نتایج جستجو
از الکتاب
- ذيل آيه فوق زهق را خروج با صعوبت گفتهاند. يعنى خدا مىخواهد با اموال و اولاد آنها را معذّب كند و در حال كفر جانشان در آيد و بميرند. ولى بهتر اين است بگوئيم:۴ کیلوبایت (۳۲۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۶
- مؤمن او را جمع كرده اينطور جمع هست كه گويند: مسامعه و مَهالبه كه غرض اولاد مسمع و اولاد مهلب باشد وجه ديگر آنست كه: الياس و الياسين دو لغت اند و مراد يكنفر۵ کیلوبایت (۵۴۷ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۳
- و چون نطفه حامل خصلتهاى توارث است و اخلاق و سجاياى پدران ومادران را به اولاد منتقل مىكند شايد از اين جهت امشاج گفته شده يعنى از نطفه ايكه داراى آميخته۲ کیلوبایت (۱۳۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۵
- آل عمران ١١٦ (رده ارزش اولاد)و نه اولاد آنها از خدا بچيزى و آن گروه اهل آتشند ايشان در آن جاويدانند.. تفسير كفار مستظهر بودند بمال و اولاد خودشان و تصور مىكردند مال و اولاد رفع احتياج۲۷ کیلوبایت (۱٬۹۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۷
- اموال و اولاد آنها، تو را در شگفتی فرو نبرد؛ خدا میخواهد آنان را به وسیله آن، در زندگی دنیا عذاب کند، و در حال کفر بمیرند! پس مبادا اموال و اولاد آنها تو۵۰ کیلوبایت (۴٬۱۷۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- در حال كفر بيرون رود. و بسیاری اموال و اولاد آن منافقان تو را به شگفت نیارد، که خدا خواهد آنها را به آن مال و اولاد در دنیا معذب گرداند و جانشان به حال کفر۴۳ کیلوبایت (۳٬۳۳۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۹
- بزرگ نزد اوست. جز اين نيست كه اموال و اولاد شما آزمايشى هستند. و حال آنكه مزد فراوان نزد خداست. همانا اموال و اولاد شما مایه آزمون [و دردسر]اند، و پاداش۴۰ کیلوبایت (۳٬۴۶۱ واژه) - ۲ تیر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۹
- مىدهد كه اموال و اولاد، شما را غافل نكند. «1» غفلت از ياد خدا عوامل بازدارنده از ياد خدا بسيار است، ولى مهمترين آنها، اموال و اولاد است كه اين آيه به۳۵ کیلوبایت (۲٬۸۹۶ واژه) - ۲۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۴
- كلمه انّما استفاده ميشود نه انحصار امتحانات باموال و اولاد باشد بلكه انحصار اموال و اولاد است براي امتحان باصطلاح هر گردو گرد است نه هر۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- که بتواني از اولاد آدم بصوت خود و بربا آنها را بلشكر خود سواره و پياده و شركت كن با آنها در اموال و اولاد و بآنها وعده بده۵۵ کیلوبایت (۴٬۷۳۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- ذيل آيه فوق زهق را خروج با صعوبت گفتهاند. يعنى خدا مىخواهد با اموال و اولاد آنها را معذّب كند و در حال كفر جانشان در آيد و بميرند. ولى بهتر اين است بگوئيم:۳ کیلوبایت (۳۰۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۹
- خَلْفِهِمْ» اولاد و از «اَيْمانِهِمْ» وسوسه در امور دينى و افراط در آنهاو عقائد مختلف و از «شَمائِلِهِمْ» گناهان است كه اموال دنيا در پيش رو و اولاد در پشت۴ کیلوبایت (۴۰۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۷
- مبين آن مىباشد يعنى سپس اقتدار و تسلط را بر شما برگردانديم و با اموال و اولاد مددتان داديم. ال وَ عَلَيْهِم لَکُم رَدَدْنَا مَفْعُولا ثُم أَمْدَدْنَاکُم۲ کیلوبایت (۱۰۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۸
- مَعَهُمْ: و مانند ايشان را به ايشان، يعنى اولاد او را دو برابر مرحمت نموديم. از حضرت صادق عليه السلام، فرمود: حق تعالى اولاد ايوب را آنچه پيش از ابتلا و آنچه در۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۵۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۰۲
- البقرة ٢٣٣ (رده احکام اولاد)۱۰، ۱۲ انسان: عمل انسان ۳۸ اولاد: احکام اولاد ۲۱، ۲۳ ; حقوق اولاد ۱، ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۲، ۲۴، ۲۵، ۲۶، ۳۶، ۳۹، ۴۲ ; خسارت به اولاد ۱۷، ۱۸، ۱۹، ۲۰، ۲۲، ۲۵، ۳۲،۱۲۴ کیلوبایت (۱۰٬۷۰۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۵
- من وارث ببرد از اولاد يا اقارب يعقوب بن ماثان كه برادر عمران بوده يا اولاد يعقوب بن اسحق بن ابراهيم عليه السّلام كه حضرت زكريا از اولاد او بوده مسلّما ولى۴۰ کیلوبایت (۳٬۵۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- از اهل بيت عليهم السلام نقل شده كه مراد از ذرّيه خانواده پيامبراند و از اولاد فاطمه عليهما السلام و عدهاى از آنها ظالم بر نفس خويش اند. وعدهاى ميانه۹ کیلوبایت (۹۵۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۵۹
- خويش را مىكشتند، در آيه ديگرى آمده [انعام:137]. اين آيه شامل مطلق كشتن اولاد است خواه از براى عار باشد چنانكه در زنده به گور كردن دختران و خواه براى فقر۲ کیلوبایت (۱۶۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۱۲
- از اهل بيت عليهم السلام نقل شده كه مراد از ذرّيه خانواده پيامبراند و از اولاد فاطمه عليهما السلام و عدهاى از آنها ظالم بر نفس خويش اند. وعدهاى ميانه۱۱ کیلوبایت (۱٬۰۳۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۹
- آل عمران ١٤ (رده علاقه به اولاد)آيات و ارتباط آنها با آياتقبل ديدگاه انسان مادى به مال و اولاد وجه مقدم ساختن ((اموال )) بر ((اولاد)) در آيه شريفه تكذيب كنندگان (از كفار) منشاء اصلى آتش۷۱ کیلوبایت (۵٬۸۹۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۶