نتایج جستجو
از الکتاب
- حد وسط که خالي از افراط و تفريط است رعايت شود مثلا علم که حدّ وسط جربزه و جهل، و شجاعت که حد وسط تهوّر و جبن، و عفّت که حد وسط خمود۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- حد وسط که خالي از افراط و تفريط است رعايت شود مثلا علم که حدّ وسط جربزه و جهل، و شجاعت که حد وسط تهوّر و جبن، و عفّت که حد وسط خمود۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- ميان آنها نشستم در اين صورت وسط (بر وزن فرس) نيز گفته مىشود. وَسَط (به فتح و،س) اسم است به معنى معتدل و ميانه. در صحاح گفته وسط از هر چيز معتدلترين آن است۶ کیلوبایت (۵۵۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- الدخان ٤٧ (رده حرارت وسط جهنم)سَواءِ الجَحِيمِ بسوي وسط آتش و از اينکه جمله استفاده ميشود که بدون حساب و پرسش و سؤال و نامه عمل او را مياندازند وسط جحيم که آتش افروخته۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۰۴ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۴
- الدخان ٤٨ (رده ویژگیهاى وسط جهنم)سَواءِ الجَحِيمِ بسوي وسط آتش و از اينکه جمله استفاده ميشود که بدون حساب و پرسش و سؤال و نامه عمل او را مياندازند وسط جحيم که آتش افروخته۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۱۵ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
- آیات شامل این کلمه «شَطَط» (بر وزن وسط) به معناى خارج شدن از حدّ اعتدال، و افراط در دورى است; لذا، به سخنانى که بسیار دور از حق است، «شطط» گفته مى شود۲ کیلوبایت (۱۴۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۳
- آیات شامل این کلمه «مُتَحَرِّف» از مادّه «تَحَرُّف» به معناى کناره گیرى از وسط به اطراف و کناره هاست; و منظور از این جمله این است که: جنگ جویان به عنوان۲ کیلوبایت (۱۱۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
- البقرة ١٤٣ (رده امت وسط)که حدّ وسط بين افراط و تفريط در اخلاق است مثلا ملكه شجاعت حدّ وسط بين تهور و جبن و علم حدّ وسط بين جربزه و جهل، و سخاوت حدّ وسط بين۱۲۱ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- سربسته خرما است که در غلاف سبز رنگ زیبایى پیچیده شده و پس از شکافته شدن از وسط آن رشته هاى باریکى بیرون مى آید و همان ها بعداً خوشه هاى خرما را تشکیل مى۲ کیلوبایت (۱۵۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۸
- ديناً» كلام معترضى است در وسط اين آيه قرار گرفته و آيه در دلالت و بيانش احتياجى به آن ندارد، خواه بگوييم از اول نزول در وسط آيه نازل شده يا بگوئيم رسول۶ کیلوبایت (۶۵۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- مصدر باب مفاعله نيز آمده چنانكه خواهد آمد و نيز مفرد به كار رفته به معنى وسط چنانكه ابن اثير در نهايه گفته است [توبه:47] ميان شما اراجيف مىساختند و فتنه۳ کیلوبایت (۲۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۰
- الْوُسْطى بِها يَلْحَقُ التَّالى وَاِلَيْهايَرْجِعُ الْغالى» يعنى ما پشتى وسط هستيم آينده به آن ملحق مىشود و غلوكننده به آن بر مى گردد. محمد عبده در تفسير۲ کیلوبایت (۱۵۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۶
- به قرينه آيه [فرقان:67]. مراد از «اَلعْفَوْ» حدّ وسط است يعنى تو را پرسند از چه انفاق كنند بگو: حدّ وسط و مناسب حال را انفاق كنيد. گويا تعيين شىء انفاق۶ کیلوبایت (۶۰۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۴
- بار) وسط. [كهف:32] ميان آن دو باغ، زرعى قرار داديم [فرقان:53] اقرب الموارد گويد: بين ظرف است به معناى وسط. راغب گويد: بين وضع شده براى تخلّل و وسط ميان۹ کیلوبایت (۵۸۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۵۰
- برابرى و به معنى مساوى و وسط (وصف و ظرف) به كار مىرود (راغب) مثل [بقره:6] كه به معنى مساوى است و مثل [بقره:108] كه به معنى وسط است بهتر است بگوئيم سواء۷ کیلوبایت (۷۹۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۳
- بالعكس نحو «اَلَستْ بِرَبِّكُمْ اَلَيسَ اللّهُ بِاَحَمِ الحاكِمين». نوعى كه در وسط مىآيند عبارتند از الف تثنيه و الف بعضى از جمعها مثل مُسلِمان، مسلمات و مساكين۵ کیلوبایت (۳۰۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۴
- به قرينه آيه [فرقان:67]. مراد از «اَلعْفَوْ» حدّ وسط است يعنى تو را پرسند از چه انفاق كنند بگو: حدّ وسط و مناسب حال را انفاق كنيد. گويا تعيين شىء انفاق۸ کیلوبایت (۶۷۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- به قرينه آيه [فرقان:67]. مراد از «اَلعْفَوْ» حدّ وسط است يعنى تو را پرسند از چه انفاق كنند بگو: حدّ وسط و مناسب حال را انفاق كنيد. گويا تعيين شىء انفاق۹ کیلوبایت (۶۹۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۸
- ايضاً كُباد (به ضم اول) به معنى درد جگر است. كبدالسماء وسط آسمان است تشبيه شده به كبد انسان كه در وسط بدن قرار دارد. مراد از آن در آيه مشقت و سختى است يعنى:۳ کیلوبایت (۲۲۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۱
- كمى تغيير و حذف). پس بادها هستند كه در اثر اختلاف حرارت خورشيد، خود را از وسط اقيانوسها مىپاشند «وَالذّارياتِ ذَرْواً» و چون روان شدند رطوبت و بخار آب۱۵ کیلوبایت (۱٬۰۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۵
- سَواءِ الجَحِيمِ بسوي وسط آتش و از اينکه جمله استفاده ميشود که بدون حساب و پرسش و سؤال و نامه عمل او را مياندازند وسط جحيم که آتش افروخته۲۰ کیلوبایت (۱٬۵۸۹ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۶
- بالعكس نحو «اَلَستْ بِرَبِّكُمْ اَلَيسَ اللّهُ بِاَحَمِ الحاكِمين». نوعى كه در وسط مىآيند عبارتند از الف تثنيه و الف بعضى از جمعها مثل مُسلِمان، مسلمات و مساكين۳ کیلوبایت (۲۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۵
- قوى ما الله غير قدح سقى بسط سوق ورى بقر انن نقع شدد کثر فى حرث کون سلم قول وسط الى صنع امن نصر قبل بلد وشى سمو موت کيف شىء حيى جىء الذين۲ کیلوبایت (۹۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- داده شدگانيم گفت آيا شما از او اطلاع دارندگانيد پس مطّلع شد پس ديد او را در وسط جهنم گفت بخدا قسم همانا نزديك بود كه هلاك گردانى مرا و اگر نبود نعمت پروردگارم۱۶ کیلوبایت (۱٬۱۷۵ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۷
- سلم در روز بدر سه سنگريزه برداشت يكى به ميمنه و يكى را به ميسره و يكى را به وسط قوم انداخت و فرمود: قبيح باد رويشان پس كفار شكست خوردند. آنگاه گويد: براى۳ کیلوبایت (۲۷۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۳
- «وَاللَّهُ ماغُزِىَ قَوْمٌ فى عُقْرِ دارِهِمْ اِلَّا ذَلُّوا» هيچ قومى در اصل و وسط ديارشان جنگيده نشدند مگر ذليل شدند اين حديث در مفردات و نهايه نيز آمده است۳ کیلوبایت (۲۱۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۰۹
- داده شدگانيم گفت آيا شما از او اطلاع دارندگانيد پس مطّلع شد پس ديد او را در وسط جهنم گفت بخدا قسم همانا نزديك بود كه هلاك گردانى مرا و اگر نبود نعمت پروردگارم۱۹ کیلوبایت (۱٬۳۱۶ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۱۵:۱۷
- به یاد آور) زمانی را که دو طایفه از شما تصمیم گرفتند سستی نشان دهند (و از وسط راه بازگردند)؛ و خداوند پشتیبان آنها بود (و به آنها کمک کرد که از این فکر۴۷ کیلوبایت (۴٬۱۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- (۲۹۹۹ بار) ه (۳۵۷۶ بار) كشيدن با قهر. [دخان:47]. بگيريد او را و بكشيدش به وسط آتش. راغب گويد: عتل گرفتن از هر طرف شىء و كشيدن به قهر است در اقرب آمده:۳ کیلوبایت (۲۷۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۱۲
- به ان خاطر جمع مىشود و اگر امتحانى پيش آيد روى بگرداند. يعنى اين شخص در وسط و حقيقت بندگى نيست و در گوشه آن قرار گرفته لذا با خبرى مطمئن و با امتحانى۴ کیلوبایت (۳۴۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۳
- گفتهاند ولى به احتمال قوى مراد از آن بالا رفتن است كه ستارگان از حين طلوع تا وسط آسمان پيوسته در صعوداند و آن با آيات بعدى كه اشاره به معراج آن حضرت است بهتر۵ کیلوبایت (۴۳۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۸
- سَواءِ الجَحِيمِ بسوي وسط آتش و از اينکه جمله استفاده ميشود که بدون حساب و پرسش و سؤال و نامه عمل او را مياندازند وسط جحيم که آتش افروخته۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۴۸ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۵
- مشتق شده در حال بارگیری... لحد و الحاد به معنى عدول و انحراف از استقامت است وسط قبر را ضريح و قسمت منحرف آن را لحد گويند در لغت آمده: «لَحَدَ اِلى فُلانٍ:۵ کیلوبایت (۴۴۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۲
- آن که در وسط هواي خون وسط رگ را ميبيند و روي رگ مينشيند و با خرطوم كسافت را پاك ميكند و با نيش بآن تيزي وسط آن مجوف است۳۷ کیلوبایت (۳٬۰۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۹
- چپشان میگرائید (که سوی مشرِق است)، و خودشان در محلّ وسیع غار قرار داشتند (که وسط غار و فراخنای آن است، و ایشان از تابش مستقیم آفتاب در امان بودند). این (چیزی۵۷ کیلوبایت (۴٬۵۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- اُخرى» ما بعد آيه چنين است «لَقَدْ رَأى مِنْ آياتِ رَبِّهِ الْكُبْرى» در وسط اينها آمده «مت زاغَ الْبَصَرُ وَ ما طَغى». [احزاب:10]. [ص:63]. در جنگ احزاب۵ کیلوبایت (۴۶۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۹
- [صافات:54-55]. يعنى آيا شما از جاى و حال رفيق من آگاهيد؟ پس سر بلند كرد و او را در وسط آتش ديد. بعضى مطّلعئن را نيز اشراف معنى كردهاند. در آيه: [كهف:18]. گمان مىكنم۷ کیلوبایت (۵۷۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۱
- مىجوند. «صامَتِ الرّريثحُ» يعنى باد ايستاد. «صامَتِ الشَّمْسُ» آفتاب در وسط روز ايستاد... [بقره:183]. صوم اسلامى امساك مخصوصى است از طعام و چيزهاى ديگر۷ کیلوبایت (۶۸۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- مىجوند. «صامَتِ الرّريثحُ» يعنى باد ايستاد. «صامَتِ الشَّمْسُ» آفتاب در وسط روز ايستاد... [بقره:183]. صوم اسلامى امساك مخصوصى است از طعام و چيزهاى ديگر۷ کیلوبایت (۶۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۰
- بعدم لزوم قرائت آن در نماز و بعضى گفتهاند بايد خواند و وجود بسم اللّه در وسط منافى با وحدت نيست و در مجمع نقل نموده كه ابىّ بن كعب در مصحف خود جدا ننموده۲۴ کیلوبایت (۲٬۰۲۶ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۱
- اختلاف خواصّ شيميايى دو دريا در اثر وجود اين ديوار و حايل سنگى است مثلا اگر در وسط ظرفى حايلى قرار بدهيم و يك طرف آنرا با آب شور و طرف ديگر را با آب شيرين پر۲۰ کیلوبایت (۲٬۱۷۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۷
- تأخير مىكرد حضرت به خانه او مىآمد روزى به منزل زيد آمد. ديد زن او زينب در وسط حجره عطر آماده مىكند حضرت چون او را ديد فرمود «سبحان اللّه خالق النور تبارك۷ کیلوبایت (۷۶۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۵۰
- بعدم لزوم قرائت آن در نماز و بعضى گفتهاند بايد خواند و وجود بسم اللّه در وسط منافى با وحدت نيست و در مجمع نقل نموده كه ابىّ بن كعب در مصحف خود جدا ننموده۲۷ کیلوبایت (۲٬۴۱۳ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۰
- آسایشند، بر آیین شرک تعصّب دارند،] پس زمانی که در کشتی سوار می شوند [و در وسط دریا امواج خطرناک آنان را محاصره می کند] خدا را در حالی که ایمان و عبادت را۳۶ کیلوبایت (۳٬۰۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- اختلاف خواصّ شيميايى دو دريا در اثر وجود اين ديوار و حايل سنگى است مثلا اگر در وسط ظرفى حايلى قرار بدهيم و يك طرف آنرا با آب شور و طرف ديگر را با آب شيرين پر۲۲ کیلوبایت (۲٬۲۵۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۸
- «الشَّمْسُ تَجْرِی»: خورشید در حرکت است. مراد حرکت خورشید با مجموعه منظومه شمسی در وسط کهکشان ما به سوی یک سمت معیّن و ستاره دوردستی به نام «وِگا» است با سرعت کیلومتر۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۹۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۸
- لکن ها نعم انن نصب ايى عشر وقى او غسق يا سکن ولى علم سرر نسى الله تلو وعد وسط على لغو فضل۱۰ کیلوبایت (۹۹۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- زياده روي و نه كوتاهي مثلا سخاوت حد وسط است زياده روي اسراف و تبذير است و كوتاهي بخل است تواضع حد وسط است زياده روي كبر و نخوت است و۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۹۰ واژه) - ۲۵ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- بعدم لزوم قرائت آن در نماز و بعضى گفتهاند بايد خواند و وجود بسم اللّه در وسط منافى با وحدت نيست و در مجمع نقل نموده كه ابىّ بن كعب در مصحف خود جدا ننموده۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۷ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- آن، مانند ضل الطريق و سواء بمعني وسط و ميانه است و سواء سبيل كنايه از صراط مستقيم است که حد وسط در جميع امور ميباشد و دو طرف آن۴۳ کیلوبایت (۳٬۴۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۳
- ميان پروستات (غدّه ايست كه در محل خروج ادرار قرار دارد و مجراى ناقل منى از وسط آن عبور مىكند) رد شده وارد مجراى ادرا مىشود قسمتى از اين مجرا كه داخل شكم۱۱ کیلوبایت (۱٬۱۵۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- قرب هدى منع عهد ملک ندى عمل کثر ن خلف کلل ارض توب ابراهيم بشر رکع نبو سلم وسط ندو عرف کفر غيب بصر رحم طعم ضيع کسل خوف۱۳ کیلوبایت (۹۶۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۶
- مىخوانند تفاوتى ندارد زيرا توجه به مسجد الحرام توجه به كعبه است كه كعبه در وسط مسجدالحرام قرار دارد و جزء آن است ولى كسى كه در مسجد الحرام يا در كنار مسجدالحرام۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۸۶ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۴
- اگر بخواهد خدا باد را ساكن و قطع مينمايد پس كشتيها را كدو واقف ميشوند در وسط دريا روى آب چون باد بامر خدا ميوزد و كشتيها را بساحل ميرساند و در اين عنايت۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۰۱ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۰
- مخصوص اوست. و تو در نماز نه صدا را بسیار بلند و نه بسیار آهسته گردان بلکه حدّ وسط را اختیار کن. بگو: خدا را بخوانید یا رحمان را بخوانید، هر کدام را بخوانید۶۰ کیلوبایت (۵٬۵۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۱
- درختى زكريا را خواند و گفت اى پيامبر خدا پيش من بيا چون زكريّا آمد درخت از وسط پاره شد و زكريّا درون آن قرار گرفت سپس درخت به هم متصل گرديد شيطان طرف لباس۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۸:۰۰
- آنها در جمله ((لله المشرق و المغرب )) چرا شمال و جنوب ذكر نشده است ؟ ((امت وسط)) يعنى چه ؟ مراد از ((شهداء على الناس )) ((شهادت )) در آيه ، از حقائق قرآنى۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- بعد از حرف عطف آورده ميشود و ميگويند براى تأكيد معناى نفى است و تكرار آن در وسط براى اشاره ببودن حق و بهشت از لوازم و توابع ايمان و بودن باطل و جهنم از لوازم۲۹ کیلوبایت (۲٬۶۲۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- بعدم لزوم قرائت آن در نماز و بعضى گفتهاند بايد خواند و وجود بسم اللّه در وسط منافى با وحدت نيست و در مجمع نقل نموده كه ابىّ بن كعب در مصحف خود جدا ننموده۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۸۰ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- استفاده كنيد. «فَالْمُغِيراتِ صُبْحاً» 6- دشمن را چنان غافلگير كنيد كه ناگاه در وسط آنان باشيد تا فرصت مقابله با شما را نداشته باشند. «فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعاً»۲۸ کیلوبایت (۲٬۵۴۶ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۱۹
- تعبير ميشود بگيريد او را پس با فشار باطراف و جوانبش بكشيدش بسوى جهنّم و در وسط آن جاى دهيد چنانچه قمّى ره فرموده پس بر كاسه سرش آب جلد 4 صفحه 629 جوش بريزيد۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۱۴ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۲
- بعد از حرف عطف آورده ميشود و ميگويند براى تأكيد معناى نفى است و تكرار آن در وسط براى اشاره ببودن حق و بهشت از لوازم و توابع ايمان و بودن باطل و جهنم از لوازم۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۱۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۱
- استفاده كنيد. «فَالْمُغِيراتِ صُبْحاً» 6- دشمن را چنان غافلگير كنيد كه ناگاه در وسط آنان باشيد تا فرصت مقابله با شما را نداشته باشند. «فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعاً»۳۱ کیلوبایت (۲٬۸۵۰ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۰
- ميكنند و به يعني بحق که طبق آنچه عمل ميكنند يَعدِلُونَ عدالت حدّ وسط بين افراط و تفريط است و اينکه اقسامي دارد عدالت در عقائد خروج از۲۸ کیلوبایت (۲٬۴۵۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- مىكنيد من پيغمبر خدايم از خدا و پيغمبر فرار مىكنيد و هند زن ابو سفيان در وسط معركه بود هر كس از قريش فرار ميكرد ميل و سرمهدانى باو مىداد و ميگفت تو زنى۴۷ کیلوبایت (۴٬۴۹۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- و نه كند چون تند روى سبكى و جلفى است و كند روى تكبّر و خود بينى است و حدّ وسط سكونت و وقار است و قمّى ره فرموده يعنى عجله منما و در خصال از امام صادق عليه۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۲۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- اِنَّكَ لَنْ تُؤْمِنَ بِهذا اَبَداً» آيا با احرام حجّ كه وارد مكّه شدهايم در وسط عمل از احرام خارج شويم و قطرات غسل جنابت از موهايمان بريزد؟! حضرت فرمود: تو۱۷ کیلوبایت (۱٬۷۸۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۵
- تعبير ميشود بگيريد او را پس با فشار باطراف و جوانبش بكشيدش بسوى جهنّم و در وسط آن جاى دهيد چنانچه قمّى ره فرموده پس بر كاسه سرش آب جلد 4 صفحه 629 جوش بريزيد۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۰۶ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۳
- تعبير ميشود بگيريد او را پس با فشار باطراف و جوانبش بكشيدش بسوى جهنّم و در وسط آن جاى دهيد چنانچه قمّى ره فرموده پس بر كاسه سرش آب جلد 4 صفحه 629 جوش بريزيد۱۶ کیلوبایت (۱٬۲۰۷ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۳
- تعبير ميشود بگيريد او را پس با فشار باطراف و جوانبش بكشيدش بسوى جهنّم و در وسط آن جاى دهيد چنانچه قمّى ره فرموده پس بر كاسه سرش آب جلد 4 صفحه 629 جوش بريزيد۱۶ کیلوبایت (۱٬۳۰۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۴
- آنها در جمله ((لله المشرق و المغرب )) چرا شمال و جنوب ذكر نشده است ؟ ((امت وسط)) يعنى چه ؟ مراد از ((شهداء على الناس )) ((شهادت )) در آيه ، از حقائق قرآنى۳۴ کیلوبایت (۲٬۴۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- زده و آن مثل دو مرد است كه خداوند بيكى از آنها دو باغ عطا فرموده بود كه در وسط آندو انواع درختان انگور بود و بر اطراف آنها درختان خرما احاطه داشت و بين آن۳۰ کیلوبایت (۲٬۴۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۲
- بعد از حرف عطف آورده ميشود و ميگويند براى تأكيد معناى نفى است و تكرار آن در وسط براى اشاره ببودن حق و بهشت از لوازم و توابع ايمان و بودن باطل و جهنم از لوازم۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۶۷ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
- استفاده كنيد. «فَالْمُغِيراتِ صُبْحاً» 6- دشمن را چنان غافلگير كنيد كه ناگاه در وسط آنان باشيد تا فرصت مقابله با شما را نداشته باشند. «فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعاً»۴۲ کیلوبایت (۳٬۲۴۱ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- استفاده كنيد. «فَالْمُغِيراتِ صُبْحاً» 6- دشمن را چنان غافلگير كنيد كه ناگاه در وسط آنان باشيد تا فرصت مقابله با شما را نداشته باشند. «فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعاً»۴۱ کیلوبایت (۳٬۲۸۹ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۱
- اگر بخواهد خدا باد را ساكن و قطع مينمايد پس كشتيها را كدو واقف ميشوند در وسط دريا روى آب چون باد بامر خدا ميوزد و كشتيها را بساحل ميرساند و در اين عنايت۳۱ کیلوبایت (۲٬۴۰۳ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۰
- آيه اخير مثل آيه كه درباره فرعون و فرعونيان بود، منحصر به كفّار است و آيه وسط كه درباره اصحاب يمين است از همه عمومىتر مىباشد. در كتب حديث روايات بى شمارى۱۷ کیلوبایت (۱٬۹۴۸ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۱
- بدون اذن خدا گريخت و رفت بجانب كشتى مملوّ از متاع و مسافر و نشست در آن تا وسط دريا كه كشتى از رفتار بازماند و كشتيبانان گفتند هر وقت بندهاى از مولاى خود۱۹ کیلوبایت (۱٬۶۴۱ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۷
- بدون اذن خدا گريخت و رفت بجانب كشتى مملوّ از متاع و مسافر و نشست در آن تا وسط دريا كه كشتى از رفتار بازماند و كشتيبانان گفتند هر وقت بندهاى از مولاى خود۱۷ کیلوبایت (۱٬۴۸۴ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۷
- را كفايت ميكند. جلد 16 - صفحه 242 لَها طَلعٌ طلع شكوفه است که در وسط آن دانه ايست سر بسته که معناي نضيد است و از آن دانه رطب و۱۷ کیلوبایت (۱٬۳۶۲ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۸
- صفحه 252 يا ممكن نشود در شب اشتغال بآن سزاوار است چون دو وقت براى دو كار در وسط آندو تعيين شده كه دلالت بر صلاحيّت آن دو وقت براى آن دو كار دارد و كسانيكه۳۸ کیلوبایت (۳٬۳۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- آنها افتاد كه هر طايفه مىخواستند در محله آنها دفن شود، عاقبت عقلا گفتند كه وسط رود نيل دفن كنيم، تا آب از آن گذشته همه فيض بريم. خلاصه جسد را بيرون آورده۳۵ کیلوبایت (۳٬۰۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- جاهلان اعراض كن. با آنكه براى كلمهى «عفو»، چندين معنا بيان شده است: حدّ وسط و ميانه، قبول عذر خطاكار و بخشودن او، آسان گرفتن كارها، ولى ظاهراً در اين۳۷ کیلوبایت (۳٬۵۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- بعد از حرف عطف آورده ميشود و ميگويند براى تأكيد معناى نفى است و تكرار آن در وسط براى اشاره ببودن حق و بهشت از لوازم و توابع ايمان و بودن باطل و جهنم از لوازم۳۵ کیلوبایت (۲٬۷۸۳ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۴۰
- زياد بلند نباشد و حدّ وسط مطلوب است چنانچه در آيه ديگر تصريح شده كه نه جهر جلد 2 صفحه 509 مطلوب است در نماز و نه اخفات بلكه حدّ وسط بايد باشد و غدو در اصل۳۷ کیلوبایت (۳٬۳۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- استفاده كنيد. «فَالْمُغِيراتِ صُبْحاً» 6- دشمن را چنان غافلگير كنيد كه ناگاه در وسط آنان باشيد تا فرصت مقابله با شما را نداشته باشند. «فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعاً»۴۴ کیلوبایت (۳٬۶۲۰ واژه) - ۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۶:۲۲
- نزدیک گرداندیم (نگا: شعراء / ، / ، تکویر / ). «ثَمَّ»: آنجا. ظرف است. مراد وسط دریا است. «الآخَرینَ»: دیگران. مراد فرعون و لشکریان فرعون است. Tabber requires۲۳ کیلوبایت (۱٬۸۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- بعد از حرف عطف آورده ميشود و ميگويند براى تأكيد معناى نفى است و تكرار آن در وسط براى اشاره ببودن حق و بهشت از لوازم و توابع ايمان و بودن باطل و جهنم از لوازم۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۱۲ واژه) - ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۳۹
- اگر بخواهد خدا باد را ساكن و قطع مينمايد پس كشتيها را كدو واقف ميشوند در وسط دريا روى آب چون باد بامر خدا ميوزد و كشتيها را بساحل ميرساند و در اين عنايت۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۰۸ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۱
- اِنَّكَ لَنْ تُؤْمِنَ بِهذا اَبَداً» آيا با احرام حجّ كه وارد مكّه شدهايم در وسط عمل از احرام خارج شويم و قطرات غسل جنابت از موهايمان بريزد؟! حضرت فرمود: تو۲۱ کیلوبایت (۲٬۰۲۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۱۶
- تعبير ميشود بگيريد او را پس با فشار باطراف و جوانبش بكشيدش بسوى جهنّم و در وسط آن جاى دهيد چنانچه قمّى ره فرموده پس بر كاسه سرش آب جلد 4 صفحه 629 جوش بريزيد۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۶۲ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۱
- براي كثرت اتباع آنها بود و اينها سلاطيني بودند که گفتند: فقط تبع وسط مؤمن صالح بود بلكه بعضي گفتند: نبي بود که ذي القرنين نام نهادند۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۱ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۰
- اصحاب كساء. چهار آن را در چهار طرف كشتي كوبيده پنجمي را در وسط، چون كوبيد خون جاري شد، سبب پرسيد، جبرئيل خبر از شهادت حسين (ع)۲۲ کیلوبایت (۱٬۹۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- كه مراد بملك امامت و خلافت است و مراد از مردم مائيم و نقير نقطه است كه در وسط هسته است فيض ره فرموده تخصيص ناس بآنها شايد براى آن باشد كه دنيا براى ايشان۱۹ کیلوبایت (۱٬۴۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۹
- حد وسط که خالي از افراط و تفريط است رعايت شود مثلا علم که حدّ وسط جربزه و جهل، و شجاعت که حد وسط تهوّر و جبن، و عفّت که حد وسط خمود۲۲۰ کیلوبایت (۲۰٬۹۶۶ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۶:۴۰
- اگر بخواهد خدا باد را ساكن و قطع مينمايد پس كشتيها را كدو واقف ميشوند در وسط دريا روى آب چون باد بامر خدا ميوزد و كشتيها را بساحل ميرساند و در اين عنايت۲۲ کیلوبایت (۱٬۶۹۷ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۵۱
- بدون اذن خدا گريخت و رفت بجانب كشتى مملوّ از متاع و مسافر و نشست در آن تا وسط دريا كه كشتى از رفتار بازماند و كشتيبانان گفتند هر وقت بندهاى از مولاى خود۲۲ کیلوبایت (۲٬۰۶۳ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۳
- بدون اذن خدا گريخت و رفت بجانب كشتى مملوّ از متاع و مسافر و نشست در آن تا وسط دريا كه كشتى از رفتار بازماند و كشتيبانان گفتند هر وقت بندهاى از مولاى خود۲۲ کیلوبایت (۲٬۰۰۲ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۴
- المؤمنين عليه السّلام روايت شده كه شكافته شود از كهكشان كه آن راه سفيدى در وسط آسمان شب نمايان است و بشنود فرمان الهى را و منقاد شود در برابر اراده پروردگارش۲۹ کیلوبایت (۲٬۷۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۵۳
- تعبير ميشود بگيريد او را پس با فشار باطراف و جوانبش بكشيدش بسوى جهنّم و در وسط آن جاى دهيد چنانچه قمّى ره فرموده پس بر كاسه سرش آب جلد 4 صفحه 629 جوش بريزيد۲۴ کیلوبایت (۱٬۸۶۶ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۲