نتایج جستجو
از الکتاب
- بصيغه جمع آورد! و بعضي جواب دادهاند که بصيغه جمع آورد تا فقط ذوي العقول (ملائكه و جن و انس) را شامل شود و اينکه جواب از جهاتي تمام۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۱
- بكلمه من كه مخصوص بذوى العقول است تعبير شده گفتهاند براى وجود ذوى العقول است در حيوانات كه بآن ملاحظه از باب تغليب بضمير جمع ذوى العقول در فمنهم من يمشى از۳۷ کیلوبایت (۳٬۲۸۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- تا بالاخره فرصت از دستش مىرود. از حسين بن على صلوات اللّه عليهمه در تحف العقول نقل شده فرموده: استدراج از خداوند سبحان آن است كه نعمت بتده را فراوان كند۶ کیلوبایت (۵۳۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۲۱
- بصيغه جمع آورد! و بعضي جواب دادهاند که بصيغه جمع آورد تا فقط ذوي العقول (ملائكه و جن و انس) را شامل شود و اينکه جواب از جهاتي تمام۱۸۴ کیلوبایت (۱۶٬۸۴۸ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۰:۳۹
- گروهى ايمان مىآورند. «آمَنَّا» «1». شعراء، 18. «2». تفسير اثنىعشرى، تحفالعقول، ص 208. جلد 3 - صفحه 142 6- جلوى سوءاستفاده را بايد گرفت. براى اينكه فرعون۲۱ کیلوبایت (۱٬۷۴۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۶
- تَعْبُدُونَ» تعبير آورده كه وجود كلمه «ما» در اين عبارت، به موجودات غير ذوىالعقول اشاره دارد، «1» ثانياً، مخاطبين اين آيه، بتپرستان مكّه بودند كه بتهاى۳۸ کیلوبایت (۳٬۴۰۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۷
- أَمْرٍ حَكيم» است كه در ذيل آيه فوق آمده و به واسطه [قدر:4]. است در تحف العقول از حسن بن مسعود نقل شده كه گويد: به محضرامام على النقى «عليه السلام» مشرف۸ کیلوبایت (۸۳۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۲۵
- بكلمه من كه مخصوص بذوى العقول است تعبير شده گفتهاند براى وجود ذوى العقول است در حيوانات كه بآن ملاحظه از باب تغليب بضمير جمع ذوى العقول در فمنهم من يمشى از۵۹ کیلوبایت (۵٬۰۴۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۰
- دليلهاست و مثل [آل عمران:13]، طبرسى و بيضاوى آن را: «ذوى البصائر و ذوقى العقول» گفتهاند و مثل [حشر:2]، [ص:45] صاحبان نيروها در اطاعت حق و صاحبان بصيرتها۱۴ کیلوبایت (۹۹۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۷:۵۶
- تغليب، پس شامل ذوى العقول مانند عيسى و عزير و غير آن از اصنام مىباشد؛ يا مراد همان عيسى و عزير يا اصنام فقط و اجراى حكم ذوى العقول به سبب آن است كه مشركين۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۷۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۸
- کتاب الله مجمع على تاویلها و سنة مجمع علیها لا اختلاف فیها، او قیاس تعرف العقول عدله و لا یسع خاصة الأمة و عامتها الشک فیه و الانکار له ... فمن اورد واحدة۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۲۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- فِي الأَرضِ تعبير بما براي اينکه است که شامل ذوي العقول و غير ذوي العقول باشد از جمادات و نباتات و حيوانات بلكه اعمّ از جميع۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۳۸ واژه) - ۱۹ خرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۴:۰۸
- الفقيه، تهذيب و استبصار. و كتب اربعه متأخرين: وسائل، وافي، بحار و مرآت العقول. و ساير كتب اخبار. تنبيه: اينکه علماء اخبار تمام همّ آنها بر۱۵ کیلوبایت (۱٬۳۵۶ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۳۵
- که براي غير ذوي العقول است آورده و من استفهاميه نياورده، اينکه باشد که اكثر معبودهاي اهل ضلال غير ذوي العقول بودهاند و شايد وجهش۴۷ کیلوبایت (۳٬۵۷۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۴
- اميّه از اين جريان بسيار ناراحت بودهاند. حسن بن شعبه رحمه اللّه در تحف العقول ضمن گفتگوى هدف موسى بن جعفر «عليه السلام» با هارون عباسى نقل مىكند كه هارون۱۸ کیلوبایت (۱٬۸۶۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۵
- جوشيدن آب در نهايت جوشش كه از شدت حرارت امعاء و احشاء را پاره كند. «1» تحف العقول، (ج پنجم قم) ص 202. جلد 12 - صفحه 30 كفاية الموحدين- در حديثى حضرت باقر۱۶ کیلوبایت (۱٬۳۰۱ واژه) - ۳ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۸:۳۴
- و اطاعت ذاتى و طبعى خودمان و موجوداتمان و باين مناسبت از آن دو بجمع ذوى العقول تعبير شده و اين در واقع مثلى است براى قدرت و سلطنت الهيه بر آسمان و زمين۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۲۷ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۲۴
- روايت) ص 652. جلد 12 - صفحه 223 داد. تحقيق: علامه مجلسى رحمه اللّه در مرات العقول فرمايد: اعمال قلوب از اول بروز تا ظهور عمل جوارح مراتبى است: 1- حديث نفس:۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۵۶ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۸
- بمقام بلند آن دست كسى نميرسد جز بهدايت الهى و اينكه ضمير هم را كه مخصوص بذوى العقول است به بتها ارجاع فرموده بلحاظ آنستكه نسبت عداوت را كه مناسب با عقلاء است۵۰ کیلوبایت (۴٬۶۴۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- الأَرضِ تعبير به «ما» دون «من» براي شمول ذوي العقول مثل ملائكه و جن و انس و غير ذوي العقول از كرات جويّه و حيوانات و نباتات و جمادات۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۹۸ واژه) - ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۱۶