نتایج جستجو
از الکتاب
- الأعراف ٢٠٦ (رده آثار تکبر)۸ تکبر: آثار تکبر ۴ خدا: آثار تنزیه خدا ۸ ; تنزیه خدا ۲، ۶، ۷، ۹ ذکر: اهمیت ذکر خدا ۳ ; موارد ذکر ۶ سجده: آثار سجده ۸ ; اهمیت سجده ۶ عبادت: آثار عبادت ۸ ;۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- البقرة ١٣١ (رده آثار انقیاد ابراهیم)وجود انسان در برابر خدا مرتبه چهارم از اسلام : مرحله عبوديت و بندگى معناى عمل صالح و آثار آن معناى صلاح نفس و صلاح ذات و مراد از ((صالحين )) در قرآن اثرى۲۵ کیلوبایت (۱٬۷۶۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- البقرة ١٣٠ (رده اخلاص ابراهیم)او را در این جهان برگزیدیم؛ و او در جهان دیگر، از صالحان است. و چه كسى از آيين ابراهيم روى مىگرداند جز كسى كه سبك مغزى كند؟ در حالى كه ما او را در دنيا۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- النساء ٣٦ (رده اخلاص در عبادت)۱۸ تکبر: آثار تکبر ۲۱ ; سرزنش تکبر ۱۷ تکلیف: آثار عمل به تکلیف ۳ ; عمل به تکلیف ۴ جامعه: روابط اجتماعى ۲۳ خانواده: اختلاف در خانواده ۳ ; روابط در خانواده۷۱ کیلوبایت (۶٬۲۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- آيات ۱ - ۴ سوره اخلاص فرق بين «أحد» و «واحد» و معناى أحد بودن خداى تعالى معناى اين كه خدا «صمد» است اين است كه هر چيزى در ذات و آثار و صفات محتاج اوست۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
- الأعراف ١٩٠ (رده آثار رفع اضطراب)ديگرى را اضافه به او. 3- آنكه تمام ضميرها در آيه متعلق نباشد به آدم حوا، و قرار داده شود (هاء) در (تغشّيها) ضمير در: دَعَوَا اللَّهَ رَبَّهُما، و آتاهُما صالِحاً،۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- النجم ٣٢ (رده آثار احسان)از جهاد). و در بعضی دیگر تعداد آنها ده و در بعضی نوزده گناه و در بعضی تعداد بسیار بیشتری دیده میشود. در حدیثی از امام باقر علیه السّلام در تفسیر آیه مورد۸۹ کیلوبایت (۸٬۰۰۹ واژه) - ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۳
- طه ١١٤ (رده آثار ربوبیت خدا)اللّه) در رساله اعتقاديه فرمايد: اعتقاد ما در اين قرآن آنست كه نازل شد در ماه رمضان در شب قدر تمام آن يكمرتبه به بيت المعمور، بعد بر پيغمبر در مدت بيست۶۲ کیلوبایت (۵٬۶۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- ابراهيم ٣١ (رده آثار ذکر منشأ ثروت)به يك سؤال در اين مورد معناى جمله : ((و برزوا الله جميعا)) بيان بگو مگوى كفار در روز قيامت سخن شيطان با پيروان خود در قيامت معناى اينكه در قيامت شيطان۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- البقرة ٣ (رده آثار تداوم انفاق)حمل بر آثار نمود يعني سخاوت در خداوند عبارت از آثار آنست چنانچه حبّ و بغض و غضب و سخط و رحم و نظائر اينکه صفات بمعني آثار آنهاست نه۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۴:۵۶
- نيست فرضا كره زمين با همه موجودات زنده و غير زنده روى آن در هستى خود محتاج به خدا باشد، ولى در آثار هستى مستقل از او و بى نياز از او باشد. وقتى خدا مالك همه۴۳ کیلوبایت (۵٬۱۷۹ واژه) - ۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۲۴
- سيرى كه سر تا سرش ادب است ، ادب در سير، ادب در طلب ، ادب در حضور، ادب در همه مراسم حب و عشق و اخلاص ، كه آدمى هر قدر بيشتر در آن تدبر و دقت كند، اين آداب را۴۳ کیلوبایت (۴٬۷۶۵ واژه) - ۱ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۱۴
- البقرة ٢٥٥ (رده اذن در شفاعت)خوابى گران؛ آنچه در آسمانها و آنچه در زمين است، از آنِ اوست. كيست آن كس كه جز به اذن او در پيشگاهش شفاعت كند؟ آنچه در پيش روى آنان و آنچه در پشت سرشان است۱۴۲ کیلوبایت (۱۱٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- رواياتى را كه در اين زمينه در اين كتاب نقل شده ملاحظه كند به عمق بينش اسلام در اين باره پى مى برد، و ما در اينجا به ذكر دو روايت قناعت مى كنيم : در حديثى از۴۰ کیلوبایت (۴٬۶۲۲ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۱۸
- تفسیر:المیزان جلد۶ بخش۲۷ (بخش نكات و دقائقى كه در دعاى عيسى (ع ) براىنزول مائده وجود دارد و حكايت مى كند از ادب عبوديت او در برابر خداوند سبحان)به روح القدس تاييدش نمود، و در نتيجه در گهواره با مردم تكلم مى كرد، همانطورى كه در كهولت مى كرد، و خداوند با معجزات پى در پى روز بروز به كرامتش مى افزود۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۱۷ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۰:۱۱
- آن ، هم در مذكر به اين صورت مى آيد، و هم در مونث ، يعنى عنكبوت ماده را هم عنكبوت مى گويند از آنجايى كه در جمله ((مثل الذين اتخذوا(( عنايت همه در اين است۴۴ کیلوبایت (۵٬۲۳۸ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۴۷
- آنچه الان در دسترس ما هست با نزول از آنجا باين صورت در آمده اند، و هر اسمى كه در مقابل معنا و مسمائى از اين مسميات اسم هست براى همين مسما در خزائن غيب۴۱ کیلوبایت (۴٬۶۳۶ واژه) - ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۶
- مى رساند، بنابراين بركت در همه چيز را شامل مى شود، در عمر و زندگى ، در نسلهاى آينده ، در تاريخ و مكتب و در همه چيز. اصولا بركت در اصل از برك (بر وزن درك۴۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۴ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۵۴
- تفسیر:المیزان جلد۱۱ بخش۳۶ (بخش معناى دعا و بيان اينكه حق دعا (دعاى مستجاب ) براى خدا است و در برابر او نه غير او)جمله ، اختلافشان در مرجع ضمير «هاء» در جمله «له معقبات » است ، يكى گفته : مرجع آن كلمه «من » در جمله «من اسر القول ...»، است ، كه ما در سابق نقلش كرديم۳۹ کیلوبایت (۴٬۶۷۰ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۲۲:۳۹
- مى كند، ولى در دل همه اميدش به اسباب عادى يا امور وهمى است ، امورى كه توهم كرده در زندگى او مؤ ثرند. پس در چنين دعائى شرط دوم (اذا دعان ، در صورتى كه مرا۴۰ کیلوبایت (۴٬۹۵۷ واژه) - ۲ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۲