نتایج جستجو
از الکتاب
- که يك قسمت مختصر از آثار غضب الهي را بر بني اسرائيل در مجلد اول كلم الطيب که از كتب وحي خودشان اخذ شده متذكر شدهايم«1» که۹۱ کیلوبایت (۷٬۰۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- بر دروغگويان. كلام در اينکه آيه در چند مقام وارد ميشود: (مقام اول) در شأن نزول اينکه آيه و مقدّمه متذكر ميشويم که اينکه آيه۱۰۸ کیلوبایت (۱۰٬۴۸۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- است بازگشت. كلام در اينکه آيه در چند مقام واقع ميشود: (مقام اول) در موضوع ولايت و دوستي و عداوت و دشمني، يكي از موضوعات مهمّه۷۶ کیلوبایت (۶٬۸۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- بمسكين بدهند و بالجمله آيه مكلفين را بسه دسته تقسيم نموده: دسته اول كساني که حاضر و سالمند و روزه گرفتن براي آنان مشقت زياد ندارد اينان۷۶ کیلوبایت (۷٬۱۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- اعدائهم اجمعين ابد الابدين سورة آل عمران معناي سوره در اول سوره حمد (مجلّد اول صفحه 81) گذشت که يا مأخوذ از سور بلد است که حصار۱۱۰ کیلوبایت (۱۰٬۱۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- 5 - صفحه 27 اينکه آيه شريفه مشتمل بر دو قسمت ارث است: [قسمت اول] يك قسمت راجع بزوجين است شرحش بيان شد. (اشكال) در صورتي که۸۹ کیلوبایت (۷٬۵۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- تَمَتَّعُوا فِي دارِكُم ثَلاثَةَ أَيّامٍ هود آيه 68، در خبر است فرمود روز اول رنگ صورت شما زرد ميشود و دوم قرمز و سوم سياه و اينکه علامات را۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- و عقاب و بليّات ميشود و مسئله جبر و تفويض و اختيار را ما در مجلد اول كلم الطيّب در بحث عدل مفصلا بيان كردهايم. ] (آیه 52)- در این آیه۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۱ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۳
- مقام محمود و سر اينكه نام پيغمبر اسلام محمّد احمد محمود شد در مجلد اول اينکه تفسير در سوره مباركه فاتحه بيان شده رجوع فرمائيد. الَّذِي۳۶ کیلوبایت (۲٬۸۷۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۹
- که حيواني نميخورند. إِنَّهُ لَكُم عَدُوٌّ مُبِينٌ عداوت شيطان از اول با حضرت آدم ابو البشر (ع) ظاهر شد و قسمهايي که خورده فَبِعِزَّتِكَ۳۴ کیلوبایت (۲٬۶۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- گفت (انا اللّه الذي آمن به البقالون) الي آخر مزخرفاته حتي گفت (اول من آمن بي محمّد ثم علي). ] (آیه 37)- متکبر مباش! این آیه به مبارزه۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- پرهيزگار شويد) روزه در شريعت اسلام عبارت از امساك از مفطرات، از اول طلوع فجر تا زوال حمره مشرقيه است و از عبادات بسيار بزرگ است۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- رحيم و غير اينها و لكن در اخبار ذكر مخصوصي فرمودهاند که ده مرتبه اول آفتاب و ده مرتبه وقت غروب و او (لا اله الّا اللّه وحده لا شريك۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- بسيار است. «1» ايمان و كفر که ايمان تحقق پيدا نميكند مگر بچهار چيز اول يقين که خالي از شك و ريب و ظن باشد بجميع آنچه در ايمان مدخليت۴۴ کیلوبایت (۳٬۶۲۰ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۲
- الَّذِي استَوقَدَ ناراً بقره آيه 16، و در اينکه آيه ممكن است بمعني اول باشد يعني صفة عيسي مثل صفة آدم است، و ممكن است بمعني سوم باشد۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- تحقيق كلام اينست که در مقدمه اينکه تفسير تذكر داديم و در مجلد اول كلم الطيب در باب معجزه بيان شده که آنچه لازم است بمقتضاي۳۸ کیلوبایت (۲٬۹۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- او جلد 16 - صفحه 244 بودند، و بقيه آنها چه قبل از ذي القرنين تبع اول و چه بعد از آن تكذيب انبياء خود كردند و بعذاب الهي هلاك شدند۳۴ کیلوبایت (۲٬۹۹۳ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۰
- اينگونه ضمير مفرد 1- جامع السعادات ص 567 2- بقره آيه 148 3- مجلد اول ص 150 جلد 2 - صفحه 21 بجاي تثنيه در قرآن بسيار است مانند وَ الَّذِينَ۳۹ کیلوبایت (۳٬۴۶۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- اينکه شرائط و هر سه قسم دليل و فرد اجلاي آن را داشت که در مجلد اول كلم الطيب مفصلا بيان شده. جلد 18 - صفحه 186 يَتلُوا صُحُفاً مُطَهَّرَةً۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۵۰ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۰:۳۹
- انجام مقاصد تو باشد. وَ لا تُطِعِ الكافِرِينَ وَ المُنافِقِينَ در اول سوره بيان كرديم که اسلام و اينکه دين مقدس دو دسته دشمن دارد.۳۴ کیلوبایت (۲٬۸۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- باشخاص و نسبت بامور مختلف است و ما در مقدّمه كلم الطيب در مجلد اول بر هشت قسم كردهايم. 1- دليل عقلي مستقل مثل اثبات وجود صانع۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- که مسلمان از دنيا برويد. حقّ تقوي مرتبه اعلاي تقوي است و در اول سوره بقره در كلمه هُديً لِلمُتَّقِينَ مراتب تقوي ذكر شد و خلاصه۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- در اينکه آيه شريفه اينکه چهار طائفه را دو دسته ميكند: دسته اول مؤمنيني که ايمان ظاهري آورده و يهود و نصاري و صابئيني که بشرف۳۵ کیلوبایت (۲٬۶۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- يا از روي آنها نوشته است يا براي او نوشتهاند معناي اول اظهر است با اينكه پيغمبر كلمهاي ننوشته. (وَ ما كُنتَ تَتلُوا مِن۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- بعضي دارد که طائفه اولي دو ركعت آن را بجماعت كنند و پس از تشهد اول قصد فرادي نمايند يك ركعت ديگر را تمام كنند و بروند مقابل دشمن و طائفه۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۴۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- فضيلة حج و اهميّة آن و مثوبات آن و عقوبت تارك آن بسيار است، در اول كتاب حج در جواهر نقل فرموده مراجعه شود و نقل آنها از عهده اينکه۸۱ کیلوبایت (۷٬۷۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- خَتَمَ اللّهُ عَلي قُلُوبِهِم بقره آيه 16 است که شرحش در مجلد اول گذشت فَهُم لا يَسمَعُونَ ديگر نميشنوند که مفاد علي سمعهم بقره آيه۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- و اخبار هم اختلاف شديد دارد و در سوره بقره آيه 33 و 34 در مجلد اول بيان شده و ما در اينجا بقدر فهم خود چند جمله متذكر ميشويم: جمله۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۲۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- پارسال) پدران ما چه اندازه از ما بهتر بودند و خود ما در دوره اول چه اندازه بهتر از دوره حاضر بوديم و اولاد ما چه رويي در آمدند۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- يكي از جهت مراعات آداب و شرائط قبول و تقوي مثلا يك نماز از حيث اول وقت و از حيث مكان نماز و جماعت و با عمامه و با عطر و با انگشتر۳۶ کیلوبایت (۳٬۱۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- تورات موسي غير از اينکه تورات است که دست يهود هست در مجلد اول كلم- الطيب مفصلا بيان كردهايم که سه مرتبه تواتر يهود منقطع شد۴۲ کیلوبایت (۴٬۰۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- راست که از ابتداء خط تا انتهاء او جزئي انحراف ندارد از قدم اول انسان را بمقصد ميرساند، که صراط مستقيم است و بعلاوه از رساندن۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- نظر كنند و بدلخواه خود عمل كنند که گفتند انسان سه دشمن بزرگ دارد. اول دنيا که خود را جلوه ميدهد. دوم نفس اماره که تمايل پيدا ميكند۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- الاصلاب الشامخة و الارحام المطهرة و در حديث از خود آن حضرت است اول ما خلق اللّه نوري و غير اينها بلكه اطلاق نور بر خداوند هم ميشود۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۳۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- يجعل له عوجا لكن بسيار ضعيف است در علم اخلاق متعرض هستند که اول تخليه است بعد تحليه يعني بايد اولا اخلاق رذيله را زائل كرد سپس۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۱۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- اينست که اينکه دين بضرب شمشير و قلدري پيش رفت كرده و ما در مجلد اول كلم الطيب جوابهاي زيادي از اينکه اعتراض دادهايم: اولا- جهاد۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- ما غلاف و وعاء علم است و احتياج بدعوت نداريم ولي ظاهر همان معني اول است، و خداوند در مقام رد كلام آنها ميفرمايد: بَل لَعَنَهُمُ اللّهُ۳۸ کیلوبایت (۳٬۱۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- ميفرمايد الَّذِينَ يُنفِقُونَ و اقسام انفاقات از واجب و مستحبّ در مجلد اول در ذيل آيه شريفه وَ مِمّا رَزَقناهُم يُنفِقُونَ مفصلا بيان شده۴۴ کیلوبایت (۳٬۹۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- نخواهد آمد و ما معجزه بودن اينکه قرآن را در مقدمه همين تفسير جلد اول بيان كردهايم و امتياز او را از ساير معجزات و ساير كتب سماويه۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۵۵ واژه) - ۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۲۱:۴۰
- چه نكته مليحي در اينکه آيه شريفه بكار برده شده که در جمله اول ميفرمايد وَ إِذ يُرِيكُمُوهُم إِذِ التَقَيتُم فِي أَعيُنِكُم قَلِيلًا۳۷ کیلوبایت (۲٬۹۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- الصَّلاةَ که صفت بارزه اهل ايمان است زيرا عمود دين و قربان كلّ تقي، و اول ما يحاسب به العبد يوم القيمة، و ان قبلت قبل ما سواها و ان ردّت۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- که هست و هر چه هست. وَ ذلِكَ يَومٌ مَشهُودٌ نوع مفسرين بمعني اول تفسير كردند يعني تمام بلكه جنّ و انس و ملك آن روز را مشاهده ميكنند،۴۰ کیلوبایت (۳٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- (العلم ثلاثة: آية محكمة و سنّه قائمة و فريضة عادلة) که بايد در درجه اول انبياء داشته باشند ثم الامثل فالامثل. وَ كَذلِكَ نَجزِي المُحسِنِينَ۴۱ کیلوبایت (۳٬۴۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۴
- كشت و زرع نميشد چون زمين مكه صلب بود و ريشه كوه و مرتفع بود چون اول نقطه زمين که از آب خارج شد زمين مكه بود و آب فرو نشست تا ربع۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- تقلبك في الساجدين دعوت مؤمنين. «4» حين تقوم در عالم نورانية که اول مخلوق الهي بوده و تقلبك في الساجدين در اصلاب طاهره و ارحام طيبه۴۲ کیلوبایت (۴٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- كُفرُهُم إِلّا خَساراً خسران و زيان آنها بيشتر ميشود. تنبيه: در جمله اول عند ربهم فرموده و در جمله بعد ذكر نفرمود براي اينست که مقت و۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۸۵ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۲
- تعبير به اكثر براي اينست که اهل معرفت شكر گزار ميشوند. تنبيهان اول شكر نعمت وجوب عقلي دارد که بايد منعم را بشناسد و قدر جلد 13 - صفحه۴۲ کیلوبایت (۳٬۹۲۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- مِن دِيارِهِم که مدينه باشد بطرف شام و ايله. لِأَوَّلِ الحَشرِ اول طائفه از كفّار اينها بودند که اخراج بلد شدند و جلاء وطن كردند و حشر۴۵ کیلوبایت (۴٬۲۰۳ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۳
- (فارق بين حق و باطل) را. نَزَّلَ عَلَيكَ الكِتابَ گذشت در مجلّد اول در تفسير ذلِكَ الكِتابُ معناي كتاب، كتاب تكويني، و تشريعي و وجه۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- داشتم خواستم يك قطعه لباس حضرت را ببرم براي استشفاء در دفعه اول و دوم حيا كردم در دفعه سوم بردم. حتي دارد عرب بياباني آمد حضور۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- باب توحيد افعالي گفتيم افراد بشر چهار دستهاند: جلد 14 - صفحه 98 دسته اول: که اكثريت با آنها است تمام نظرشان باسباب و قوه و قدرت خود۴۷ کیلوبایت (۴٬۶۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۴
- مستند باسباب ميداند. «2» قلبا هم معتقد لكن رسوخ در قلب نكرده که اول توحيد منافقين است و دوم هم توحيد عوام که باز هنوز نظر باسباب دارند۳۸ کیلوبایت (۳٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- حجت بر آنها تمام شد و آمد آنها را بينه واضحه. حقير در مجلد اول كلم الطيب در صفحه 352 الي 359 هشت صفحه بشاراتي که در كتب يهود۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۵۹ واژه) - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۳۷
- طيب و طاهر است و يك قسم بر حسب ظاهر شرع طيب و طاهر است آن قسم اول خاص انبياء و ائمه معصومين است که عالم به جهات باطنيه و ظاهريه۴۱ کیلوبایت (۳٬۵۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۹
- عنكبوت آيه 45. بِاسمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ تمام ممكنات از صدر اول نور مقدس نبوي تا مادة- المواد معدوم صرف بودند (کان اللّه و لم۴۱ کیلوبایت (۳٬۸۷۴ واژه) - ۱۲ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۵۹
- عهد قديم آنها مشحون باين امور هست و مكرر تذكر دادهايم و در مجلد اول كلم الطيب مفصلا بيان كردهايم و مراد از كتاب اللّه همان تورات است۸۵ کیلوبایت (۶٬۷۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- كلام حكماء است که گفتند يك فعل بيشتر از خدا صادر نشده و او عقل اول است چون علة واحده من جميع الجهات يك معلول بيشتر ندارد، و تمام۸۵ کیلوبایت (۶٬۷۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- اسلام بضرب شمشير پيش رفت كرده و دفع اينکه اشكال را ما در مجلد اول كلم الطيب بدو نحو كردهايم يكي آنكه تمام غزوها و سريههاي پيغمبر صلّي۴۳ کیلوبایت (۳٬۸۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- يُنفِقُونَ اقسام انفاقات را از واجبات و مستحبّات متعرض شديم، جلد اول صفحه 210 تا 240. فِي سَبِيلِ اللّهِ که داعي و محرّك آن قربة باشد۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- بر جمله از آنها تذكر دادهايم، و در كتاب كلم الطيب در مجلد اول بسياري از اينکه موارد را بيان كرديم. و علماء يهود و نصاري در۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- يك دين آورد و تمام اولاد آدم تا زمان خاتم بر همان دين بودند و اول اختلافي که بعد از رحلت آدم در ميان اولاد آدم ايجاد شد شيطان۳۹ کیلوبایت (۳٬۱۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- يعني امر فرمود تو را بخروج و كلمه کما مثال است و تشبيه راجع بآيه اول که انفال را مختص بتو قرار داديم و جماعتي از مؤمنين جلد 8 - صفحه۴۳ کیلوبایت (۴٬۰۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- خداوند عزيز ريزهكاريست حكيم و عالم بحكم و مصالح است. ما در مجلد اول اينکه تفسير صفحه 303 در ذيل آيه وَ مِنَ النّاسِ مَن يَقُولُ آمَنّا۴۰ کیلوبایت (۳٬۰۶۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- از زمان او و مدّت عمر او. «5» از توسعه مملكت و سير او: اما اول مشهور بين مفسرين اينكه نامش اسكندر بود آنهم اسكندر رومي يا غير۴۵ کیلوبایت (۴٬۳۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- سلام و فضيلت آن و كيفيّت آن و وجوب رد آن را مفصّلا در مجلد اول اينکه تفسير در ذيل يُقِيمُونَ الصَّلاةَ آيه 2 بقره متعرض شدهايم۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- را شناختي عرض كرد نشناختم حضرت يك يك آنها را باسم معرفي فرمود اول و دوم و ده نفر از اتباع آن دو، عمار عرض كرد يا رسول اللّه۴۴ کیلوبایت (۳٬۵۸۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- صلّي اللّه عليه و آله و سلّم افضل از جميع انبياء و رسل بود و اول كسي که وارد بهشت ميشود پيغمبر اسلام (ص) و امير مؤمنان عليه السّلام۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- مخلد ميشوند. ظاهر اينکه آيات بني اسرائيل را سه قسمت فرموده: قسمت اول همان كفار که مخالفت و تعدي نمودند که اصحاب سبت باشند و گرفتار لعن۴۲ کیلوبایت (۳٬۱۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- نباشد و بالعكس، در اينکه آيه شريفه منوط فرموده بركات را بقسمت اول و در معناي بركات بعضي گفتند مراد نزول باران است از آسمان و خروج۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- از مخالفت اوامر الهي و ارتكاب معاصي كنيد و مراتب تقوي را در مجلد اول در ابتداء سوره بقره هُديً لِلمُتَّقِينَ بيان كرديم يَجعَل لَكُم۴۴ کیلوبایت (۳٬۶۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- و ضرورت اديان و رد شبهات منكرين و مسئله شبهه آكل و مأكول از صفحه اول تا چهل و چهار بيان كرديم مراجعه فرمائيد. وَ الَّذِينَ آمَنُوا مُشفِقُونَ۴۲ کیلوبایت (۳٬۳۴۰ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۳
- الاية توبه آيه 38 إِن أَولِياؤُهُ إِلَّا المُتَّقُونَ مراتب تقوي در اول سوره بقره بيان شده که اولين مراتب تقوي ايمان است که تقواي۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- و عفو عنايت و لطف و رحمت خود را هم شامل حال شما ميكند و در اول اينکه تفسير در تفسير جلد 11 - صفحه 267 بسمله بيان مفصلي در معناي۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- بر خدا قبيح است البته قبول ميفرمايد و گفتند توبه چهار شرط دارد: اول پشيماني از كارهاي گذشته، دوم: عزم بر عدم عود و بر ترك معاصي،۴۶ کیلوبایت (۴٬۳۳۴ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۸
- عامل جاهل تارك عالم تارك جاهل عامل سه دسته اخير اهل نار و دسته اول اهل نجات و اسباب اينکه دو بال را خداوند در دسترس بندگان قرار۴۳ کیلوبایت (۳٬۹۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- بَلي وَ رَبِّي«1» و أَ لَستُ بِرَبِّكُم قالُوا بَلي«2» که در آيه اول مفاد آن: بلي يبعثون و در دوم بلي انت ربنا است. و نعم براي تصديق۴۹ کیلوبایت (۴٬۶۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- است بكساني که قبول هدايت ميكنند. در باب هدايت دو شرط لازم است اول هادي بايد تام الفاعليه باشد در هدايت كردن دوم مهتدي بايد تام۵۰ کیلوبایت (۴٬۸۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- اينکه خلاف ضرورت مذهب شيعه است و ادله عصمت انبياء را ما در مجلد اول كلم الطيب بيان كردهايم بلكه اولين شرط نبوت و مهمترين شرائط عصمت۴۷ کیلوبایت (۴٬۲۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- سلّم است و مراد خروج از مدينه است براي قتال با مشركين در اول صبح من اهلك اهل در هر جا مناسب با معنائيست، اهل البيت در۴۷ کیلوبایت (۴٬۴۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- از زمره مؤمنين خارج است و گفتيم در ايمان چهار امر لازم است. اول اقرار لساني که جحود نباشد. دوّم اعتقاد قلبي که دل بستگي و در بند۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۸۳ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۵۷
- معناي جلد 14 - صفحه 446 «استَوي عَلَي العَرشِ» چيست! جواب: اما از اول اينکه که خدا بر همه چيز قادر است لكن افعالش كلا موافق حكم۴۷ کیلوبایت (۳٬۹۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- نائل ميگشتند. از اينکه آيه شريفه چند مطلب استفاده ميشود: مطلب اول آنكه غرض الهي از ارسال رسل اطاعت بندهگان است بآنچه انبياء فرموده۴۵ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- در صورت عبور جرم و حبس و شتم و ضرب دارد و اقرب بنظر همان معناي اول است. وَ تَأتُونَ فِي نادِيكُمُ مجالس و محافل و حضور جماعت. المُنكَرَ۴۵ کیلوبایت (۳٬۶۷۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- امر خدا و رسول كردند در مراجعت بجهاد بعد از مراجعت از جهاد اول، و اينها هم دو قسم هستند و هر دو قسم براي اجابت امر خدا و رسول۴۸ کیلوبایت (۴٬۳۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- اعتمادمان باوست و از كثرت جمعيت دشمن وحشت نداريم. مراد از ناس اول در الَّذِينَ قالَ لَهُمُ النّاسُ جمعي از منافقين هستند که مؤمنين۴۵ کیلوبایت (۳٬۸۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- که آيا اينکه عمل از او صادر شد يا نشد بعضي گفتند چنين كرد و اول كسي که دست و پا را قطع كرد فرعون بود و بعضي گفتند نتوانست و ظاهر۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۲
- چهاردهم هجري است، بعضي گفتند: هفتاد سال بعضي گفتند: چهل سال و قول اول اقرب است. ] (آیه 38)- همچنین «قوم عاد و ثمود و اصحاب الرس و اقوام بسیار۵۶ کیلوبایت (۵٬۷۳۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- بين مفسرين و هم چنين در مرجع ضمير انه الحق بالغ بر شش قول (اول) مراد آيات قدرت و حكمت حضرت حق است در خلقت آسمانها و خورشيد و ماه۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۴
- كافران آماده شده) درباره اينکه آيه در چند مقام بحث ميشود: «مقام اول» در معني فعل و اصطلاحات آن: فعل بحسب لغت بمعني اتيان (بجاي آوردن)۶۱ کیلوبایت (۵٬۱۱۹ واژه) - ۲۹ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۲۹
- عمران آيه 92، چه در انفاقات واجبه يا مندوبه، بنا بر معناي اول نهي تحريمي است و بر معناي ثاني تنزيهي است. وَ اعلَمُوا أَنَّ۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۶۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- و آخرت انداختند. فَتَرَي الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَرَضٌ در مجلد اول اينکه تفسير در ذيل آيه فِي قُلُوبِهِم مَرَضٌ الاية صفحه 363 شرح۴۶ کیلوبایت (۳٬۲۲۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- يك طبقه قرار داده چنانچه از اخبار هم استفاده ميشود ملائكه آسمان اول الي آسمان هفتم. وَ أَوحي فِي كُلِّ سَماءٍ أَمرَها در هر طبقه۴۸ کیلوبایت (۳٬۸۷۱ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۵
- تذكر دادهايم و ذكر آنها از وضع تفسير خارج است حواله ميدهيم بمجلد اول كلم الطيب صفحه 304 و نقل كلام كاشف الغطاء در باب جهاد مراجعه كنيد۵۱ کیلوبایت (۴٬۵۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- بقابيل عملا نشان داد که اينکه نحوه جثّه برادرت را بخاك بسپار چون اول ميّتي بود از انسان و قابيل متحيّر بود که جثّه او را چه كند۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- مراد لوح محفوظ است و حديثي هم از حضرت صادق (ع) است که فرمود: اول چيزي که خداوند خلق فرمود قلم بود و امر شد که بنويس در لوح آن۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۹۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- قحطي در هر سالي مقداري لازم از آنها را فروخت باهل مصر سال اول بدرهم و دينار که باقي نماند براي مصر درهم و ديناري! سال دوم بحليّ۵۱ کیلوبایت (۴٬۳۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- يك قسمت: در صلب ابي طالب در رحم پاك فاطمه بنت اسد از قسمت اول محمّد صلّي اللّه عليه و سلّم بوجود آمد و از قسمت دوم علي عليه۵۳ کیلوبایت (۵٬۴۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- سوزانيد و شرح اينکه قضايا را ما از روي مدرك مقبول نزد يهود در مجلد اول كلم الطيب ص 262- 273 مفصلا بيان كردهايم مراجعه كنيد اينکه حال۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- نفاق خود را ظاهر كردند. وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَرَضٌ در مجلد اول صفحه 363 و 364 امراض قلبي را بيان كرديم از اخلاق رذيله مثل حسد۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- علم عين ذات است و ذات صرف وجود است ازلا و ابدا غير متناهي نه اول دارد و نه آخر و حاوي جميع مراتب وجود است احاطه بجميع مراتب وجود۵۴ کیلوبایت (۴٬۵۲۳ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۰۷
- مفعول است يعني ما را آيتي بيايد چنانچه اينکه معني مناسب قسمت اول است که لَو لا يُكَلِّمُنَا اللّهُ باشد. كَذلِكَ قالَ الَّذِينَ۵۲ کیلوبایت (۳٬۹۶۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- را بزرگان قوم تصور ميكنند كساني که بحضرتش ايمان آورده بودند دسته اول بودند که آنها را در ابتداء رؤيت که معني بادي الرأي است اراذل۴۹ کیلوبایت (۳٬۸۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۲
- در قبائل جلد 8 - صفحه 109 قسمت كنيد و اينکه رأي پسنديده شد و شب اول ربيع دور خانه حضرت را گرفتند و علي عليه السّلام جاي پيغمبر صلّي۵۱ کیلوبایت (۴٬۷۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- با ديگري ازدواج كند و مواقعه كند و طلاق دهد و عده او منقضي شود زوج اول ميتواند بعقد جديد ازدواج كند، پس در زمان عده نفقه واجب است، و۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- قصه هدهد و قضيه مورچه در سوره نمل و شهادت سوسمار برسالت 1- مجلد اول ص 363 2- سوره اسراء آيه 46 3- سوره الرعد آيه 13 4- سوره الرحمن۵۶ کیلوبایت (۴٬۳۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- چشم نبيند و گوش نشنود و هكذا سائر حواس لذا غشوه را غشوه گفتند النعاس اول نوم است امنة منه با كمال امن خواب رفتند يا بواسطه وعده نصرت۵۲ کیلوبایت (۴٬۳۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- رَبِّ اغفِر لِي سؤال: بعقيده شما شيعه انبياء كلا معصوم بودند از اول عمر تا زمان رحلت و كوچكترين معصيتي از آنها سر نزده بلكه خيال۵۴ کیلوبایت (۴٬۸۶۲ واژه) - ۸ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
- نمينمايد و براي آنان عذاب دردناك است) 1- آلاء الرحمن ص 148 2- مجلد اول ص 96- 108 جلد 2 - صفحه 303 إِنَّ الَّذِينَ يَكتُمُونَ شأن نزول آيه۵۲ کیلوبایت (۳٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- ردّت ردّ ما سواها) (عنوان صحيفة المؤمن الصلاة) (الصلاة معراج المؤمن) (اول ما يحاسب به العبد يوم القيمة الصلاة) و غير اينها که در آيات بسيار۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۶
- است، و ممكن است فاعل عموا و صموا باشد بلغت اكلوني البراغيث، و وجه اول انسب است وَ اللّهُ بَصِيرٌ بِما يَعمَلُونَ معني واضح است. 433 تفسیر۵۰ کیلوبایت (۳٬۸۹۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- جايگاه او آتش است و نيست از براي ظالمين انصار و ياوراني در مجلد اول كلم الطيب صفحه 284- 301 هيجده صفحه شرح حال نصاري و عقائد آنها۵۳ کیلوبایت (۳٬۸۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- سواها الصلاة معراج المؤمن الصلاة قربان کل تقي قرة عيني في الصلاة اول ما يحاسب به العبد يوم القيامة الصلاة و غير اينها پس بايد اقامه داشت۵۶ کیلوبایت (۴٬۹۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۴۶
- نميبينند) كلام در بيان اينکه آيه در سه مقام واقع ميشود: (مقام اول در شرح الفاظ آيه) كلمه مثل (بتحريك ثاء) سه معني دارد: اوّل بمعني۶۶ کیلوبایت (۵٬۵۶۸ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۷:۰۲
- حضرت رسالت است و كلام در معراج طويل الذيل است و ما در مجلد اول كلم الطيب صفحه 374 الي 380 بيان كردهايم و در اينجا بطور خلاصه۱۲۷ کیلوبایت (۱۲٬۹۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- نزديكي را برساند و حتي واسطه در ميان نياورد چنانچه ميفرمايد 1- مجلد اول ص 185- 188 2- سوره طه 5 3- سوره بقره آية الكرسي جلد 2 - صفحه۵۹ کیلوبایت (۵٬۳۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- سه مرتبه بكلي منقرض شده بمقتضاي كتب خود يهود که ما در مجلد اول كلم الطيب عين آنها را نقل كردهايم. نُوحِيها إِلَيكَ فقط از راه۵۹ کیلوبایت (۴٬۹۸۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۳
- اينکه خلاف ضرورت مذهب شيعه است و ادله عصمت انبياء را ما در مجلد اول كلم الطيب بيان كردهايم بلكه اولين شرط نبوت و مهمترين شرائط عصمت۵۶ کیلوبایت (۴٬۷۰۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- در اوائل سوره بقره اوصاف آنها را بيان فرموده و شرحش در مجلد اول اينکه تفسير گذشت. وَ قِيلَ لَهُم تَعالَوا قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللّهِ۵۶ کیلوبایت (۴٬۴۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- حذراند. (يَعلَمُ ما بَينَ أَيدِيهِم وَ ما خَلفَهُم): علم الهي عين ذات اول و آخر ندارد پيش از خلقت عالم حتي خلقت انوار مقدّسه که فرمود: «أوّل۶۱ کیلوبایت (۵٬۶۸۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- أُنزِلَ مِن قَبلِكَ وَ بِالآخِرَةِ هُم يُوقِنُونَ بيان شد«1». 1- مجلد اول صفحه 241 جلد 2 - صفحه 49 و جمله عَمِلَ صالِحاً فَلَهُم أَجرُهُم عِندَ۵۴ کیلوبایت (۴٬۵۱۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- ابراهيم با آزر و استغفار و تبرّي بعد از تبين در زمان جواني و اول بعثت ابراهيم عليه السّلام بوده و در سوره ابراهيم در زمان پيري۵۸ کیلوبایت (۴٬۹۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- اگر تخلف كرد كفاره دارد بعضي گفتند كفاره نذر و بعضي كفاره قسم و احوط اول است و همچنين واجب است عهد با پيغمبر و امام و مسلم بلكه معاهده۵۷ کیلوبایت (۵٬۱۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- موقعي که اينکه سوره نازل شده ابا بكر را فرستاد که اينکه آيات اول اينکه سوره را ببرد بر اهل مكه قرائت كند و شايد نظر آن حضرت بانتخاب۵۹ کیلوبایت (۵٬۱۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- خداوند باو عنايت فرمايد فرزندي که داراي مقام اولوا العزمي باشد و در اول ولادت تكلم كند و معجزات بزرگ مثل احياء موتي و شفاء كور و امثال اينها۵۸ کیلوبایت (۵٬۱۴۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- اينها و همين كلام را هم با خداي متعال دارند که در خبر دارد اول حكمي که ميشود در مورد اينها است ميگويند که هنوز در حق كفّار۵۹ کیلوبایت (۴٬۸۴۳ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۹
- خود را تخيّل ميكردند شبيه ملائكه و آنها را مقرب ميدانستند چنانچه اول دستگاه شيطان براي شرك اينکه بود که صورة انبياء را و مجسمه آنها۶۲ کیلوبایت (۴٬۹۲۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۲
- روي زمين افتادند و پيغمبر صلّي اللّه عليه و آله و سلّم فرمود عبيد اول شهيد در راه دين است از اهل بيت من، و امّا حمزه و شيبه با۶۳ کیلوبایت (۵٬۲۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶
- ميفرمايد: (إِنّا أَنزَلناهُ فِي لَيلَةِ القَدرِ) آيه 1 و يك مرتبه تدريجا از اول بعثت تا حين وفات و رحلت حضرت و ممكن است حكمتهاي ديگري داشته۶۲ کیلوبایت (۵٬۶۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- بين علماء ما بده چيز تعلق ميگيرد: 1- اراضي موات چه اينكه از اول موات بوده يا محيات بوده و بواسطه فقدان آب يا طغيان آب اهلش۶۶ کیلوبایت (۵٬۹۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- مگر آن چه که بودند عمل ميكردند. توضيح كلام در چند مقام: مقام اول اينکه که عقوبت اكابر دو برابر عقوبت ضعفاء است يكي براي كفر و ضلالت۶۱ کیلوبایت (۴٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- ثالثا اجاره بنفع شعيب است و مهر را زوجه مالكه ميشود. جواب: اما از اول اينكه ترديد معني اينست که هر كدام را که صلاح طرفين است حين۵۷ کیلوبایت (۴٬۹۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۵
- اينكه اموال و املاك و نعمتهايي که در دست دارد چهار قسم است: قسم اول: ملك يمين شخصي خود که بدست آورده با ميراث يا بكديمين و عرق۶۲ کیلوبایت (۵٬۳۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- كرد و فرمود من مبعوث شدم و دعوت باسلام كرد بعضي مثل امير المؤمنين اول كسي بود که اجابت نمود بعضي مثل ابي لهب و امثال او نپذيرفتند۵۵ کیلوبایت (۴٬۵۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۶
- شيطان را بگيرند وَ إِذ قُلنا لِلمَلائِكَةِ اسجُدُوا لِآدَمَ در مجلد اول بيان اينکه موضوع مفصلا شده و اجمالش اينكه سه قسم سجده داريم سجده۶۰ کیلوبایت (۴٬۷۷۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- اينها و همين كلام را هم با خداي متعال دارند که در خبر دارد اول حكمي که ميشود در مورد اينها است ميگويند که هنوز در حق كفّار۶۱ کیلوبایت (۵٬۰۱۸ واژه) - ۶ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۴۸
- بوسيله گول آنها را تنزّل داد که رفتند از آن شجره چشيدند که اول درجه اكل است فَلَمّا ذاقَا الشَّجَرَةَ بمجرد چشيدن بَدَت ظاهر شد لَهُما۶۴ کیلوبایت (۵٬۲۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۵
- گفتند لكن قرآن مجيد تمام اينکه كواكب را با تفاوت بعدشان آسمان اول فرموده إِنّا زَيَّنَّا السَّماءَ الدُّنيا بِزِينَةٍ الكَواكِبِ و الصّافات۶۶ کیلوبایت (۵٬۷۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- خصائص اينها است. كلام در اينکه آيه در چند مقام واقع ميشود (مقام اول) در معناي محارب و آن چند قسم است: 1- لصوص که قطاع الطريق۷۲ کیلوبایت (۶٬۴۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- صادق عليهم السلام فرمودند (لقد تاب اللّه بالنبي) و چون ما در اول اينکه تفسير تحريف را باشدّ انكار منكر شديم ميگوييم اينکه اخبار۶۵ کیلوبایت (۶٬۰۳۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۰
- انبياء تا منتهى شود بحضرت ختمى مرتبت اى ختم پيغمبران مرسل حلواى پسين و ملح اول به بيان واضحتر عرض كنم طينت انبيا و اوليا و سعدا بمقتضاى جذبههاى روحى كه۶۸ کیلوبایت (۵٬۸۷۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- مطالبي که از اينکه آيه ميتوان استفاده كرد چند مطلب است: (مطلب اول) آنكه اگر كسي در مقام وصيت بر آمد بايد حضور دو نفر عادل اقرار۷۶ کیلوبایت (۶٬۲۳۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۲
- و در مرتبه سوم اگر طلاق دهد ديگر حقّ رجوع ندارد، ولي در طلاق اول و دوم زوج مخير است بين رجوع که مفاد جمله فَإِمساكٌ بِمَعرُوفٍ۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- إِلَيهِ مِن حَبلِ الوَرِيدِ ق آيه 16. لَئِن أَقَمتُمُ الصَّلاةَ شرط اول وَ آتَيتُمُ الزَّكاةَ شرط دوم وَ آمَنتُم بِرُسُلِي ايمان بجميع انبياء۷۱ کیلوبایت (۵٬۳۱۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۱
- تا مدتي و اينکه حكم و قضاوت در طريقه يعقوب و فرزندانش بود لذا اول از آنها پرسيد جزاء سارق چيست آنها گفتند اخذ سارق و استرقاق آن۷۳ کیلوبایت (۶٬۱۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۵
- اينکه خطوط طولانيتر شود فاصله بين آنها زيادتر ميگردد و بسا بين خط اول با خط آخر صد فرسخ فاصله شود و چطور ممكن است جميع اينکه خطوط بكعبه۷۳ کیلوبایت (۵٬۹۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- روز چه بسا مقتضاي يك زيج قبل از ظهر داخل برج ميشود آن روز را اول برج ميشمارند و زيج ديگر بعد از ظهر است آن روز را آخر برج ميدانند۷۵ کیلوبایت (۶٬۵۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- الَّذِينَ آمَنُوا مَعَهُ خزي عذاب و خفت و خواري و بي- اعتنايي است، اول مقرب عند اللّه نبي اكرم است که مقام محمود است و مقدم بر تمام۸۱ کیلوبایت (۶٬۵۷۴ واژه) - ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۱۱
- مِن دِيارِهِم که مدينه باشد بطرف شام و ايله. لِأَوَّلِ الحَشرِ اول طائفه از كفّار اينها بودند که اخراج بلد شدند و جلاء وطن كردند و حشر۸۲ کیلوبایت (۶٬۹۲۶ واژه) - ۱۱ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۱:۵۴
- ذلِكَ إِن أَرادُوا إِصلاحاً اينکه حكم مختص بطلاق رجعي يعني طلاق اول و دوم است که شوهر حق دارد در ايام عده تا منقضي نشده رجوع نمايد۹۲ کیلوبایت (۷٬۹۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- المُؤمِنِينَ اقتَتَلُوا الاية حجرات آيه 9. فَإِذا سَجَدُوا که ركعت اول تمام شد و امام براي ركعت دوم بر خواست اينها قصد فرادي كنند و يك۷۹ کیلوبایت (۶٬۳۰۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- مادر اجرت دهد و مرضعه بگيرد. و بعضي تفصيل ديگر داده که لبا يعني شير اول ولادت بر مادر واجب است چون حفظ ولد منوط بآنست و شير دادن بعد از۱۲۴ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵