نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۲۶۶
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • گفته است، به احتمال قوى منظور از آن در آيه بى حس شدن است در اثر سوختن يعنى هر وقت پوستهاى آنها سوخت و بى حس شد پوستهاى ديگرى براى آنها عوض مى‏گيريم تا عذاب
    ۳ کیلوبایت (۲۹۲ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۲
  • المؤمنون ٧٨ (رده ابداع حس بینایى)
    بعد از این بیان، از طریق دیگر وارد می‌شود و به ذکر نعمتهای الهی برای تحریک حس شکر گزاری آنها پرداخته، می‌گوید: «و او کسی است که برای شما گوش و چشم و قلب
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۹۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۹
  • این که اسرار انسان را نهفته مى دارد. «جنّ» در اصل به معناى چیزى است که از حس انسان پوشیده باشد; مثلاً مى گوئیم: «جَنَّهُ الْلَّیْل» ـ یا ـ «فَلَمّا جَنَّ
    ۵ کیلوبایت (۵۲۷ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۰۸
  • هر سو احاطه مى کنند، افکارشان را مى دزدند، و چنان بر آنان چیره مى شوند که، حس تشخیص خود را از دست مى دهند، و زشتى ها در نظر آنها زیبا مى گردد، و چه دردناک
    ۳ کیلوبایت (۲۷۱ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۷
  • الدخان ٣٦ (رده حس گرایى مشرکان مکه)
    معاد ۱ مؤمنان: مجادله با مؤمنان ۲ مردگان: درخواست احیاى مردگان ۱ مشرکان مکه: حس گرایى مشرکان مکه ۳; خواسته هاى مشرکان مکه ۱، ۳; شرایط ایمان مشرکان مکه ۱،
    ۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۸۲ واژه) - ‏۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۷:۲۹
  • الحجر ٧ (رده حس گرایى کافران مکه)
    مى دانستند. اسلام: تاریخ صدر اسلام ۱، ۲ کافران مکه: بینش کافران مکه ۲، ۴، ۶; حس گرایى کافران مکه ۴; خواسته هاى کافران مکه ۱، ۳; کافران مکه و محمد(ص) ۳; کافران
    ۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۰۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۷
  • الشعراء ٧٣ (رده حس گرایى قوم ابراهیم)
    بتها ۱; عجز بتها ۱; منفعت رسانى بتها ۱ قوم ابراهیم: تذکر به قوم ابراهیم ۱; حس گرایى قوم ابراهیم ۲ معبودراستین: زیان رسانى معبودراستین ۳; ملاک معبودراستین
    ۴۰ کیلوبایت (۳٬۷۸۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۳
  • السجدة ١٠ (رده حس گرایى کافران)
    قدرت خدا ۴; نشانه هاى ربوبیت خدا ۸ شکر: آثار ترک شکر ۲ کافران: بینش کافران ۳; حس گرایى کافران ۳; شک کافران ۱; کافران و معاد ۱، ۵، ۶، ۷، ۹; مربى کافران ۱۰ لقاءالله:
    ۳۶ کیلوبایت (۲٬۶۰۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۹
  • العنكبوت ٥٠ (رده حس گرایى مشرکان مکه)
    انذارهاى محمد(ص) ۹ مشرکان: عقیده مشرکان ۱۱ مشرکان مکه: استهزاهاى مشرکان مکه ۴; حس گرایى مشرکان مکه ۲; خواسته هاى مشرکان مکه ۱، ۲; عقیده مشرکان مکه ۳; مشرکان
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
  • البقرة ٥٥ (رده حس گرایى بنى اسرائیل)
    خداوند کردند. (لن نؤمن لک حتى نرى اللّه جهرة) ۴ - بنى اسرائیل، داراى روحیه حس گرایى بودند. (حتى نرى اللّه جهرة) ۵ - قوم موسى در پى کفر به او و تقاضاى ناروایشان
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۳
  • هنگامی که عذاب ما را احساس کردند، ناگهان از آن می گریختند. چون عذاب ما را حس مى‌كردند به ناگاه از آنجا مى‌گريختند. و چون عذاب ما را احساس کردند، آنگاه
    ۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۶۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۶
  • غافر ٣٧ (رده حس گرایى فرعون)
    تأثیرى مکر فرعون ۱۵; تزیین عمل فرعون ۷، ۸; توطئه فرعون ۵; تهمتهاى فرعون ۶; حس گرایى فرعون ۴; دین ستیزى فرعون ۵; روش خداشناسى فرعون ۳، ۴، ۸، ۱۵; زیان توطئه
    ۴۷ کیلوبایت (۳٬۸۶۸ واژه) - ‏۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۹
  • الفرقان ٨ (رده حس گرایى کافران)
    ظالمان ۸، ۹: قرآن : جذابیت قرآن ۱۴ کافران: بینش کافران ۴; تهمتهاى کافران ۶، ۱۰; حس گرایى کافران ۳; خواسته هاى کافران ۱، ۲، ۳; روش برخورد کافران ۱۱; روش مبارزه
    ۵۲ کیلوبایت (۴٬۶۶۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۱
  • برداشت، غشيان المرئة نيز بدان معنى است. [محمّد:20]. مغشى عليه كسى است كه بى حس شده و عارضه فكر و شعورش را پوشانده است. يعنى مثل كسى كه از مرگ بيهوش شده به
    ۴ کیلوبایت (۴۰۲ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۱
  • خویش، به هیچ یک از منابع اصلى معرفت (حس، عقل و وحى) متکى نیستند و در نتیجه مى توان استفاده کرد که ابزار شناخت، وحى، حس و عقل مى باشد. ۵ - کتاب هاى آسمانى،
    ۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۸۸ واژه) - ‏۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۴۷
  • «نیکویی» و «زیبایی» دانسته‌اند. «حس راستی» سر چشمه انواع علوم و دانشها و انگیزه کنجکاوی مستمر و پیگیر در شناخت جهان هستی است. «حس نیکی» انسان را به سوی مفاهیم
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۷۷۸ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
  • پدر خود (یعنی عموی خویش آزر) گفت: ای پدر، چرا بتی جماد را که چشم و گوش (و حس و هوشی) ندارد و هیچ رفع حاجتی از تو نتواند کرد پرستش می‌کنی؟ آن گاه که به
    ۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۰۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۳
  • آیات شامل این کلمه «تَحَسُّس» از مادّه «حسّ» به معناى جستجوى چیزى از طریق حسّ است، در این که با «تجسّس» چه تفاوتى دارد؟ در میان مفسران و ارباب لغت گفتگو
    ۲ کیلوبایت (۱۰۰ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۶
  • این‌گونه خداوند بر دلهای کافران مهر می‌نهد (و بر اثر لجاجت و ادامه گناه، حس تشخیصشان را سلب می‌کند)! اين شهرهاست كه ما خبرهاى آن را بر تو نقل مى‌كنيم
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۶
  • فلس) به معنى سدّ و بستن است. «صم القارورة:سدّها» صَمَم (بر وزن فرس) فقدان حسّ شنوائى است (بسته شدن شنوائى). اصمّ به قول طبرسى كَرِ مادر زاد است. از قول
    ۵ کیلوبایت (۴۲۷ واژه) - ‏۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۲۸
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)