نتایج جستجو
از الکتاب
- مريم ١٠ (رده آثار عزلت)زکریا(ع) ۱، ۵، ۶، ۷; گفتگوى زکریا(ع) با خدا ۹; ویژگیهاى قصه زکریا(ع) ۱۴ عزلت: آثار عزلت ۱۲ عوامل طبیعى: نقش عوامل طبیعى ۱۳ غریزه جنسى: زمینه تقویت غریزه جنسى۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۳
- است: آنگاه كه زيد بن عمرو بن نفيل مسلمان شد درباره گذشته خود چنين گفت: عَزَلْتُ اللَّاتَ وَ الْعُزَّى جَميعاً كَذلِكَ يَفْعَلُ الْجِلْدُ الصَّبُورُ فَلَا۴ کیلوبایت (۲۹۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۵۳
- خَرَجْن تَدْخُلُوا خَبِير إِعْرَاضا أَجَلَهُن شَيْء الْأَلْبَاب تَشَاوُر عَزَلْت تَبْتَغُوا ذٰلِک خِفْتُم طَلّقَهَا أَخْطَأْتُم تَأْکُلُوا اعْتَمَر يَطّوّف۶ کیلوبایت (۱۴۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۵
- است: آنگاه كه زيد بن عمرو بن نفيل مسلمان شد درباره گذشته خود چنين گفت: عَزَلْتُ اللَّاتَ وَ الْعُزَّى جَميعاً كَذلِكَ يَفْعَلُ الْجِلْدُ الصَّبُورُ فَلَا۳ کیلوبایت (۲۸۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۱
- مِصْرا نِصْفَه يُدْنِين قَال بَعْد اعْتَدَيْنَا وَجْهِهَا کَذَب تَکُون عَزَلْت أَکْثَر کَان خَمْسَة رَبّه بَصَلِهَا ثُم يَحْزَن غَلَبِهِم تِجَارَة نِحْلَة۵ کیلوبایت (۴۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۱۸
- را جامه نبوّت دانسته و بعضى گفتهاند: مراد آن است كه رسالت با گوشهگيرى و عزلت و انزوا سازگار نيست. بعضى گفتهاند: مراد آن است كه رسالت با استراحت سازگار۲۶ کیلوبایت (۲٬۴۵۶ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۰
- را جامه نبوّت دانسته و بعضى گفتهاند: مراد آن است كه رسالت با گوشهگيرى و عزلت و انزوا سازگار نيست. بعضى گفتهاند: مراد آن است كه رسالت با استراحت سازگار۲۶ کیلوبایت (۲٬۳۲۷ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۳
- را جامه نبوّت دانسته و بعضى گفتهاند: مراد آن است كه رسالت با گوشهگيرى و عزلت و انزوا سازگار نيست. بعضى گفتهاند: مراد آن است كه رسالت با استراحت سازگار۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۳۸ واژه) - ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۵:۰۴
- چهار است: 1- دنيا- سلاحش (اسباب) لقاء با خلق و معاشرت، و زندانش گوشهنشينى و عزلت است. 2- نفس- سلاحش فراغت و راحت، و حبس او به سحر و طاعت 3- هوى- سلاحش كلام۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۴
- مىشوند». «4» معناى پرهيز از اعمالى كه باعث فتنه شده ودر همه تأثير مىگذارد، عزلت وكنارهگيرى از مسائل نيست، بلكه هوشيارى و توجّه انسان را مىرساند. حضرت على۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۲۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۷
- طَعِمْتُم طَلّقْتُمُوهُن ظَاهَرُوهُم ظَلُوما عَاهَدُوا عَذَابا عَرَضْنَا عَزَلْت عَزِيزا عَظِيما عَلَيْه عَلِمْنَا عَلِيما عَمّاتِک عَمّک عَنْکُم عَهْد عَوْرَة۴۹ کیلوبایت (۲٬۵۳۳ واژه) - ۲۲ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۱:۳۸
- فيضيه دار الامان قم، جوار روضه منوره حضرت معصومه عليها السّلام در حالتى كه عزلت گزيده، و انگشت تحسّر بدندان گزيده، محاسن سفيد گشته، نداى «فياليت الشباب»۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۶
- 114. و البته اينکه در زمان جواني ابراهيم بود که تبرّي جست و عزلت اختيار كرد و از آنها جدا شد. و اما در سوره ابراهيم در زمان پيري۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۳
- در معاشرت نه زياد گرم بگيرد و با هر كس و ناكس معاشرت كند و نه عزلت و كناره گيري كند در صحبت نه پر حرفي كند و نه ساكت بنشيند در بذل۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۸
- الَّذِي يعني تورات جاءَ بِهِ مُوسي که حضرت موسي پس از رفتن و عزلت از آنها چهل روز و شما گوسالهپرست شديد و امتحان خود را داديد۷۰ کیلوبایت (۵٬۵۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۴
- جمله (فاعتزلوهن ) امر از آن است ، به معناى عزلت گرفتن ، و دورى گزيدن از معاشرت است ، و نيز وقتى گفته مى شود: (عزلت نصيبه )، معنايش اين است كه من سهم او را۴۲ کیلوبایت (۴٬۸۶۱ واژه) - ۸ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۶:۳۲
- مَا تَقُولُونَ قَالُوا نَشْهَدُ أَنَّهَا قَالَتْ اِشْهَدُوا أَنِّي قَدْ عَزَلْتُ أَخِي فُلاَناً عَنِ اَلْوَكَالَةِ بِتَزْوِيجِي فُلاَناً وَ أَنِّي مَالِكَةٌ۱۹ کیلوبایت (۶۷۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۲۷
- بگذارى بعدا بخواهى او را نزد خود جاى دهى گناهى بر تو نيست » (و من ابتغيت من عزلت فلا جناح عليك ). و به اين ترتيب نه تنها در آغاز، اختيار با تو است ، در ادامه۵۱ کیلوبایت (۶٬۰۸۲ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۲:۵۹