نتایج جستجو
از الکتاب
- السلام نقل كرده از ابو عبيده نقل شده: شعوب عجم است و اصل آن از تشعّب است كه نسب عجم بسيار پراكنده است. و نيز به معنى قبائل مختلط آمده است چنانكه در اقرب هست۵ کیلوبایت (۴۷۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۴۴
- بين شيعه و سني و مشركين از جهاتي اختلاف شديدي است. اولا در نسب ابراهيم اهل تسنن او را فرزند آزر که مشرك و بت پرست بود ميدانند۳۵ کیلوبایت (۳٬۱۲۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۳
- که آباء آنها تا حضرت آدم تمام بر طريقه حقّه بودند که گفتند: نسب حضرت رسالت تا آدم پنجاه و يك واسطه سه هفده، يك هفده انبياء بودند،۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۳۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۶
- انتخاب كردند که ما بزرگ قبائل هستيم از جهت ثروت و مال و حسب و نسب و كثرت افراد نسبت بساير قبائل. ] (آیه 1)- از آنجا که در سوره قبل شرح نابودی۳۳ کیلوبایت (۳٬۰۰۷ واژه) - ۶ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۰۲:۰۲
- است و از تكبر بدتر است زيرا تكبر يك چيزي در خود از حيث حسب و نسب و قوه و قدرت و رياست و سلطنت ميبيند تصور بزرگي ميكند و استكبار هيچ۳۰ کیلوبایت (۲٬۳۹۰ واژه) - ۲۴ دی ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۲۵
- مرتكب نشده. وَ لُوطاً عطف به نوحا است مدخول: وَ لَقَد أَرسَلنا است و نسب لوط و قرابتش با ابراهيم را قبلا متذكر شدهايم. إِذ قالَ لِقَومِهِ۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۷
- مسلم و او از امام صادق علیهالسلام روایت کنند که یهود از پیامبر خواستند که نسب خداوند را براى آنها بیان نماید. پیامبر سه روز در جواب آنها تأمل فرمود سپس۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۳
- از جنّ جعل كردهاند، مؤيد ابن مطلب آيه [صافات:158] است. يعنى ميان خدا و جن نسب قرار دادند، بنا به اين احتمال گفتند: ملائكه دختران خدا و جنّ پسران خدايند۷ کیلوبایت (۷۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۳۵
- كل كه عدد را احاطه مىكند، پس كلاله آن است كه نسبت اصلى را احاطه كرده زيرا نسب اصلى پدر و مادر و فرزندان است و در ذيل آيه 176 سوره فوق فرموده: كلالة نامى۵ کیلوبایت (۵۵۹ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۸
- حَمِيماً (سوره معارج آيه 10) و از پيغمبر است فرموده «کل حسب و نسب منقطع يوم القيامة الا حسبي و نسبي». «6» جمله «و لو ان لنا كرة فنكون۴۶ کیلوبایت (۴٬۲۶۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- و مرد سبب و نسب و بعد تزويج نمود آنزن را بآنمرد و جارى نمود ميان آن دو باين سبب مصاهرت را و اين است مراد از قول خداوند نسبا و صهرا پس نسب بسبب مردان حاصل۳۹ کیلوبایت (۳٬۷۵۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- مسلم و او از امام صادق علیهالسلام روایت کنند که یهود از پیامبر خواستند که نسب خداوند را براى آنها بیان نماید. پیامبر سه روز در جواب آنها تأمل فرمود سپس۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۵
- و مرد سبب و نسب و بعد تزويج نمود آنزن را بآنمرد و جارى نمود ميان آن دو باين سبب مصاهرت را و اين است مراد از قول خداوند نسبا و صهرا پس نسب بسبب مردان حاصل۴۳ کیلوبایت (۴٬۲۰۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱
- حَمِيماً (سوره معارج آيه 10) و از پيغمبر است فرموده «کل حسب و نسب منقطع يوم القيامة الا حسبي و نسبي». «6» جمله «و لو ان لنا كرة فنكون۵۰ کیلوبایت (۴٬۷۸۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- حَمِيماً (سوره معارج آيه 10) و از پيغمبر است فرموده «کل حسب و نسب منقطع يوم القيامة الا حسبي و نسبي». «6» جمله «و لو ان لنا كرة فنكون۴۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- حَمِيماً (سوره معارج آيه 10) و از پيغمبر است فرموده «کل حسب و نسب منقطع يوم القيامة الا حسبي و نسبي». «6» جمله «و لو ان لنا كرة فنكون۴۸ کیلوبایت (۴٬۵۱۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- از همه آنها اينست که اولا بايد رسول از بشر باشد که حسب و نسب او معلوم باشد و شرايط رسالت در او مشاهده شود بلكه بايد به لسان۳۹ کیلوبایت (۲٬۸۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۸
- عليه السّلام از نسل اسرائيل يعنى حضرت يعقوبند و اينكه بعناوين متعدده ذكر نسب ايشان را فرموده با آنكه همه از نسل حضرت آدمند براى بيان آنستكه بعضى جلد 3۲۳ کیلوبایت (۲٬۰۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۴
- مسلم و او از امام صادق علیهالسلام روایت کنند که یهود از پیامبر خواستند که نسب خداوند را براى آنها بیان نماید. پیامبر سه روز در جواب آنها تأمل فرمود سپس۴۸ کیلوبایت (۴٬۹۹۲ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۲۱
- و مرد سبب و نسب و بعد تزويج نمود آنزن را بآنمرد و جارى نمود ميان آن دو باين سبب مصاهرت را و اين است مراد از قول خداوند نسبا و صهرا پس نسب بسبب مردان حاصل۵۱ کیلوبایت (۴٬۹۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۱