نتایج جستجو
از الکتاب
- عرب پيروانى (وَ مِنَ الشَّجَرِ) يعنى از عجم (وَ مِمَّا يَعْرِشُونَ) از موالى و آنچه خارج شود از بطون آنان، مراد علمى است كه خارج مىشود از ما به شما.۶۵ کیلوبایت (۵٬۶۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- شارع مقدس مقرر فرموده، و مولاي حقيقي ذاتي خداوند است و بس و بقيه موالي جعلي است بجعل الهي. و شايد اشاره بهمين معني باشد خطاب الهي بملائكه۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- رزق معيّن فرموده مثل آباء نسبت به اولاد صغار و زوج نسبت بزوجه و موالي نسبت بعبيد و ارباب نسبت به نوكر و كارفرما نسبت به كارگر بلكه ملائكه۳۴ کیلوبایت (۲٬۷۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- فَبَلَغَ ذَلِكَ مَوَالِيَ أَبِيهِ وَ مَوَالِيَهُ وَ وَرَثَةَ اَلْمَيِّتِ جَمِيعاً فَاخْتَصَمُوا جَمِيعاً فِي اَلْأَلْفِ فَقَالُوا مَوَالِي مُعْتِقِ اَلْعَبْدِ۵ کیلوبایت (۲۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۲۶
- اَلْمَيِّتِ وَ بَلَغَ ذَلِكَ مَوَالِيَ أَبِيهِ وَ مَوَالِيَهُ وَ وَرَثَةَ اَلْمَيِّتِ فَاخْتَصَمُوا جَمِيعاً فِي اَلْأَلْفِ فَقَالَ مَوَالِي اَلْمُعْتِقِ إِنَّمَا۵ کیلوبایت (۳۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۴۱
- تفسير الميزان جلد ۱ صفحه : ۴۰ و عبوديت ميان بندگان و موالى آنان، تنها در برابر آن چيزى صحيح است كه موالى از عبيد خود مالكند. هر مولایى از عبد خود به آن مقدار۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۷۹ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۲۴
- ثُمَّ قَالَ يُدْفَعُ اَلْمَالُ إِلَى مَوَالِي اَلَّذِي لَيْسَ لَهُ شَيْءٌ وَ لَمْ يَكُنْ لِلْآخَرِ مَالٌ يَرِثُهُ مَوَالِي اَلْآخَرِ فَلاَ شَيْءَ لِوَرَثَتِهِ۵ کیلوبایت (۴۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۵
- مولي است چه مولي حقيقي که ذات مقدس حق جلّ و علا باشد و چه موالي که از جانب حق معيّن شدهاند مانند پيغمبر و امام بلكه هر واجب۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۴۰ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۴
- ). وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ... (۲) وَ لِکُلٍ جَعَلْنَا مَوَالِيَ مِمَّا... (۴) وَ السَّابِقُونَ الْأَوَّلُونَ مِنَ... (۲) وَ الَّذِينَ۶۵ کیلوبایت (۴٬۶۷۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- آرزو ميكند که اي كاش من هم ترابي بودم يعني علوي بودم و از موالي ابو تراب بودم و علي (ع) در حق من پدري ميكرد چنانچه نسبت بشيعيان۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۴۱ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۷
- ثُمَّ لاَ يَخْطُبَهَا حَتَّى يَمْضِيَ آخِرُ اَلْأَجَلَيْنِ فَإِنْ شَاءَ مَوَالِي اَلْمَرْأَةِ أَنْكَحُوهَا وَ إِنْ شَاءُوا أَمْسَكُوهَا وَ رَدُّوا عَلَيْهِ۳ کیلوبایت (۲۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۳۱
- «يَستَبدِل قَوماً غَيرَكُم»، خداوند به جاى شما قومى ديگر قرار مى دهد. يعنى موالى همين اقوامى كه امروز از آنان برده گيرى مى كنيد. و در همان كتاب، از امام صادق۴۴ کیلوبایت (۴٬۹۵۴ واژه) - ۲۸ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۸
- مَمْلُوكاً لِقَوْمٍ وَ إِنِّي تَزَوَّجْتُ اِمْرَأَةً حُرَّةً بِغَيْرِ إِذْنِ مَوَالِيَّ ثُمَّ أَعْتَقُونِي بَعْدَ ذَلِكَ أَ فَأُجَدِّدُ نِكَاحِي إِيَّاهَا حِينَ۳ کیلوبایت (۲۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۰۸
- دارم و دوستان او را و هم دوست دارم دشمنان او را هم از موالي او هستم هم از معاندين او. يا مسلمان باش يا كافر دو رنگي۷۱ کیلوبایت (۶٬۳۴۳ واژه) - ۴ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۰۵:۴۹
- غَيْرَ أَنَّهَا تُبِينُ اَلْكَلاَمَ فَأَعْتَقَتْ أُمَّهَا فَخَاصَمَ فِيهَا مَوَالِي أَبِي اَلْجَارِيَةِ فَأَجَازَ عِتْقَهَا لِلْأُمِ۴ کیلوبایت (۳۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۲۷
- سَأَلَهُ رَجُلٌ عَنْ رَجُلٍ مَاتَ وَ تَرَكَ اِبْنَةَ أُخْتٍ لَهُ وَ تَرَكَ مَوَالِيَ وَ لَهُ عِنْدِي أَلْفُ دِرْهَمٍ وَ لَمْ يَعْلَمْ بِهَا أَحَدٌ فَجَاءَتِ۳ کیلوبایت (۳۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۳:۳۵
- غَيْرَ أَنَّهَا تُبِينُ اَلْكَلاَمَ فَأَعْتَقَتْ أُمَّهَا فَتَخَاصَمَ فِيهَا مَوَالِي أَبِ اَلْجَارِيَةِ فَأَجَازَ عِتْقَهَا لِأُمِّهَا۸ کیلوبایت (۳۴۲ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۵:۲۹
- فَفَزِعَ لِذَلِكَ وَ قَالَ لَهَا تَحَوَّلِي فَإِنِّي أُرِيدُ أَنْ أَدْعُوَ مَوَالِيَّ فِي حَاجَةٍ فَكَشَطَهُ فَمَا مِنْهَا مِسْمَارٌ إِلاَّ وَجَدَهُ مُصْرِفاً۸ کیلوبایت (۵۰۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۲۳
- منكر شدند. و اگر بخواهيم براى روشن شدن اين بحث مثالى بياوريم، بايد يكى از موالى عرفى را در نظر بگيريم، كه يكى از بندگان و بردگان خود را انتخاب نموده، دخترش۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۷۷ واژه) - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۴۳
- خدا كه در صدر آيه آمده بود ريخته شده است . به اين بيان كه سنت جاريه ميان موالى و بردگان در ملك هاى اعتبارى اين است كه برده هر قدر به درگاه مولايش مقرب تر۴۳ کیلوبایت (۵٬۲۹۹ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۰۱