فَلَن: تفاوت میان نسخهها
از الکتاب
بدون خلاصۀ ویرایش |
(Added word proximity by QBot) |
||
(یک نسخهٔ میانیِ ایجادشده توسط همین کاربر نشان داده نشد) | |||
خط ۱: | خط ۱: | ||
__TOC__ | |||
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/فَلَن | آیات شامل این کلمه ]]''' | ''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/فَلَن | آیات شامل این کلمه ]]''' | ||
خط ۸: | خط ۹: | ||
حرف نصب و نفى واستقبال است [بقره:120]. يهود ونصارى هرگز از تو راضى نباشند تا مگر از دينشان پيروى كنى. در قاموس مىگويد: آن براى نفى ابد است نه تاكيد نفى: چنانكه زمخشرى گفته، اگر براى ابد بود لفظ «اليوم» در آيه [مريم:26]. نمىآمد و اگر براى تأكيد بود لفظ «ابد» در [بقره:95]. تكرار مىشد و اصل عدم تكرار است. در اقرب الموارد چيزى در اين باره نفياً و اثباتاً نقل نكرده است ولى طبرسى ذيل [اعراف:143]. فرموده لن نفى ابد است چنانكه فرموده «وَلَنْ يَتَمَنَّوْهُ اَبَداً» «لَنْ يَخْلُقُوا ذُباباً»، به نظر مىآيد قول قاموس ضعيف است. | حرف نصب و نفى واستقبال است [بقره:120]. يهود ونصارى هرگز از تو راضى نباشند تا مگر از دينشان پيروى كنى. در قاموس مىگويد: آن براى نفى ابد است نه تاكيد نفى: چنانكه زمخشرى گفته، اگر براى ابد بود لفظ «اليوم» در آيه [مريم:26]. نمىآمد و اگر براى تأكيد بود لفظ «ابد» در [بقره:95]. تكرار مىشد و اصل عدم تكرار است. در اقرب الموارد چيزى در اين باره نفياً و اثباتاً نقل نكرده است ولى طبرسى ذيل [اعراف:143]. فرموده لن نفى ابد است چنانكه فرموده «وَلَنْ يَتَمَنَّوْهُ اَبَداً» «لَنْ يَخْلُقُوا ذُباباً»، به نظر مىآيد قول قاموس ضعيف است. | ||
===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]=== | |||
<qcloud> | |||
وَ:100, اللّه:78, مَن:40, تَجِد:38, لَه:35, مِن:33, إِن:29, لَهُم:29, يُضْلِل:26, فِي:23, الّذِين:21, إِلاّ:19, شَيْئا:19, يُقْبَل:18, يَغْفِر:18, کُفّار:18, هُم:17, عَلَى:17, إِلَى:17, کَفَرُوا:16, سَبِيلا:16, مَا:16, عَنْهُم:16, أَو:16, أَم:16, الْأَرْض:16, الْمُهْتَد:15, مَاتُوا:15, فَأَصْبَح:15, سَبِيل:15, لِسُنّة:14, فَهُو:14, يَضُرّوک:14, فِتْنَتَه:14, تَمْلِک:14, يُوسُف:14, مَرّة:14, تَسْتَغْفِر:14, غَوْرا:14, الْأَوّلِين:14, أَکُون:14, يُضِل:14, فَذُوقُوا:14, نَزِيدَکُم:14, کِتَابا:14, عَلَي:14, أُکَلّم:14, تَسْتَطِيع:14, يَضُرّ:14, الْهُدَى:14, يَهْتَدُوا:14, صَوْما:14, الْغَفُور:14, عَهْدا:14, أَبْرَح:14, أُولٰئِک:14, يُکْفَرُوه:14, دِينا:14, يُخْلِف:14, هُو:14, لا:14, عَقِبَيْه:14, خَيْر:14, يَلْعَن:13, سُنّة:13, تُعْرِض:13, أَعْمَالَهُم:13, الْإِسْلاَم:13, سَيَهْدِيهِم:13, لَو:13, إِذا:13, الْيَوْم:13, مَاؤُهَا:13, مِنْه:13, أَنْعَمْت:13, ظَهِيرا:13, لِلرّحْمٰن:13, يُرِد:13, سَبْعِين:13, أَحْصَيْنَاه:13, بِمَا:13, شَيْء:13, طَلَبا:13, حَتّى:13, أَحَدِهِم:13, عَهْدَه:13, عِنْد:13, أَوْلِيَاء:13, نَصِيرا:13, غَيْر:13, يُصْبِح:13, نَذَرْت:13, أَبَدا:13, وَلِيّا:13, فَأَتَت:13, إِنْسِيّا:13, لِلْمُجْرِمِين:13, فَرّطْتُم:13, يَنْقَلِب:13, عَذَابا:13, يَا:13, وَدّوا:13, تَدْعُهُم:13, يَفْعَلُوا:13, فَلا:13, هٰؤُلاَء:12, مُرْشِدا:12, عَلِيم:12, يُصْلِح:12, زَلَقا:12, يَبْتَغ:12, أَيّهَا:12, رَبّک:12, بِه:12, کُل:12, تَبْدِيلا:12, تَهِنُوا:12, يَنْظُرُون:12, لِلْمُتّقِين:12, مِلْء:12, أَتّخَذْتُم:12, يَأْذَن:12, أُحِيط:12, يَهْد:12, ذٰلِک:12, إِنّي:12, رَب:12, قُتِلُوا:12, الْمَدِينَة:12, قُل:12, ثُم:12, کِذّابا:12, مَفَازا:12, حَدَائِق:12, بَالَهُم:12, فَهَل:12, قَوْمَهَا:12, تَقُولُون:12, قَال:12, الرّحِيم:12, فَقُولِي:12, بِثَمَرِه:12, لِي:12, بِأَنّهُم:12, نَصِيب:12, دُونِه:12, تَحْسَبُهُم:12, حَکَمْت:12, فَاحْکُم:12, الصّالِحِين:12, تَکْفُرُون:12, بَيْنَهُم:12, بِالْمُتّقِين:12, سَيَجْزِي:12, قَبْل:12, صَعِيدا:12, تَدْعُوا:11, ذُو:11, بِأَهْلِه:11, مُسْلِمُون:11, خَائِفا:11, أَيْقَاظا:11, لَن:11, أَعْرِض:11, فَاحْذَرُوا:11, آمَنُوا:11, لَم:11, وَقْرا:11, کَمَا:11, مَعْدُودَة:11, ذَهَبا:11, أَضَل:11, الْآخِرَة:11, أَبِي:11, تَحْمِلُه:11, أَحَدا:11, لَعَنَهُم:11, فَتُصْبِح:11, أَعْقَابِکُم:11, نَحْشُرُهُم:11, يَتَرَقّب:11, الْمُلْک:11, بِاللّه:11, تُؤْتَوْه:11, الْبَشَر:11, الشّاکِرِين:11, يُقَلّب:11, بِبَعْض:11, الرّحْمَة:11, السّمَاء:11, آذَانِهِم:11, قَالُوا:11, أَيّاما:11, تَهْدُوا:10, انْقَلَبْتُم:10, عَن:10, بِالْقِسْط:10, السّيّئ:10, يَحْکُم:10, بَعْضَکُم:10, الْخَاسِرِين:10, يَوْم:10, تَرَيِن:10, قُتِل:10, الْقِيَامَة:10, افْتَدَى:10, النّار:10, لِيَبْلُو:10, الْمَکْر:10, أَن:10, صَدّوا:10, رَسُولِه:10 | |||
</qcloud> | |||
===تکرار در هر سال نزول=== | |||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::فَلَن]] | |||
|?نازل شده در سال | |||
|mainlabel=- | |||
|headers=show | |||
|limit=2000 | |||
|format=jqplotchart | |||
|charttype=line | |||
|charttitle=نمودار تکرار در هر سال نزول | |||
|labelaxislabel=سال نزول | |||
|smoothlines=yes | |||
|numbersaxislabel=دفعات تکرار | |||
|distribution=yes | |||
|min=0 | |||
|datalabels=value | |||
|distributionsort=none | |||
|ticklabels=yes | |||
|colorscheme=rdbu | |||
|chartlegend=none | |||
}} | |||
[[رده:كلمات قرآن]] | [[رده:كلمات قرآن]] |
نسخهٔ کنونی تا ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۰
ریشه کلمه
قاموس قرآن
حرف نصب و نفى واستقبال است [بقره:120]. يهود ونصارى هرگز از تو راضى نباشند تا مگر از دينشان پيروى كنى. در قاموس مىگويد: آن براى نفى ابد است نه تاكيد نفى: چنانكه زمخشرى گفته، اگر براى ابد بود لفظ «اليوم» در آيه [مريم:26]. نمىآمد و اگر براى تأكيد بود لفظ «ابد» در [بقره:95]. تكرار مىشد و اصل عدم تكرار است. در اقرب الموارد چيزى در اين باره نفياً و اثباتاً نقل نكرده است ولى طبرسى ذيل [اعراف:143]. فرموده لن نفى ابد است چنانكه فرموده «وَلَنْ يَتَمَنَّوْهُ اَبَداً» «لَنْ يَخْلُقُوا ذُباباً»، به نظر مىآيد قول قاموس ضعيف است.
کلمات نزدیک مکانی
وَ اللّه مَن تَجِد لَه مِن إِن لَهُم يُضْلِل فِي الّذِين إِلاّ شَيْئا يُقْبَل يَغْفِر کُفّار هُم عَلَى إِلَى کَفَرُوا سَبِيلا مَا عَنْهُم أَو أَم الْأَرْض الْمُهْتَد مَاتُوا فَأَصْبَح سَبِيل لِسُنّة فَهُو يَضُرّوک فِتْنَتَه تَمْلِک يُوسُف مَرّة تَسْتَغْفِر غَوْرا الْأَوّلِين أَکُون يُضِل فَذُوقُوا نَزِيدَکُم کِتَابا عَلَي أُکَلّم تَسْتَطِيع يَضُرّ الْهُدَى يَهْتَدُوا صَوْما الْغَفُور عَهْدا أَبْرَح أُولٰئِک يُکْفَرُوه دِينا يُخْلِف هُو لا عَقِبَيْه خَيْر يَلْعَن سُنّة تُعْرِض أَعْمَالَهُم الْإِسْلاَم سَيَهْدِيهِم لَو إِذا الْيَوْم مَاؤُهَا مِنْه ظَهِيرا لِلرّحْمٰن يُرِد سَبْعِين حَتّى أَحَدِهِم عَهْدَه عِنْد أَوْلِيَاء نَصِيرا غَيْر يُصْبِح نَذَرْت أَبَدا وَلِيّا فَأَتَت إِنْسِيّا لِلْمُجْرِمِين فَرّطْتُم يَنْقَلِب عَذَابا يَا وَدّوا تَدْعُهُم يَفْعَلُوا فَلا