نتایج جستجو
از الکتاب
- الفاتحة ٥ (رده جهان بینى ایدئولوژى)توفیقات: توفیق خداشناسى ۱۷; توفیق عبادت ۱۴، ۱۵، ۲۲; درخواست توفیق ۲۲ جهان بینى: جهان بینى ایدئولوژى ۳، ۴، ۷، ۹، ۱۰، ۱۱ حمد: زمینه حمد خدا ۱۶ خدا: آثار امدادهاى۱۷۰ کیلوبایت (۱۵٬۱۹۰ واژه) - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۰۹:۳۱
- تدريجاً هلاك مىگردند با آنكه پيوسته با كفر توأم اند على هذا هلاكت نفس در اين جهان است . زاهق به معنى هلاك شونده و اضمحلالپذيرنده است [انبياء:18]. يعنى حق۴ کیلوبایت (۳۲۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۴۶
- مصون بمانند، ولى بر عکس، پناهگاه آنها جهنم مى شود، نه تنها در جهان دیگر، بلکه در این جهان نیز در جهنمى سوزان از ذلت و بدبختى و شکست و محرومیت، پناه خواهند۲ کیلوبایت (۱۴۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۵
- پیدایش نخستین (این جهان را دیدهاید، و آن را لمس و اوضاع آن را) دانستهاید، پس چرا یادآور نمیگردید (و آفرینش جهان دیگر را بر آفرینش این جهان قیاس نمیکنید؟)۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۲۴ واژه) - ۴ مرداد ۱۴۰۱، ساعت ۱۰:۳۸
- السجدة ٥ (رده جهان بینى توحیدى)خداوند این جهان را آفریده و آسمان و زمین را با تدبیر خاصّی نظم بخشیده است، و پیوسته به رتق و فتق امور آن مشغول است، و پس از سالیان سال، این جهان را در هم۳۵ کیلوبایت (۲٬۹۵۵ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۸
- آمیزش می کنید؟!! چرا از ميان مردم جهان با نران مىآميزيد؟ آیا از میان مردم جهان با مردان میآمیزید؟ چرا از مردم جهان با نران مىآميزيد؟! آیا در میان جهانیان،۲۲ کیلوبایت (۱٬۷۵۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۴
- بهشت همچون باغ ها و نعمت هاى این جهان نیست که زائل شدنى باشد; زیرا چیزى که انسان را در رابطه با نعمت هاى بزرگ این جهان نگران مى سازد، این است که همه آنها۵ کیلوبایت (۳۷۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۹
- در آيه ظاهراً به معنى وسعت و گسترش دادن است و دلالت بر انبساط آسمان بلكه جهان دارد. راجع به اين آيه در «ايد» صحبت شده است. وسع: طاقت و توانائى. [بقره:286]۵ کیلوبایت (۳۶۶ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۵
- الملك ١ (رده جهان بینى توحیدى)بسیار، آن کسی که فرمانروائی (جهان هستی) از آن او است و او بر هر چیزی کاملاً قادر و توانا است. مبارک است کسی که فرمانروایی (جهان) تنها به دست اوست، و (هم)۳۲ کیلوبایت (۲٬۸۰۶ واژه) - ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۵
- المؤمنون ٩١ (رده جهان بینى توحیدى)بنابراین اگر چند اله در جهان باشد، باید چند خلق نیز وجود داشته باشد; در حالى که مجموعه هستى، یک خلق بیش نیست. بنابراین جهان هستى، تنها یک خالق و یک اله۴۳ کیلوبایت (۳٬۵۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۹
- نشانههای خود را در اقطار و نواحی (آسمانها و زمین، که جهان کبیر است) و در داخل و درون خودشان (که جهان صغیراست) به آنان (که منکر اسلام و قرآنند) نشان خواهیم۵۰ کیلوبایت (۴٬۰۵۶ واژه) - ۱۵ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۱:۰۴
- (با آن پاکی و درخشندگی،) رویگردان خواهد شد؟! ما او را در این جهان برگزیدیم؛ و او در جهان دیگر، از صالحان است. و چه كسى از آيين ابراهيم روى مىگرداند جز۳۹ کیلوبایت (۳٬۰۳۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۴
- خودش بشارت میدهد که نامش «مسیح، عیسی پسر مریم» است؛ در حالی که در این جهان و جهان دیگر، صاحب شخصیّت خواهد بود؛ و از مقرّبان (الهی) است. آنگاه كه فرشتگان۳۸ کیلوبایت (۲٬۸۵۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۴۶
- «تقن» که به معناى منظم ساختن و محکم نمودن است نیز تناسب با زمان برقرارى نظام جهان دارد; نه زمانى که این نظام فرو مى ریزد، و متلاشى و ویران مى گردد. تقن (۱۲ کیلوبایت (۸۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۴۰
- از مردم جهان پیش از شما آن را انجام نداده است! |و لوط را [فرستاديم] هنگامى كه به قوم خود گفت: شما به كار زشتى مىپردازيد كه هيچ يك از مردم جهان در آن بر۳۱ کیلوبایت (۲٬۵۳۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۷
- آسمانها و هر چه در زمين است، و در آن جهان [نيز] ستايش و سپاس از آن اوست، و اوست داناى درست كار و آگاه. (در همین جهان) سپاس خداوندی را سزا است که تمام آنچه۳۳ کیلوبایت (۲٬۸۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۳۰
- «خلق» را عالم «ماده» بدانند; زیرا «عالم خلق» جنبه تدریجى دارد و این خاصیّت جهان مادّه است. خلق (۲۶۱ بار) هم (۳۸۹۶ بار) وَ اللّه مَن رَبّک الّذِي لِذٰلِک۲ کیلوبایت (۱۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۰۹
- الزمر ٦٢ (رده جهان بینى توحیدى)تمامى پدیده هاى جهان، در بقا و تدبیر امورشان به خالق هستى (خداوند) (اللّه خلق کلّ شىء و هو على کلّ شىء وکیل) یادآورى حفاظت و تدبیر امور جهان از سوى خداوند۱۸ کیلوبایت (۱٬۴۴۰ واژه) - ۱۶ دی ۱۴۰۱، ساعت ۰۲:۵۹
- المؤمنون ٩٢ (رده جهان بینى توحیدى)و نیازی برای ادارهی جهان به فرزند و شریک و کمک این و آن ندارد، و) لذا او پاک و دور از آن چیزهائی است که ایشان شریک (خداوند جهان) میگردانند. دانای نهان۲۶ کیلوبایت (۲٬۲۷۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۹
- به ماندن در وطن و حرکت نکردن به سوى میدان جهاد است; و یا کنایه از تمایل به جهان ماده و چسبیدن به زرق و برق دنیا است. در هر صورت این وضع گروهى از مسلمانان۲ کیلوبایت (۹۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۸