نتایج جستجو
از الکتاب
- البقرة ١٣١ (رده آثار انقیاد ابراهیم)وجود انسان در برابر خدا مرتبه چهارم از اسلام : مرحله عبوديت و بندگى معناى عمل صالح و آثار آن معناى صلاح نفس و صلاح ذات و مراد از ((صالحين )) در قرآن اثرى۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- البقرة ١٣٠ (رده اخلاص ابراهیم)او را در این جهان برگزیدیم؛ و او در جهان دیگر، از صالحان است. و چه كسى از آيين ابراهيم روى مىگرداند جز كسى كه سبك مغزى كند؟ در حالى كه ما او را در دنيا۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- النساء ٣٦ (رده اخلاص در عبادت)۱۸ تکبر: آثار تکبر ۲۱ ; سرزنش تکبر ۱۷ تکلیف: آثار عمل به تکلیف ۳ ; عمل به تکلیف ۴ جامعه: روابط اجتماعى ۲۳ خانواده: اختلاف در خانواده ۳ ; روابط در خانواده۷۱ کیلوبایت (۶٬۲۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- آيات ۱ - ۴ سوره اخلاص فرق بين «أحد» و «واحد» و معناى أحد بودن خداى تعالى معناى اين كه خدا «صمد» است اين است كه هر چيزى در ذات و آثار و صفات محتاج اوست۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
- الأعراف ١٩٠ (رده آثار رفع اضطراب)ديگرى را اضافه به او. 3- آنكه تمام ضميرها در آيه متعلق نباشد به آدم حوا، و قرار داده شود (هاء) در (تغشّيها) ضمير در: دَعَوَا اللَّهَ رَبَّهُما، و آتاهُما صالِحاً،۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- النجم ٣٢ (رده آثار احسان)از جهاد). و در بعضی دیگر تعداد آنها ده و در بعضی نوزده گناه و در بعضی تعداد بسیار بیشتری دیده میشود. در حدیثی از امام باقر علیه السّلام در تفسیر آیه مورد۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- ابراهيم ٣١ (رده آثار ذکر منشأ ثروت)به يك سؤال در اين مورد معناى جمله : ((و برزوا الله جميعا)) بيان بگو مگوى كفار در روز قيامت سخن شيطان با پيروان خود در قيامت معناى اينكه در قيامت شيطان۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- طه ١١٤ (رده آثار ربوبیت خدا)اللّه) در رساله اعتقاديه فرمايد: اعتقاد ما در اين قرآن آنست كه نازل شد در ماه رمضان در شب قدر تمام آن يكمرتبه به بيت المعمور، بعد بر پيغمبر در مدت بيست۶۲ کیلوبایت (۵٬۶۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- البقرة ٣ (رده آثار تداوم انفاق)حمل بر آثار نمود يعني سخاوت در خداوند عبارت از آثار آنست چنانچه حبّ و بغض و غضب و سخط و رحم و نظائر اينکه صفات بمعني آثار آنهاست نه۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- البقرة ٢٥٥ (رده اذن در شفاعت)خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است، از آنِ اوست. كيست آن كس كه جز به اذن او در پيشگاهش شفاعت كند؟ آنچه در پيش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- نيست فرضا كره زمين با همه موجودات زنده و غير زنده روى آن در هستى خود محتاج به خدا باشد، ولى در آثار هستى مستقل از او و بى نياز از او باشد. وقتى خدا مالك همه۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۷۹ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۲۴
- سيرى كه سر تا سرش ادب است ، ادب در سير، ادب در طلب ، ادب در حضور، ادب در همه مراسم حب و عشق و اخلاص ، كه آدمى هر قدر بيشتر در آن تدبر و دقت كند، اين آداب را۴۳ کیلوبایت (۴٬۷۶۵ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۱۴
- رواياتى را كه در اين زمينه در اين كتاب نقل شده ملاحظه كند به عمق بينش اسلام در اين باره پى مى برد، و ما در اينجا به ذكر دو روايت قناعت مى كنيم : در حديثى از۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۲ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۸
- آن ، هم در مذكر به اين صورت مى آيد، و هم در مونث ، يعنى عنكبوت ماده را هم عنكبوت مى گويند از آنجايى كه در جمله ((مثل الذين اتخذوا(( عنايت همه در اين است۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۸ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۷
- تفسیر:المیزان جلد۶ بخش۲۷ (بخش نكات و دقائقى كه در دعاى عيسى (ع ) براىنزول مائده وجود دارد و حكايت مى كند از ادب عبوديت او در برابر خداوند سبحان)به روح القدس تاييدش نمود، و در نتيجه در گهواره با مردم تكلم مى كرد، همانطورى كه در كهولت مى كرد، و خداوند با معجزات پى در پى روز بروز به كرامتش مى افزود۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۱۷ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱
- آنچه الان در دسترس ما هست با نزول از آنجا باين صورت در آمده اند، و هر اسمى كه در مقابل معنا و مسمائى از اين مسميات اسم هست براى همين مسما در خزائن غيب۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۳۶ واژه) - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۶
- مى رساند، بنابراين بركت در همه چيز را شامل مى شود، در عمر و زندگى ، در نسلهاى آينده ، در تاريخ و مكتب و در همه چيز. اصولا بركت در اصل از برك (بر وزن درك۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۴
- تفسیر:المیزان جلد۱۱ بخش۳۶ (بخش معناى دعا و بيان اينكه حق دعا (دعاى مستجاب ) براى خدا است و در برابر او نه غير او)جمله ، اختلافشان در مرجع ضمير «هاء» در جمله «له معقبات » است ، يكى گفته : مرجع آن كلمه «من » در جمله «من اسر القول ...»، است ، كه ما در سابق نقلش كرديم۳۹ کیلوبایت (۴٬۶۷۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۹
- مى كند، ولى در دل همه اميدش به اسباب عادى يا امور وهمى است ، امورى كه توهم كرده در زندگى او مؤ ثرند. پس در چنين دعائى شرط دوم (اذا دعان ، در صورتى كه مرا۴۰ کیلوبایت (۴٬۹۵۷ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۲
- كنيد، همان طور كه در دنيا استكبار مى كرديد. پس در حقيقت، سؤال از يارى نكردن آنان يكديگر را در قيامت، سؤال از سبب استكبارى است كه در دنيا داشتند. پس با۴۷ کیلوبایت (۵٬۲۰۴ واژه) - ۲۰ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۳۴