای پوچ۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- زندگيش را تنگ بگيرد، او خيال مى كند كه خداى تعالى با او دشمنى دارد و به وى اهانت مى كند. در نتيجه، به كفر و جزع مى پردازد. پس مراد از جملۀ «فأمّا الإنسان»۴۴ کیلوبایت (۵٬۱۰۰ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۷
- جسماني نيست بلكه عذاب روحي هم دارند بواسطه كلمه (مهينا) که مورد اهانت و خفت و ذلت و حقارت ميشوند. تفسیر آیات ۱- بخیلان، محروم از محبت خداوند۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- شدهاند. فَإِنَّ لِلَّذِينَ ظَلَمُوا چه ظلم به دين از كفر و شرك و اهانت به مقدسات دين و به قرآن مجيد و احكام شرع مبين و چه ظلم به۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۴۵ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۵۰
- را آزار میرسانند، خدا آنان را در دنیا و آخرت لعنت کرده و برایشان عذابی اهانتبار آماده ساخته است. و کسانی که مردان و زنان مؤمن را - بیآنکه مرتکب عمل۴۹ کیلوبایت (۲٬۵۳۳ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۲:۳۸
- است يا بكتابت باشد و چه در حضور او باشد که موجب ايذاء و اهانت و بردن آبروي او شود. إِلّا مَن ظُلِمَ که عنوان شكايت است که۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- كسى كه آنچه را خدا نسبت بعترت من محترم دانسته روا شمرد (آنها را بكشد يا اهانت و انكار كند) ۵- غنيمت جنگى را (كه ديگران هم در آن شركت دارند) بخود اختصاص۵ کیلوبایت (۲۸۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۷
- مانند رشوه و جاه و دوستيابى و غير اينها مبادله ننمايند و آنها كه از باب اهانت يا انكار و استكبار حكم ننمايند بر طبق احكام الهى كافرند بخدا و پيغمبر (ص)۸۵ کیلوبایت (۶٬۷۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- نميكنند نشنيده و نديده ميگيرند و ميگذرند اگر كسي به آنها جسارت و اهانت و بياحترامي نمود در مقام تلافي بر نميآيند چنانچه در خبر است۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- به اينكه بدعتي در دين نگذارند، منكر ضروريات ديني و مذهبي نباشند، اهانت بمقدّسات دين نكنند، اعمالي که موجب كفر و ضلالت است مرتكب نشوند۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- سؤالات نمود و جواب وافي كافي شنيد و پي برد بمقام علم و عقل و ديانت و اهانت او گفت محققا امروز شما نزد من مكانت و جاه بزرگي داري و امين۵۵ کیلوبایت (۵٬۱۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- آنها اعتقاد بامامت دوازده امام بدون بدعت در دين و انكار ضروري و اهانت بمقدسات ديني و معاصي که باعث زوال دين ميشود. ] (آیه 5)- سپس «اهل۵۱ کیلوبایت (۴٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۴۲
- سلب نمىشود. «لا تُخْرِجُوهُنَّ مِنْ بُيُوتِهِنَّ» 11- طلاق نبايد همراه با اهانت و تحقير زن باشد. «لا تُخْرِجُوهُنَّ مِنْ بُيُوتِهِنَّ» 12- راههاى منّت گذاردن۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- دنيا رود و كاري نكند که باعث سلب ايمان شود از انكار ضروري يا اهانت بمقدسات ديني يا ارتكاب عملي که باعث سلب ايمان شود که در۵۲ کیلوبایت (۴٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- اينکه دستور است که نبايد در مجالس معصيت بالاخص همچه مجلسي که اهانت بدين و قرآن بكنند حاضر شد و اگر حاضر است بايد برخواست و خارج شد۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- عقربها مسلط بر او، مثال زنى كه وضو و لباسش نجس و غسل جنابت و حيض نكرده و اهانت به نماز نموده. 7- كور و كر و لال، زنى كه بچه زنا را به گردن شوهرش انداخته۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- هميشه نيازمندتر به حمايت و محبت و احترامند گذارده ، مى گويد: كمترين سخن اهانت آميز را به آنها مگو!. آنها ممكن است بر اثر كهولت به جائى برسند كه نتوانند۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۹۹ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۴۹
- و آيه 61. وَ أَنَّ اللّهَ مُخزِي الكافِرِينَ خزي بمعني رسوايي و اهانت و ذلت و خفت و بياعتنايي است که عقوبت دنيوي كفار است از قتل۵۹ کیلوبایت (۵٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- نيست و از چندين جهت بى پايه است زيرا. ۱ - اعتقاد به وجود فرزند براى خدا اهانت عظيمى به ساحت مقدس او است ، چرا كه نه او جسم است نه عوارض جسمانى دارد، نه۴۰ کیلوبایت (۴٬۸۵۳ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۱
- نظرمان دارد بر قرار كنيم ، بطورى كه فسخ آن عزيمت و نقض آن تصميم ابطال منزلت و اهانت به حرمتى باشد كه خداى سبحان در نظر ما دارد، و نتيجه اين پيوند اين است كه۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۷۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۰۹
- نداشتند، بلكه گاه او را همچون يك فرد عادى مورد بازخواست ، و حتى خداى نكرده مورد اهانت قرار مى دادند! بنابراين اصرار بر اين معنا كه همه آنها افرادى شايسته تفسير۳۵ کیلوبایت (۴٬۱۰۷ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۷
- جلد ۱۶ صفحه ۲۰۵ و مجادله وقتى نيكو به شمار مى رود، كه با درشتخويى و طعنه و اهانت همراه نباشد، پس يكى از خوبيهاى مجادله اين است كه : با نرمى و سازش همراه باشد،۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۶۰ واژه) - ۱۹ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۳۴
- خود گرفت ، و اما در مكه كه اسلام در شدت ضعف و ذلت بود، و همواره به مؤ منين اهانت مى شد، و در تنور فتنه ها و گرفتاريها مى سوختند، در آن روز رسول خدا (صلى الله۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۶ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۱
- جـمـله قـبل جنبه جسمانى مجازات الهى منعكس شده بود، و در اين جمله كه مساءله اهانت به ميان آمده به جنبه روحانى آن اشاره مى كند. امتيازات قانون ارث اسلامى :۴۸ کیلوبایت (۵٬۲۷۲ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۳۳
- اينگونه انفاقها علاوه بر اينكه سود چندانى به حال نيازمندان ندارد، يك نوع اهانت و تحقير نسبت به آنها است ، و موجب تربيت معنوى و پرورش روح انسانى نيز نمى۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۰۶ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۲۶
- اند، به منظور تعظيم امر آن بوده، تا بندگان خدا، با گناهان خود به امر آن اهانت نكنند. و نيز در تفسير عياشى، در روايت عبد اللّه بن بكير، از زراره، از يكى۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۴۲ واژه) - ۲۵ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۲
- «اگر تعقل كنيد»، خواسته است جواب عبارت فرعون را بدهد كه از باب استهزاء و اهانت به حاضر ين رو كرد كه : «هيچ مى شنويد اين مرد چه مى گويد؟» و در آخر هم او۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۱۶ واژه) - ۱۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۲
- آنگاه اين روايت را نقل مى كند كه خداوند فرموده : كسى كه يكى از اولياى مرا اهانت كند با من اعلام جنگ داده است . صاحب مفردات درباره «كظم » مى گويد: كظم به۴۲ کیلوبایت (۴٬۷۹۳ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۲۳
- عليه و آله ) و رفتار يهودى هاى معاصر آن جناب خيلى بدتر و به مقام پروردگار اهانت آميزتر بود، بلكه آنان انبياء خود را مسخره و استهزاء مى كردند، تا چه رسد به۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۸ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۰
- را متكلم مى خوانند، مانند نظاير تكلم از امور اعتبارى ، چون خضوع ، تعظيم ، اهانت ، خريد و فروش و امثال آن . ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۴ صفحه ۳۴۹ فصل سوم :۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۶۶ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۵۵
- چه باشد اينكه گفته اند: ((اگر آيتى از ناحيه پروردگارش نياورد((، منظورشان اهانت به قرآن كريم و عاجز ساختن رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم ) در آوردن۴۱ کیلوبایت (۴٬۸۳۴ واژه) - ۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۳
- معناى جمله «و يخلد فيه مهانا» اين است كه : در عذاب واقع مى شود در حالى كه اهانت بر او شده باشد. مساءله خلود در عذاب ، براى كسى كه شرك ورزيده مسلم است و هيچ۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۲۹ واژه) - ۲ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷