نتایج جستجو

از الکتاب
نتایج ۱ - ۲۰ از ۴۲
جستجوی پیشرفته

جستجو در فضاهای نام:

  • هدف انجام مى گیرد. «لَعْب» (بازى) به کارهایى گفته مى شود که: داراى یک نوع نظم خیالى براى وصول به یک هدف خیالى است. لعب‌ (۲۰ بار) (بر وزن فلس و كتف) بازى
    ۶ کیلوبایت (۵۵۶ واژه) - ‏۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۰۵
  • النمل ٦٤ (رده نظم آفرینش)
    را از آسمان و زمین روزی عطاء می‌کند؟ (حال با توجّه به قدرت آفرینش یزدان، و نظم و نظام موجود در پدیده‌های جهان، و اقرار عقل سالم به زنده شدن دوباره‌ی مردمان
    ۴۶ کیلوبایت (۳٬۸۱۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۵
  • النمل ٦٣ (رده فلسفه نظم آفرینش)
    والاى او و مستلزم کوچک شمردن جایگاه یگانه او است. آفرینش: فلسفه نظم آفرینش ۲; منشأ نظم آفرینش ۲ باد: پیدایش باد ۷; باد هاى باران زا ۴; منشأ باد هاى مبشر
    ۴۱ کیلوبایت (۳٬۳۵۶ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۵
  • الأنعام ٩٧ (رده نظم ستارگان)
    دريايى بهره مى‌برده است. اين وسيله ابزارى مطمئن، هميشگى، دست نخورده، طبيعى، عمومى و بى هزينه است. اسلام به مظاهر طبيعت، توجّه خاصّى دارد. نام برخى سوره‌ها
    ۳۴ کیلوبایت (۲٬۵۹۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۴
  • نفسِ رها كردن كارهاى عمومى، نياز به استغفار دارد. فَأْذَنْ‌ ... وَ اسْتَغْفِرْ لَهُمُ‌ 11- طرح مسائل شخصى در هنگام اشتغال به كارهاى عمومى، گرچه با اجازه‌ جلد
    ۷۷ کیلوبایت (۶٬۴۵۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۱
  • نيز، حكم يك نوع تقويم عمومى را دارد كه در اختيار همه است. نياز به تقويم و تاريخ، لازمه‌ى زندگى اجتماعى است و بهترين وسيله عمومى براى اين تقويم همين است
    ۷۵ کیلوبایت (۶٬۷۴۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۴
  • فهميدن نيست، بلكه براى طفره رفتن است، ولى اگر شما در جستجوى حقيقت باشيد، در نظم ونظام هستى فكر كنيد، ربوبيّت ويكتايى او را خواهيد فهميد. 1- بايد به سؤال‌هاى
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۵۱ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۲
  • ذيل آيه ((لا يضل ربى و لا ينسى (( و ارتباط آن با صدر آيه تتمه داستان هدايت عمومى و ارائه شواهدى روشن براى آن گفتگو به متهم ساختن موسى (عليه السلام ) به توطئه
    ۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۵۵ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۵
  • أَعْرَضُوا عَنْهُ» (آيه فوق در توصيف گروهى از اهل‌كتاب است.) 4- از شيوه‌هاى عمومى وساده‌ى نهى از منكر، اعراض از منكر است. سَمِعُوا ... أَعْرَضُوا عَنْهُ‌ (لغو
    ۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۹۰ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۶
  • سبب شناور شدن اجسام روى آن مى‌شود. علاوه بر اين، درياها راه طبيعى بى‌خرج و عمومى هستند كه همه‌ى بخش‌هاى زمين را به يكديگر ارتباط مى‌دهند و هنوز هم با پيشرفت‌هاى
    ۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۸
  • ومتعدد مفسرين درباره مراد از روح در آيه : ((يسئلونك عن الروح ...(( تحدّى عمومى (همه انس وجن ) وبه تمامى خصوصيات قرآن (نه فقط بلاغت وفصاحت ) مشروط كردن مشركين
    ۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۱۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۱
  • البقرة ١٨٥ (رده نظم در روزه)
    استدلالى است که در برداشت شماره ۶ در آیه قبل گذشت. ۱۹ - روزه عبادتى داراى نظم و در عین حال انعطاف پذیر (کتب علیکم الصیام ... ایّاماً معدودت ... شهر رمضان
    ۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۲۵۷ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۴
  • مظاهر اسماء و صفات الهى مؤكد دوام است و اگر وجود اشقيا نباشد نظم دنيا بهم نميخورد بلكه نظم كامل وقتى است كه همه مردم خوب باشند چنانچه بعد از ظهور ولى عصر
    ۴۹ کیلوبایت (۴٬۶۸۴ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۳
  • شرح نهج البلاغه و ديگران، خطبه و خطابه حضرت زهراى مظلومه را ميان مسجد مجمع عمومى مسلمانان مقابل مهاجر و انصار نقل نموده‌ «2». كه مخالفين خود را مجاب، به قسمى
    ۵۴ کیلوبایت (۴٬۷۵۹ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۴
  • «السَّارِقُ وَ السَّارِقَةُ» «1» 3- تنبيه‌بدنى زانى، براى تأديب او وحفظ عفت عمومى لازم است. «فَاجْلِدُوا» 4- در روابط نامشروع هر دو طرف به يك ميزان تنبيه مى‌شوند
    ۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۹۳ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۰
  • ذيل آيه ((لا يضل ربى و لا ينسى (( و ارتباط آن با صدر آيه تتمه داستان هدايت عمومى و ارائه شواهدى روشن براى آن گفتگو به متهم ساختن موسى (عليه السلام ) به توطئه
    ۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۹۲ واژه) - ‏۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۵
  • حد اكثر مجال و فرصت را در راه شناخت توحيد و ترك شرك مى دهد. تسبيح و حمد عمومى موجودات جهان . در آيات مختلف قرآن ، سخن از تسبيح و حمد موجودات عالم هستى
    ۴۰ کیلوبایت (۴٬۷۵۲ واژه) - ‏۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۳:۵۲
  • نيز نقل فرموده است و حكمت مخفى بودن ساعت موعود بر اهل خرد معلوم و منوط بودن نظم دنيا بآن مشهود است خداوند داراى لطف و مرحمت و صاحب برّ و احسان بر بندگان است
    ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۴۰ واژه) - ‏۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۳
  • در ميان مجموع اين صفات ، يكنوع نظم بندى خاصى در سه آيه ديده مى شود: در آيه نخست از عمومى ترين اوصاف ذات (علم ) و عمومى ترين اوصاف تفسير نمونه جلد ۲۳ صفحه
    ۲۳ کیلوبایت (۲٬۷۶۹ واژه) - ‏۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۵:۴۹
  • اينجا است كه خوب روشن مى گردد كه نظم طبيعى آيه و سياق آن بر طبق مقتضاى مقام جريان يافته است ، چون مقام ، مقام دعوت به سوى توحيد و اطاعت رسول بوده است و
    ۴۲ کیلوبایت (۵٬۰۵۷ واژه) - ‏۷ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۴۳
نمایش (۲۰تای قبلی | ) (۲۰ | ۵۰ | ۱۰۰ | ۲۵۰ | ۵۰۰)