نتایج جستجو
از الکتاب
- باشد صحيح است كه ناصبى آن را همينطور بخواند و بگويد: يعنى ناصبى بودن را كه بغض و عداوت على است در ميان مردم بگذار. زمخشرى مىتوانست قول بعضى از شيعه را كه۱۰ کیلوبایت (۸۱۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۷
- لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... كينه. دشمنى. در اقرب الموارد مىگويد: بغض ضدّ محبّ، بغضاء و بَغضه شدّت دشمنى است راغب گفته: آن تنفّر نفس از شيئى است۲ کیلوبایت (۱۳۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۰
- غافر ١٠ (رده اعلام بغض خدا)خدا: اتمام حجت خدا ۶; اعلام بغض خدا ۱; اعلام دشمنى با خدا ۱; شدت بغض خدا ۳; عوامل بغض خدا ۴; عوامل دشمنى با خدا ۴ خود: بغض علیه خود ۲، ۳، ۵; دشمنى با خود۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۲۹ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۲۲
- معناى بغض و عداوت است، و در صورت دوم، به معناى پرتاب نمودن و طرد کردن، و همان گونه که در بالا گفته شده، هر دو به یک ریشه باز مى گردد. قلى (۲ بار) بغض شديد۳ کیلوبایت (۲۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۲
- ضعف اراده». ل (۳۸۴۲ بار) مقت (۶ بار) بغض شديد نسبت به كسى كه مىبينى مرتكب كار قبيح است. (راغب) در قاموس مطلق بغض گفته و در اقرب آمده: «مَقَتَهُ مَقْتاً:۴ کیلوبایت (۳۹۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۴
- المائدة ٦٤ (رده آثار بغض)ارزیابى: ملاک ارزیابى ۳۹ انفاق: اجتناب از انفاق ۵ بخیلان:۵، ۶ بغض: آثار بغض ۳۴ ; زمینه بغض ۲۴ ; منشأ بغض ۲۰ پیروزى: موانع پیروزى ۳۴ خدا: آثار لعن خدا ۱۵، ۲۳، ۲۴ ;۸۵ کیلوبایت (۶٬۷۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۲
- این کلمه کم (۲۲۹۱ بار) مقت (۶ بار) بغض شديد نسبت به كسى كه مىبينى مرتكب كار قبيح است. (راغب) در قاموس مطلق بغض گفته و در اقرب آمده: «مَقَتَهُ مَقْتاً:۳ کیلوبایت (۲۴۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۴
- القيامة ٢٠ (رده آثار بغض)دنیا به «عاجلة» (زودگذر) استفاده مى شود. آخرت: منشأ اعراض از آخرت ۲ بغض: آثار بغض ۴ تعقل: عوامل مؤثر در تعقل ۴ تمایلات: آثار تمایلات ۴ دنیا: ناپایدارى۲۳ کیلوبایت (۱٬۹۵۵ واژه) - ۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۲
- المائدة ٩١ (رده آثار بغض)۱۶ انسان: مصالح انسان ۶ انگیزش: عوامل انگیزش ۱۹ بغض: آثار بغض ۳، ۱۱، ۱۵ ; اجتناب از بغض ۴ ; عوامل بغض ۱، ۲ تربیت: روش تربیت ۱۹ تکلیف: زمینه عمل به تکلیف۶۳ کیلوبایت (۵٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۲
- المائدة ١٤ (رده بغض در مسیحیان)برانگيختيم و لازم و ملصق ساختيم به شومى نقض عهد ميان يهود و نصارى، دشمنى ظاهر و بغض باطن در دل. إِلى يَوْمِ الْقِيامَةِ: تا روز قيامت. يعنى به جهت نقض عهد، ايشان۴۱ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۱
- المائدة ٨٢ (رده بغض مشرکان)پذیرى علماى مسیحیت ۹، ۱۱ ; علماى مسیحیت ۸ ; نقش علماى مسیحیت ۶، ۱۸ مشرکان: بغض مشرکان ۲ ; دشمنى مشرکان ۱، ۳ ; مشرکان و مسلمانان ۱، ۳ ; مشرکان و مؤمنان ۲۶۱ کیلوبایت (۴٬۷۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۲
- المائدة ٩٢ (رده زمینه بغض)انبیا: اطاعت از انبیا ۹ ; محدوده مسؤولیت انبیا ۹ ایمان: آثار ایمان ۲ بغض: زمینه بغض ۱۰ پلیدى: اجتناب از پلیدى ۶ ترس: زمینه ترس ۳ خدا: آثار اطاعت از خدا۳۰ کیلوبایت (۲٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۲
- خارج گردد. آيه حاكى از آن است كه روز قيامت براى آنچه در سينهها از حبّ و بغض و ايمان و كفر وجود دارد حساب هست و آنها ظاهر و آشكار خواهند شد. در روايات۲ کیلوبایت (۱۳۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۳
- باشد صحيح است كه ناصبى آن را همينطور بخواند و بگويد: يعنى ناصبى بودن را كه بغض و عداوت على است در ميان مردم بگذار. زمخشرى مىتوانست قول بعضى از شيعه را كه۸ کیلوبایت (۸۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۹
- حطم يوم زيت اذا هدى امن الک بغى الى سيل بشر نفس ارض کان فرعون لئک ب قدر شرق بغض حلى حول طين کون جعل عدو لن درى حمل ملک خضر او زجج ولد غرب ذهب علم متع۳ کیلوبایت (۲۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۷
- انجام آنرا نداشته باشد نه كسيكه قصد انجام آنرا داشته باشد و موفق نشود و مقت بغض شديد است و در نهج البلاغه مولى فرموده كه خلف موجب مقت است نزد خدا و خلق خدا۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۰۴ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۳:۱۱
- در المنار از اثبات اين معجزه وحشت كرده و گويد: دو تا گاو كه صندوق را از بغض بلاد فلسطينى به سوى بنى اسرائيل مىآوردند با الهام ملائكه آن را مىآوردند۵ کیلوبایت (۵۰۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۸
- شده است. ۹- حب و بغض خداوند، تعیین کننده حرکتها و عملکردهاى پیامبر(ص) (و لاتجدل ... إنّ اللّه لایحب من کان خواناً اثیماً) ۱۰- حب و بغض خداوند، باید تعیین۲۵ کیلوبایت (۱٬۹۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۰
- عند الذین ءامنوا) «سلطان» به معناى حجت و برهان و «مقت» به معناى بغض شدید است. ۲ - بغض و دشمنى (تبرّا) نسبت به کافران حق ستیز، از اوصاف مؤمنان راستین (الذین۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۶۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۴۸
- «توديع» به معناى واگذاشتن و رها كردن است و «قَلى» به معناى شدّت عداوت و بغض و خشم و قهر است. براى چند روزى وحى از پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله قطع۲۹ کیلوبایت (۲٬۸۸۴ واژه) - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۰۵