نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۱٬۹۵۷
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • آیات شامل این کلمه از جمله «تَعْتَدُّونَها» (عده را محاسبه کنید) استفاده مى شود که عِدّه نگه داشتن زن، یک نوع حق براى مرد محسوب مى شود، و باید چنین باشد;
    ۲ کیلوبایت (۸۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۱
  • البقرة ٢٣٤ (رده احکام عده)
    زنانى باز گذارند، اين زنان بايد چهار ماه و ده روز درنگ كنند- عده بدارند- و چون به پايان عده خويش رسيدند در كار شايسته و پسنديده‌اى كه در باره خويشتن كنند-
    ۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۵
  • الأحزاب ٤٩ (رده عده طلاق)
    طلاق ۱، ۵; طلاق پس از آمیزش ۲; طلاق قبل از آمیزش ۱، ۵; عدّه طلاق ۳، ۴ عده: احکام عده ۱، ۲، ۳; فلسفه عده ۴ مطلّقه: ازدواج مطلّقه ۵; حقوق مطلّقه ۹; خوش رفتارى
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۷۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۳۰
  • الطلاق ١ (رده احکام عده طلاق)
    احکام عده طلاق ۳، ۴، ۵، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۲۳، ۲۴، ۲۵، ۲۶; تقوا در طلاق ۶; شرایط طلاق ۳، ۲۲، ۲۳; شمارش عده طلاق ۴، ۵; فلسفه عده طلاق۱۹، ۲۰، ۲۸; مراد از عده طلاق
    ۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ‏۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۴
  • البقرة ٢٢٨ (رده احکام عده)
    در آن وقت عده اى وجود نداشت سپس اين آيه نازل گرديد. Tabber requires Javascript to function. آيات ۲۴۲ - ۲۲۸ ، سوره بقره اشاره به حكمت تشريع عده براى زن مطلقه
    ۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۰۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۵
  • ارباب لغت، درباره معناى «ورید» از مادّه «وُرُود» تفسیرهاى گوناگونى دارند، عده اى معتقدند: «ورید» همان رگى است که به قلب یا کبد انسان پیوسته است، و بعضى
    ۳ کیلوبایت (۲۳۵ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۸
  • الطلاق ٢ (رده احکام عده طلاق)
    ده روز عده نگاه می‌دارند. زنانی که شوهرانشان ایشان را طلاق داده باشند. اینان نیز دو گروهند: الف - زنانی که حامله‌اند. چنین زنانی تا وضع حمل عده نگاه می‌دارند
    ۶۳ کیلوبایت (۵٬۵۱۳ واژه) - ‏۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۵
  • گره زده مى‏شوند ظاهرا نكاح بيان «عقده» است يعنى در عده وفات به عقد نكاح تصميم نگيريد و اجرا نكنيد تا عده وفات سرآيد. * [نور:3]. راجع به اين آيه در «زنا» صحبت
    ۵ کیلوبایت (۴۴۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۳۱
  • گره زده مى‏شوند ظاهرا نكاح بيان «عقده» است يعنى در عده وفات به عقد نكاح تصميم نگيريد و اجرا نكنيد تا عده وفات سرآيد. * [نور:3]. راجع به اين آيه در «زنا» صحبت
    ۵ کیلوبایت (۴۶۳ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۳۰
  • اندک و ضعیف اند. گفتنى است که کلمه «شرذمة» به عده اى از مردم گفته مى شود و «قلیلون» صفت «شرذمة» است; یعنى، عده اى اندک. ۲ - تکیه فرعونیان بر عدم انسجام نیروى
    ۲۴ کیلوبایت (۱٬۹۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۲
  • داشت: مسخ و دگرگونى جسمانى متناسب با اعمالى است که انجام داده اند، یعنى چون عده اى از جمعیت هاى گنهکار بر اثر انگیزه هواپرستى و شهوت رانى دست به طغیان و نافرمانى
    ۶ کیلوبایت (۵۵۹ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۷
  • گره زده مى‏شوند ظاهرا نكاح بيان «عقده» است يعنى در عده وفات به عقد نكاح تصميم نگيريد و اجرا نكنيد تا عده وفات سرآيد. * [نور:3]. راجع به اين آيه در «زنا» صحبت
    ۵ کیلوبایت (۵۰۸ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۹
  • مى‏كشيد؟ [بقره:228]. زنان طلاق داده شده سه قرء (حيض) منتظر مى‏مانند و آنگاه عده آنها تمام مى‏شود. [طور:31] بگو منتظر بمانيد من با شما از منتظرانم. [طور:30]
    ۳ کیلوبایت (۱۷۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۳۱
  • الطلاق ٧ (رده احکام عده طلاق)
    تکلیف شوهران فقیر ۳، ۴; حمایت از شوهر ۱۱ طلاق: احکام طلاق ۱، ۲، ۳; احکام عده طلاق ۴ فقرا: امداد به فقرا ۱۳ قدرت: منشأ قدرت ۸ لطف خدا: مشمولان لطف خدا ۱۱،
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۰۸ واژه) - ‏۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۸
  • از امت هاى پیشین و عده کمى از امت متأخر مى باشند» نازل گردید. عمر بن الخطاب گفت: یا رسول اللّه آیا عده زیادى از امت هاى گذشته و عده کمى از امت متأخر متنعم
    ۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۰۰ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۹
  • الطلاق ٦ (رده احکام عده طلاق)
    مادامي‌ ‌که‌ ‌در‌ عده‌ هستند، و ‌اگر‌ ذات‌ حمل‌ هستند بايد انفاق‌ كنيد ‌بر‌ ‌آنها‌ ‌تا‌ مادامي‌ ‌که‌ وضع‌ حمل‌ ‌آنها‌ شود ‌که‌ مدت‌ عده ‌آنها‌ ‌است‌ و ‌پس‌
    ۵۷ کیلوبایت (۴٬۶۵۷ واژه) - ‏۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۷
  • جزا ايشان آنهائى بودند كه هيچ نياشاميده بودند گفتند چه بسيار عده كمى كه غلبه نمايند بر عده زيادى باذن خدا بايد صبر نمود و خدا با صابران است و از امتحان
    ۸۵ کیلوبایت (۶٬۶۶۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۵
  • رجوع در عدّه و تسريح را رها كردن تا عدّه‏اى تمام شود معنى كرده‏اند يعنى طلاق دو دفعه است پس از آن رجوع در عده است و يا رها كردن و عدم رجوع تا عدّه منقضى
    ۴ کیلوبایت (۳۱۸ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۷
  • از امت هاى پیشین و عده کمى از امت متأخر مى باشند» نازل گردید. عمر بن الخطاب گفت: یا رسول اللّه آیا عده زیادى از امت هاى گذشته و عده کمى از امت متأخر متنعم
    ۳۰ کیلوبایت (۲٬۷۸۵ واژه) - ‏۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۲۹
  • زیادى را متحمل شود. داراى نفل خواهد بود و روى همین اصل عده اى جانفشانى کرده و بلیاتى را متحمل گشتند و عده اى نیز از پیامبر حفاظت می‌نمودند ولى مانند دیگران
    ۶۶ کیلوبایت (۵٬۹۷۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)