نتایج جستجو
از الکتاب
- رده:خالق باغها رده:خالق درختان رده:خالقیت خدا رده:خداترسان در بهشت رده:خدا و عیب رده:خدا و نقص رده:خدمتکاران اخروى پیشگامان رده:خلقت چوب آتش زا رده:خوش اخلاقى۲ کیلوبایت (۲٬۷۸۷ واژه) - ۲۴ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۱۴
- النساء ١٤٨ (رده تهدید افشاگران عیب)احکام:۳، ۴، ۵، ۶ اسماء و صفات: سمیع ۹ ; علیم ۹ افشاگران عیب: تهدید افشاگران عیب ۱۲ ; هشدار به افشاگران عیب ۱۲ افشاگرى: جایز ۵، ۶ ; سرزنش افشاگرى ۱ بدگویى: سرزنش۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۰
- گونه عیب. ل (۳۸۴۲ بار) محص (۲ بار) خالص كردن. «مَحَصَ الشَّىْءَ: خَلَّصَهُ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ» راغب گفته: اصل محص خالص كردن شىء است از هر عيب. [آل عمران:141]۲ کیلوبایت (۱۲۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۴
- (بر وزن سیب) جمع «اشیب» به معناى «پیر» است، و در اصل از مادّه «شیب» (بر وزن عیب) و «مشیب» به معناى سفید شدن مو گرفته شده. شيب (۳ بار) سفيد شدن موى همچنين۲ کیلوبایت (۱۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۴۱
- آیات شامل این کلمه «مَحِیْص» از مادّه «محص» به معناى رهایى از عیب و یا ناراحتى است. و از مادّه «حَیْص» (بر وزن حیف) به معناى بازگشت و عدول و کناره گیرى۲ کیلوبایت (۹۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۵۵
- «تحسّس» کوشش براى شنیدن سرگذشت اشخاص و اقوام است، اما «تجسّس» کوشش براى جستجوى عیب ها. وبعضى دیگر هر دو را به یک معنا دانسته اند. حسس (۶ بار) ف (۲۹۹۹ بار)۲ کیلوبایت (۱۰۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۶
- الصف ١ (رده خدا و عیب)و از هر عیب و نقصی منزهش نشمرند با این که «او شکست ناپذیر، و حکیم است» (و هو العزیز الحکیم). تفسیر آیات ۱ - ساحت خداوند، منزّه و مبرّا از هر عیب و نقص است۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۸ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۰۸
- التغابن ١ (رده خدا و عیب)چیز تواناست. آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است، خدا را [به پاک بودن از هر عیب و نقصی] می ستایند. فرمانروایی ویژه اوست، همه ستایش ها مخصوص اوست، و او بر۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۰۲ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۲
- القلم ١٦ (رده آثار عیب جویى)سوگند: آثار سوگند دروغ ۳ عذاب: تهدید به عذاب ذلت بار ۱; عذاب ذلت بار ۳ عیب جویى: آثار عیب جویى ۳ قرآن: پیشگوییهاى قرآن ۲ کافران: پیشگویى شکست کافران ۲; تهدید۳۳ کیلوبایت (۳٬۱۶۶ واژه) - ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۲:۲۸
- برمىآيد، [اين] معجزهاى ديگر است، و دست به زیر بغل خود بر تا دستی بیهیچ عیب سپید و رخشان بیرون آید و این معجزه دیگر تو خواهد بود. و دستت را در گریبانت۲۹ کیلوبایت (۲٬۴۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۴
- آیه مى گوید: به هیچ وجه قرآن جاى تردید و شک نیست; زیرا از هر نظر کامل و بى عیب است، تواریخ و اخبار آن، همه صدق و احکام و قوانین آن همه عدل است. و نیز ممکن۸ کیلوبایت (۴۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۰
- الحشر ٢٤ (رده خدا و عیب)الحسنی). و به همین دلیل از هرگونه عیب و نقص، منزه و مبراست، «و آنچه در آسمانها و زمین است تسبیح او میگویند» و او را از هر عیب و نقصی پاک میشمرند (یسبح له۴۶ کیلوبایت (۳٬۹۹۰ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۰۹
- گرداند و كافران را [به تدريج] نابود سازد. و تا آنکه اهل ایمان را (از هر عیب) پاک کند و کافران را نابود گرداند. و [نیز این پیروزی ها و ناکامی ها] برای۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۸
- آنان درجاتی (مهم) نزد پروردگارشان است؛ و برای آنها، آمرزش و روزی بینقص و عیب است. آنها مؤمن حقيقى هستند، و ايشان را نزد پروردگارشان منزلتها و آمرزش و۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- است مشغولند. آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است، خدا را به پاک بودن از هر عیب و نقصی می ستایند، و او توانای شکست ناپذیر و حکیم است. خداوند را تسبيح گويند۴۵ کیلوبایت (۴٬۲۰۳ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۰:۵۳
- و چه از نفوس بشر و دیگر مخلوقات که اینان از آنها آگه نیستند. منزّه [از هر عیب و نقصی] است آنکه همه زوج ها را آفرید از آنچه زمین می رویاند و از وجود خودشان۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۹۴ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۴۷
- داده شود، سجده کنان به رو در می افتند و همراه با سپاس، پروردگارشان را از هر عیب و نقصی تنزیه می کنند در حالی که [از سجده و سپاس و تنزیه] تکبّر و سرکشی نمی۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۹
- در آن برای اهل ایمان البته رحمت و یاد آوری و پندی خواهد بود. آیا [در قرآن عیب و نقصی می یابند؟ و] برای آنان کافی نبوده است که ما این کتاب را که [همواره]۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
- كردن. «مَحَصَ الشَّىْءَ: خَلَّصَهُ مِنْ كُلِّ عَيْبٍ» راغب گفته: اصل محص خالص كردن شىء است از هر عيب. [آل عمران:141]. تا خدا مؤمنان را از شوائب كفر و۲ کیلوبایت (۱۰۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۰
- زيرا پروردگار من آمرزنده مهربان است. و من (خودستایی نکرده و) نفس خویش را از عیب و تقصیر مبرّا نمیدانم، زیرا نفس امّاره انسان را به کارهای زشت و ناروا سخت۵۱ کیلوبایت (۴٬۴۷۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۵