نتایج جستجو
از الکتاب
- البقرة ١٣٣ (رده جد پدرى)۱۴; توحید ذاتى ۱۵; توحید عبادى ۶، ۷، ۹، ۱۳، ۱۵، ۱۶; توصیه به توحید ۶، ۹ جد: جد پدرى ۱۲ جهان بینى: جهان بینى توحیدى ۱۶ خبر: آگاهى در نقل خبر ۱۸; شرایط نقل۴۷ کیلوبایت (۳٬۵۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۴
- النِّساءِ مَعاً» گفته است. اقرب الموارد گفته: قوم انسان اقرباى اوست كه با او در جد واحد جمع مىشوند، گاهى انسان در ميان اجانب واقع مىشود مجازاً و به جهت مجاورت۱۰ کیلوبایت (۳۶۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۳
- [كوه] طور را بر فراز شما برافراشتيم، [و گفتيم:] «آنچه را به شما دادهايم به جد و جهد بگيريد، و [به دستورهاى آن] گوش فرا دهيد.» گفتند: «شنيديم و نافرمانى۵۹ کیلوبایت (۴٬۶۵۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۳
- جدد (۱۰ بار) راغب در مفردات گويد: جدّ به معنى قطع زمين هموار است و از همين است كه گويند: «جَدَّ فى سَيْرِهِ وَ جَدَّ فى اَمْرِهِ» و ثوب جديد در اصل به۶ کیلوبایت (۶۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۹
- أَ جِئْتَنا بِالْحَقِ: گفتند آيا آوردهاى ما را به حق و اينكه مىگوئى به جد و راستى است. أَمْ أَنْتَ مِنَ اللَّاعِبِينَ: يا تو از بازى كنندگانى، يعنى۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۶
- عظمت پيدا كردند، و مراد از عاد قبيله است و عاد نام جد آنها است قبيله را بنام جد خود خواندند، و عاد را گفتند دو عاد بودند و عاد معروف۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۳۰ واژه) - ۲۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۱:۰۴
- انه تعالی جد ربنا ما اتخذ صاحبة و لا ولدا). تفسیر آیات ۱ - خداوند، داراى عظمت و شکوه متعالى و برتر در عالم هستى (و أنّه تعلى جدّ ربّنا) «جدّ»، به معناى۳۱ کیلوبایت (۲٬۳۵۸ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۰:۴۳
- بعد از شش واسطه از امام صادق علیهالسلام و ایشان از پدر بزرگوارش و ایشان از جد بزرگوارش على علیهالسلام نقل نماید که وقتى که آیه ۵۵ سوره مائده «إِنَّما وَلِیکمُ۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۹
- آیات شامل این کلمه «کُبَّت» از مادّه «کبّ» (بر وزن جدّ) در اصل به معناى افکندن چیزى به صورت بر زمین است و بنابراین، ذکر «وُجُوه» (صورت ها) در آیه فوق از۳ کیلوبایت (۱۹۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- «اِنْصَبْ» (به فتح «ص») از مادّه «نَصَبَ» به معناى خود را به تعب بینداز و جدّ و جهد کن، آمده; در حالى که «اِنْصِبْ» (به کسر «ص») دستور به نصب کردن، بالا۲ کیلوبایت (۱۱۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۲
- مى کرد. (کلما دخل علیها زکریا المحراب و جد عندها رزقاً) ۱۷ - شگفتى زکریا از مشاهده رزقى خاص، نزد مریم (س) (و جد عندها رزقاً قال یا مریم انّى لک هذا) ۱۸۷۰ کیلوبایت (۵٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۶
- تکذیب رسالت هود(ع)، از سوى قوم عاد (کذّبت عاد المرسلین) گفتنى است که «عاد» اسم جد اعلاى قوم هود است. بنابراین تمسیه آن قوم به عاد، از باب تسمیه یک قبیله به۱۸ کیلوبایت (۱٬۵۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۳
- انبياء و ائمه، جزئيه مطلقه ولايت اب و جد نسبت بصغير و مجنون و سفيه، جزئيه مقيده قيم مجعول از قبل جد و اب يا از قبل مجتهد علي الصغار۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۵
- مدين هستند که فعلا «تعبير بمدائن ميكنند و مدين اسم جد آنها بود و شهر خود را به اسم جد خود نام نهادند و حضرت شعيب هم از همين قبيله۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
- فرموده: آن جاى خانه ادريس است كه در آن جامه مىدوخت. در مجمع البيان فرموده: او جدّ پدر نوح است و اسم او در تورات اخنوخ است گفته شده او را در اثر كثرت درس كتب۶ کیلوبایت (۶۱۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۱
- رفيع است مقام عظمت و جلال او از شريك چون جدّ بمعناى عظمت و جلال استعمال شده ولى مستفاد از اخبار ائمه اطهار آنستكه جدّ بمعناى بخت است و مناسب با مقام ربوبى۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۱۱ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۰:۴۳
- بحد بلوغ و رشد نرسند بايد اموال آنها دريد قيم آنها باشد چه پدر و جد پدري معلوم كرده باشند يا حاكم شرع معين كرده باشد، و حد بلوغ۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۸
- لَنَا شَيْئا أَحَدا کَان أَنّه شَيْء ذٰلِک إِلاّ تَعَالَى فَآمَنّا الرّشْد جَدّ يَعْقُوب يَتّخِذ نَعْبُد رَبّنَا أَلاّ بَعْضُنَا إِلَى فَضْل بَيْنَکُم بَعْضا۲ کیلوبایت (۴۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۰
- يُشْرِکُون سُبْحَانَه اللّه السّمَاوَات مَا مِن فِي الْأَرْض خَلَق کَان بِالْحَق جَدّ أَنّه يُنَزّل سَبِيلا يَقُولُون مَع ظَهَر لا بَدِيع يَصِفُون أَحَدا رَبّنَا۳ کیلوبایت (۱۱۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۰۹
- حضرت ابراهيم با آنها شوخى و ملاعبه مينمايد لذا پرسيدند كه آيا براستى و از روى جد اين سخنان را ميگوئى يا مقصودت شوخى و ملعبه است حضرت فرمود اين چه تصوّر باطلى۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۶