هوش مصنوعی الکتاب چیست؟

از الکتاب
نسخهٔ تاریخ ‏۳۰ فروردین ۱۴۰۲، ساعت ۰۴:۱۷ توسط Alketab (بحث | مشارکت‌ها) (صفحه‌ای تازه حاوی «این ربات هوش مصنوعی تلاش میکند جواب سوالات قرآنی شما را با توجه به متن تفسیر المیزان استخراج و ارائه کند. در نظر داشته باشید که در حال حاضر این قابلیت آزمایشی است و جواب ها ممکن است اشتباه باشد. __TOC__ == چگونه از هوش مصنوعی سوال بپرسیم == == مثال های...» ایجاد کرد)
(تفاوت) → نسخهٔ قدیمی‌تر | نمایش نسخهٔ فعلی (تفاوت) | نسخهٔ جدیدتر ← (تفاوت)

این ربات هوش مصنوعی تلاش میکند جواب سوالات قرآنی شما را با توجه به متن تفسیر المیزان استخراج و ارائه کند. در نظر داشته باشید که در حال حاضر این قابلیت آزمایشی است و جواب ها ممکن است اشتباه باشد.

چگونه از هوش مصنوعی سوال بپرسیم

مثال هایی از پاسخ های این هوش مصنوعی

منظور از اینکه خدا نور آسمان و زمین است چیست؟

منظور از نور آسمان و زمین، نور خداست که با اشراق او بر آنها ظهور یافته اند و همچنین از آن نور، نور عام عالمی نشات می گیرد که هر چیزی به وسیله آن روشن می شود و با وجود هر چیزی مساوی است.

منظور از اینکه نور در خانه هاییست که ذکر خدا گفته میشود در آیه نور چیست؟

منظور از نور در اینجا، صفت نور معرفتی است که خداوند مؤمنین را با آن گرامی داشته و دنبالش سعادت همیشگی است. این نور به معنای روشنایی دل و آگاهی از حقیقت های الهی است که با ذکر خدا در خانه های عبادت آویخته شده و مردان مؤمنی که تجارت و بیع ایشان را از یاد پروردگارشان و از عبادت خدا باز نمی دارد، در آنجا خدا را تسبیح می کنند.

زمين است همين است ، و منظور پس تا اينجا اين معنا به دست آم پس چگونه شما مى گوييد آسمان و عرضه داشتم خدا مرا فدايت كند،
آنچه در آسمان ها و زمين است، و به همين معنا اشاره مى كند كه خدا نور آسمانها و زمين است نو

اختیار و افعال ما چگونه در تضاد با اراده خدا نیست؟

اراده خداوند در طول اراده فرد، نه در عرض آن است. به عبارت دیگر، اراده الهی به فعلی که از فرد خاصی صادر میشود، به این نحو تعلق گرفته که فعل نامبرده با اختیار خود از او صادر شود، نه به طور مطلق و نیز در فلان زمان و فلان مکان صادر شود، نه هر وقت و هر جا که شد. در نتیجه، اراده فرد در طول اراده خداست، نه در عرض آن، تا با هم جمع نشوند. به عبارت دیگر، اراده خداوند و اختیار فرد، در تضاد یکدیگر نیستند و میتوانند همزمان وجود داشته باشند.

علامه نظرشان در مورد فلاسفه مادی که همه نظام طبیعی و انسان را جبری می دانند چیست؟

علامه نظرشان در مورد فلاسفه مادی که همه نظام طبیعی و انسان را جبری می دانند، در این متن ذکر نشده است. پاسخ سوال را نیافتم.

چگونه میتوان به فلاسفه مادی که همه نظام طبیعی و انسان را جبری می دانند جواب داد؟

با توجه به محتوای ارائه شده، می توان گفت که فلاسفه مادی به دلیل اعتقاد به تنها وجود ماده و عدم اعتقاد به وجود روح و جان، نظام طبیعی و انسان را جبری می دانند. برای پاسخ دادن به این افراد، می توان به این نکته اشاره کرد که وجود ماده تنها یک جنبه از وجود است و وجود روح و جان نیز به طور مستقل وجود دارد. همچنین، می توان به این نکته اشاره کرد که نظام طبیعی و انسان به طور کامل تحت کنترل ماده نیستند و عوامل دیگری نیز در آنها تأثیرگذار هستند. در نهایت، می توان به این نکته اشاره کرد که اعتقاد به وجود روح و جان، به عنوان جنبه هایی از وجود، باعث افزایش ارزش و اهمیت انسان و نظام طبیعی می شود.

آیا اینکه خداوند عاقبت امور را می‌داند با اختیار در تضاد است؟

خداوند همزمان با داشتن دانش کامل از عاقبت امور، به انسان اختیار می دهد تا از بین گزینه های موجود، بهترین تصمیم را بگیرد. بنابراین، این دو مفهوم در تضاد نیستند و همراه با یکدیگر وجود دارند.

ارادۀ فاعل مختار، در طول اراده در نتيجه، همين فعل مورد بحث ما پس به حكم اين وجدان، كارهاى ما فعل ارادى باشد و چه غير ارادى
توضيحى درباره مشيت خداوند مؤل خواسته است بفرمايد اگر ايمان معلوم مى شود مشيت خداى تعالى د يعنى همان قدر كه در خود قدرت و