نتایج جستجو
از الکتاب
- [بقره:42]. «تَلْبِسُوا» از باب ضَرَبَ يَضْرِبُ به معنى خلط و آيه خطاب به اهل كتاب است يعنى حق را با باطل خلط نكنيد و حق را به باطل مشتبه ننمائيد و حق را با آنكه۱۱ کیلوبایت (۹۹۲ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۳۱
- ۲(بار) لیست کلمات مشتق شده در حال بارگیری... بى غرض. آن بر وزن فلس به معنى خلط است «عبث الشىء خلطه به» و بر وزن فرس به معنى بازى، شوخى و ارتكاب كار غير۲ کیلوبایت (۱۳۵ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۵۱
- آیات شامل این کلمه خلط (۶ بار) هم (۳۸۹۶ بار) آميختن. راغب مىگويد: خلط آن است كه ميان اجزاء دو چيز يا بيشتر را جمع كنند اعّم از آنكه هر دو مايع باشند۴ کیلوبایت (۳۳۴ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۳۰
- آیات شامل این کلمه خلط (۶ بار) ف (۲۹۹۹ بار) السّمَاء بِه مِن نَبَات أَنْزَلْنَاه الْأَرْض کَمَاء الدّنْيَا الْحَيَاة فَأَصْبَح مِمّا مَثَل هَشِيما وَ۱ کیلوبایت (۳۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۳۳
- آیات شامل این کلمه عبث (۲ بار) بى غرض. آن بر وزن فلس به معنى خلط است «عبث الشىء خلطه به» و بر وزن فرس به معنى بازى، شوخى و ارتكاب كار غير معلوم الفايده۲ کیلوبایت (۱۲۲ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۷
- هدف صحیح در آن تعقیب نمى شود. عبث (۲ بار) بى غرض. آن بر وزن فلس به معنى خلط است «عبث الشىء خلطه به» و بر وزن فرس به معنى بازى، شوخى و ارتكاب كار غير۲ کیلوبایت (۱۳۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۶
- ک وذر صبح ارض يسر روح نبت قرآن وحد قرء صيح على الله ب ذکر اله هم وله رسل خلط سمو کلل نا۳ کیلوبایت (۱۸۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۹
- هُجْر (بروزن قفل) به معنى هذيان است «هَجَرَ فى نَوْمِهِ وَ مَرَضِهِ هَجْراً: خلط وهذى » راغب گويد:«أَهْجَرَ فُلانٌ» يعنى از روى قصد هذيان گفت و «هَجَرَالْمَريضُ»۸ کیلوبایت (۸۰۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۱۱
- (مرتع) گفته مى شود. مرج (۶ بار) آميختن. طبرسى و راغب گويد: اصل مَرْج به معنى خَلْط است. مُرُوج به معنى اِخْتِلاط و مَريج به معنى مُخْتَلِط است. [رحمن:20-19]۳ کیلوبایت (۲۷۰ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۳۳
- صادر شد كه ايمانش بروز نمود و در هر حال فرعون در پايان مواعظ او متزلزل شد و خلط مبحث كرد و بوزير خود هامان امر نمود براى او قصرى بسازد و مردم را از شنيدن۲۶ کیلوبایت (۲٬۰۹۱ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷
- 1- سورة النمل آيه 14 جلد 2 - صفحه 15 و بعض مفسرين لبس را بمعني خلط و مزج تفسير نمودهاند يعني حق و باطل را بيكديگر ممزوج نكنيد به اينكه۲۷ کیلوبایت (۲٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۲
- صادر شد كه ايمانش بروز نمود و در هر حال فرعون در پايان مواعظ او متزلزل شد و خلط مبحث كرد و بوزير خود هامان امر نمود براى او قصرى بسازد و مردم را از شنيدن۳۳ کیلوبایت (۲٬۶۲۶ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۷
- تفسير الميزان جلد ۱۲ صفحه ۱۲۷ و وجه سقوطش اين است كه: اين اشكال، در حقيقت خلط ميان انتقام فردى و اجتماعى است، و انتقامى كه براى خدا اثبات مى كنيم، انتقام۴۳ کیلوبایت (۵٬۰۲۷ واژه) - ۲۸ اسفند ۱۴۰۱، ساعت ۰۴:۰۰
- صادر شد كه ايمانش بروز نمود و در هر حال فرعون در پايان مواعظ او متزلزل شد و خلط مبحث كرد و بوزير خود هامان امر نمود براى او قصرى بسازد و مردم را از شنيدن۳۶ کیلوبایت (۲٬۹۷۰ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۶
- مسلّطيم). كلمه «عيينا» از «عى» به معناى عجز و ناتوانى، «لَبْسٍ» به معناى خلط و اشتباه و مشتبه شدن است. «وسوسه» در لغت به معناى صداى آهسته است و در اصطلاح،۴۱ کیلوبایت (۳٬۷۵۶ واژه) - ۱۹ آبان ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۰۸
- صادر شد كه ايمانش بروز نمود و در هر حال فرعون در پايان مواعظ او متزلزل شد و خلط مبحث كرد و بوزير خود هامان امر نمود براى او قصرى بسازد و مردم را از شنيدن۴۵ کیلوبایت (۳٬۵۶۲ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
- صادر شد كه ايمانش بروز نمود و در هر حال فرعون در پايان مواعظ او متزلزل شد و خلط مبحث كرد و بوزير خود هامان امر نمود براى او قصرى بسازد و مردم را از شنيدن۵۱ کیلوبایت (۴٬۱۰۵ واژه) - ۲۷ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۲:۴۸
- اراده تكوينى با نهى تكليفى منافات ندارد و مانع از اختياريّت افعال نيست و شما خلط نموديد بين اراده تكوينى و تكليفى آنچه منافى با نهى تكليفى است اراده تكليفى۴۸ کیلوبایت (۳٬۵۴۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۴
- التخلیط فى المفاوضة على سبیل اللعب و العبث و ترک التفهم و التبیین». یعنى خوض خلط کردن در گفتگو براى بازى و بیهوده گویى است، نه براى فهم و روشن شدن حقیقت. ۲-۵۵ کیلوبایت (۴٬۳۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۳
- المعارف وجدى است در جامع الرواة گفته او از اصحاب اميرالمؤمنين «عليه السلام» و خلط كننده بود (ظاهراً در روايت يا دوستى اهل بيت را به دوستى بنى اميه) و ايضاً۸۲ کیلوبایت (۸٬۸۱۵ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷