۱۶٬۸۸۰
ویرایش
خط ۱۶۱: | خط ۱۶۱: | ||
<span id='link7'><span> | <span id='link7'><span> | ||
==ردّ ادعاى برخى مفسران كه مراد از | ==ردّ ادعاى برخى مفسران كه مراد از «ارث» را، «وراثت نبوت» يا «علم» دانسته اند == | ||
و اما گفتار آن مفسرى كه گفته ((مراد از آن ارث نبوت است ، و زكريا از خدا خواسته كه به او فرزندى دهد كه نبوت را از او ارث ببرد(( گفتارى است كه مطلب چند سطر قبل ، آن را دفع مى كند، چون در آنجا گفتيم كه محرك و باعث زكريا به دعا آن كرامتى بود كه از مريم مشاهده كرد، | و اما گفتار آن مفسرى كه گفته ((مراد از آن ارث نبوت است ، و زكريا از خدا خواسته كه به او فرزندى دهد كه نبوت را از او ارث ببرد(( گفتارى است كه مطلب چند سطر قبل ، آن را دفع مى كند، چون در آنجا گفتيم كه محرك و باعث زكريا به دعا آن كرامتى بود كه از مريم مشاهده كرد، | ||
<center> ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۴ صفحه ۱۲ </center> | <center> ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۴ صفحه ۱۲ </center> |
ویرایش