نتایج جستجو
از الکتاب
- القدر ٤ (رده آثار نزول روح(اسم خاص))نزول روح(اسم خاص) ۱; عظمت روح(اسم خاص) ۲، ۱۱; مالک روح(اسم خاص) ۶; مدبر روح(اسم خاص) ۶; مراد از روح(اسم خاص) ۱۱; منشأ نزول روح(اسم خاص) ۱۰; نزول روح(اسم خاص)۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۵۹ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۵۳
- النبإ ٣٨ (رده آمادگى روح(اسم خاص))خدا ۷ روح(اسم خاص): آمادگى روح(اسم خاص) ۱; فضایل روح(اسم خاص) ۲، ۱۴; محدوده اختیارات روح(اسم خاص) ۴; منشأ سخن روح(اسم خاص) ۴; نقش اخروى روح(اسم خاص) ۳ قیامت:۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۵۲ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۶
- القدر ٥ (رده نزول روح(اسم خاص) در شب قدر)صبح، با سلام من بر تو سلام مى کنند». خدا: خیریت مقدرات خدا ۳ روح(اسم خاص): نزول روح(اسم خاص) در شب قدر ۶ شب قدر: تداوم فضیلت شب قدر ۴; خیریت شب قدر ۱; زمان۳۶ کیلوبایت (۳٬۶۳۷ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۵۰
- مى كند علت ابتداء هر سوره با بسم الله معنى و موارد استعمال لفظ «اسم» فرق بين اسم و اسم اسم و علت تفكيك بين آن دو توضيح لفظ جلاله «الله» معنى رحمن و رحيم۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۳۱
- آن دو فرق ديگرى بين سبيل و صراط مثل صراط مستقيم نسبت به سبيل هاى خدا، مثل روح است نسبت به بدن مثلى از كلام خدا و تطبيق آن با ما نحن فيه معنى صراط مستقيم۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۳۹
- مراد از «روح» در آیه: «يَومَ يَقُومُ الرّوحُ وَ المَلائِكُة ...» گفتارى درباره معناى «روح» و مراتب آن در قرآن رواياتى درباره معناى «احقاب» و «روح»، در ذيل۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۰۳ واژه) - ۲۲ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۰۵
- الأعراف ٤٠ (رده رحمت خاص خدا)برند، به ملائكه نگذرد مگر آنكه مىپرسند چه روح خبيثى است. ملائكه قابضين گويند: روح كافر است، به اسم قبيحى ذكرش كنند تا به آسمان اول رسد، در را براى او نگشايند۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۵
- صفحه 147 فرمود كه بعد از او كسى ظهور خواهد كرد كه او را به چندين اسم خاص اختصاص دهد، و اسم سامى او را از نام همايون فرجام خود مشتق سازد، چنانچه حسان گويد:۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۳
- استدلال مغرضانه صاحب روح المعانى در توجيه غضب فدك به آيه دعاى زكريا(ع ) وحديث (نحن معاشر الانبياء لاتورث ) پاسخ به مطالب نادرست صاحب روح المعانى رواياتى كه۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۳
- استدلال مغرضانه صاحب روح المعانى در توجيه غضب فدك به آيه دعاى زكريا(ع ) وحديث (نحن معاشر الانبياء لاتورث ) پاسخ به مطالب نادرست صاحب روح المعانى رواياتى كه۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۳
- لزوم همراه ساختن تمام لحظات قرائت با ذکر اسم خداوند است. در حقیقت مراد توجّه به صفات و نشانه هایى است که این اسم، بیانگر آن است. ۱۰ - خداوند، مربى پیامبر(ص)۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۷۴ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۳:۵۹
- شده بودم آن روز او را قبض روح كنم در هند و او را نزد تو يافتم، گفتم اينجا تا هند يك سال راه مسافت چگونه او را در هند قبض روح نمايم. چون آن روز وقت موت۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۸
- و در این آیه ظاهراً به معنى اسم مفعول، یعنى «منبأبه»، به کار رفته است. ۲- وعده هاى عذاب خداوند در زمان خود و تحت شرایط خاص تحقق خواهد یافت. (قل هو القادر۲۵ کیلوبایت (۲٬۱۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۳
- گورخران از شیر ژیان، بسیار شدید بود. (فرّت من قسورة) «قسورة» اسم جامد و به معناى شیر است و گاهى اسم جمع و در معناى شکارچیان تیرانداز استعمال مى شود. (الصحاح)۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۰۰ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۱۱
- و باعتبار متضمّن بودن آن معناى گرداندن را متعدى بد و مفعول شده و چون عظم اسم جنس است و واحد و كثير در آن يكسان بجاى عظام در هر دو جا عظم نيز قرائت شده۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۸
- اسلام است. «عَلَّمَ بِالْقَلَمِ» 15- خداوند هم جسم انسان را رشد مىدهد و هم روح او را. (كلمه «رَبِّكَ» ميان دو كلمه «خَلَقَ» و «اقْرَأْ» آمده است.) «اقْرَأْ۳۱ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۰۱
- در بدن از اين رگ منشعب شوند. و نزد بعضى (وريد) اسم جنس و مراد جميع رگها و تسميه آن به وريد به جهت ورود روح است در آن، و حبل الوريد مثلى است كه مستعمل در۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۵۶ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۰۸
- ناحيه او است معناى ((خير)) و بيان اينكه اين كلمه افعلتفضيل نيست خير در قرآن اسم خدا نيست بلكه صفت خدا است جمله ((بيدك الخير)) دلالت دارد بر اينكه خير منحصر۴۹ کیلوبایت (۳٬۶۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۶
- روزى شما است، يا ملائكه كه به تدبير ارزاق شما مشغولند «اين تسميه سبب است با اسم مسبب». وَ ما يَتَذَكَّرُ إِلَّا مَنْ يُنِيبُ: و پند نپذيرد و عبرت نگيرد مگر۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۰۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۸
- آشامیدنى، داراى برنامه اى خاص بود. (و سقیها) «سَقْى» و «سُقْیا»، به معناى در اختیار نهادن نوشیدنى است (مفردات) و «سُقْیا» اسم مصدر براى «سَقْى» مى باشد۳۷ کیلوبایت (۳٬۴۲۷ واژه) - ۱۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۸