نتایج جستجو
از الکتاب
- ترجمه: «صُحُفِ»: بدل از صُحُف قبلی است. این آیه اشاره به این واقعیّت دارد که اصول کلّی و مطالب اساسی ادیان آسمانی همگی یکسان بوده و از یک منبع سرچشمه گرفتهاند،۴۷ کیلوبایت (۴٬۵۹۶ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۴:۳۹
- الاداء و الاداء هو العمل، المؤمن اخذ دينه عن ربّه، انّ المؤمن يعرف ايمانه فى عمله و الكافر يعرف كفره بانكاره، يا ايّها النّاس دينكم دينكم، فانّ السّيّئة فيه۴۶ کیلوبایت (۳٬۶۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۶
- تغذيه آنها حاصل نمى شود، مهم تر از آن تغذيه روح و جان آنها و به كار گرفتن اصول تعليم و تربيت صحيح است . قابل توجه اينكه تعبير به «قوا» (نگاهداريد) اشاره۴۷ کیلوبایت (۵٬۴۲۸ واژه) - ۲۰ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۲:۱۸
- مَنْ شَكَّ أَوْ ظَنَّ وَ أَقَامَ عَلَى أَحَدِهِمَا أَحْبَطَ اَللَّهُ عَمَلَهُ إِنَّ حُجَّةَ اَللَّهِ هِيَ اَلْحُجَّةُ اَلْوَاضِحَةُ۳ کیلوبایت (۲۰۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۲۹
- سَبْعِينَ أَلْفَ مَلَكٍ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ يَسْتَغْفِرُونَ لِكُلِّ ذَنْبٍ عَمِلَهُ إِلَى أَنْ يُنْفَخَ فِي اَلصُّورِ۴ کیلوبایت (۲۲۵ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۳۹
- مَنْ لَمْ يَحْسُبْ كَلاَمَهُ مِنْ عَمَلِهِ كَثُرَتْ خَطَايَاهُ وَ حَضَرَ عَذَابُهُ۳ کیلوبایت (۱۲۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۳۶
- أَتَاهُ مِنْ رَبِّهِ فَأَخَذَهُ إِنَّ اَلْمُؤْمِنَ يُرَى يَقِينُهُ فِي عَمَلِهِ وَ اَلْكَافِرَ يُرَى إِنْكَارُهُ فِي عَمَلِهِ فَوَ اَلَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ۸ کیلوبایت (۴۴۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۴۰
- سَبْعَةَ آلاَفِ مَلَكٍ مِنَ اَلْمَلاَئِكَةِ يَسْتَغْفِرُونَ لِكُلِّ ذَنْبٍ عَمِلَهُ إِلَى أَنْ يُنْفَخَ فِي اَلصُّورِ۵ کیلوبایت (۲۴۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۳۹
- مَنْ رَأَى مَوْضِعَ كَلاَمِهِ مِنْ عَمَلِهِ قَلَّ كَلاَمُهُ إِلاَّ فِيمَا يَعْنِيهِ۳ کیلوبایت (۱۶۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۳۶
- اَللَّهُ عَلَى اَلْقَلْبِ مِنَ اَلْإِقْرَارِ وَ اَلْمَعْرِفَةِ وَ هُوَ عَمَلُهُ وَ هُوَ قَوْلُ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ إِلاََّ مَنْ أُكْرِهَ وَ قَلْبُهُ۹۰ کیلوبایت (۵٬۳۴۸ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۳۹
- كه آنچه در بالا گفته شد، تنها فشرده اى از آن بود، براى توضيح بيشتر به كتب اصول فقه و كتب اخبار باب قياس مراجعه فرمائيد، و ما اين بحث را در اينجا با ذكر۴۱ کیلوبایت (۴٬۹۲۰ واژه) - ۱۵ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۱۳
- مَعْرِفَةِ شَيْءٍ مِنْهَا فَسَدَ دِينُهُ وَ لَمْ يَقْبَلِ اَللَّهُ مِنْهُ عَمَلَهُ وَ مَنْ عَرَفَهَا وَ عَمِلَ بِهَا صَلَحَ لَهُ دِينُهُ وَ قَبِلَ مِنْهُ۲۲ کیلوبایت (۱٬۴۵۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۳۷
- به العبد و ينظر فيه من عمله فاذا قبلت منه نظر في سائر عمله و قبل منه و اذا ردّت لم ينظر في باقي عمله و ردّ عليه فلا غرو لو۴۲۸ کیلوبایت (۳۹٬۴۴۵ واژه) - ۲۶ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۳:۵۶
- حالى كه حق مطلب، خلاف آن است، كه اگر كسى بخواهد دليلش را ببيند، بايد به علم اصول مراجعه كند، و در آيه شريفه، مباحثى مربوط به علم فقه هست، كه جايش در همان۴۰ کیلوبایت (۴٬۳۶۶ واژه) - ۱۷ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۱۶
- دلائل منطقى روشن . منظور از «عدم علو» در برابر خداوند، هر گونه عملى است كه با اصول بندگى سازگار نيست ، از مخالفت و نافرمانى گرفته ، تا اذيت و آزار فرستادگان۵۰ کیلوبایت (۵٬۷۶۰ واژه) - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۴:۴۳