نتایج جستجو
از الکتاب
- الأنفال ٦٩ (رده آزادى اسیر)پرتوى از رحمت اوست. (إن اللّه غفور رحیم) اسارت: احکام اسارت ۷ اسیر: آزادى اسیر ۲ ; فدیه از اسیر ۲، ۷ اسیرگیرى: حرام ۷، ۱۰ ; اسیرگیرى ناپسند ۱۰ بیتقوایى: موارد۳۱ کیلوبایت (۲٬۶۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- بنابراین جمله «ما کان ... » بیانگر این معناست که اسیر گرفتن از دشمن پیش از غلبه بر او جایز نیست. ۲- حرمت گرفتن اسیر پیش از غلبه بر دشمن، سنت تمام انبیاى الهى۴۸ کیلوبایت (۴٬۱۴۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- الانسان ٩ (رده اطعام اسیر)ابرار۱، ۲; ویژگیهاى انفاق ابرار ۱، ۲ اخلاص: آثار اخلاص ۳; موانع اخلاص ۴ اسیر: اطعام اسیر ۱ امام حسن(ع): اخلاص امام حسن(ع) ۶; فضایل امام حسن(ع) ۶ امام حسین(ع):۴۴ کیلوبایت (۴٬۱۸۳ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۵
- مسلمانان، على رغم تحقق مقتضى آن (گرفتن اسیر پیش از سرکوبى کامل دشمن) (لو لا کتب ... عذاب عظیم) ۷- روى آورى رزمندگان اسلام به اسیر گرفتن از دشمن پیش از سرکوبى کامل۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۵۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- بگیرید و (اسیر کنید و در صورت لزوم) ایشان را هر کجا یافتید بکشید. آنان کسانیند که ما (به سبب غدر و خیانتشان) دلیل آشکار و برهان واضحی برای (اسیر کردن یا۴۵ کیلوبایت (۳٬۴۱۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۰
- وجه بينالاثنين بودن آن است كه فعلى از جانب اسير گيرنده واقع مىشود و آن تحويل اسير است و فعلی از جانب اسیر كه دفع فديه است يعنى: اگر آنها در حال اسارت۳ کیلوبایت (۱۹۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۲۷
- شما را شهید کردند، در حالی که هیچ اسیر نگرفتند ولی شما در بدر هفتاد نفر از آنها را به قتل رساندید و هفتاد نفر را اسیر کردید. 2- «شما میگویید: این مصیبت۳۸ کیلوبایت (۳٬۲۱۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۴۸
- رسد، بندگان سخت پیکار ونیرومند خود را بر ضد شما برانگیزیم، آنان [برای کشتن، اسیر کردن و ربودن ثروت و اموالتان] لابه لای خانه ها را [به طور کامل و با دقت]۴۰ کیلوبایت (۳٬۲۹۱ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۰
- سپاسگزارى، نشانههاست. آیا نمیبینی که چگونه کشتی به دریا به لطف و احسان خدا اسیر میکند تا به شما بعضی از آیات قدرتش را بنمایاند؟ همانا در این کار آیاتی (از۳۹ کیلوبایت (۳٬۲۵۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۸
- پيامبران براى تقويت خود و ارعاب دشمنان مبالغه در قتل مىكنند و پس از نيرومند شدن اسير مىگردند ولى اين به نظر درست در نمىآيد. ف حتى اذا هم فى شدد ل رود ارض سرى۴ کیلوبایت (۳۴۴ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۴:۴۶
- دیگران را غرق کردیم» (ثُمَّ أَغْرَقْنَا الْآخَرِینَ). و به این ترتیب بردگان اسیر آزاد شدند و جباران مغرور گرفتار و نابود گشتند، تاریخ ورق خورد دوران آن مستکبران۲۵ کیلوبایت (۲٬۰۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۲۳
- به دلیل بازداشتن اهل ایمان از ورود به مسجدالحرام، مستوجب عذاب (کشته شدن، اسیر گشتن و ... ) بودند. (و ما لهم ألا یعذبهم اللّه و هم یصدون عن المسجدالحرام)۴۵ کیلوبایت (۳٬۷۰۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- مفعول دوم بشمار است. «الأصْفَادِ»: جمع صَفَد، غُل و زنجیر آهنینی که دست و پای اسیر را با آن میبندند. وَ إِذَا أُلْقُوا مِنْهَا مَکَاناً... (۱) وَ آخَرِينَ۲۶ کیلوبایت (۲٬۱۹۶ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۰۷
- را مضطرب و هراسان ساخته و مى گفتند: مؤمنین در این جنگها یا کشته شده و یا اسیر خواهند گشت. مسلمین از این تبلیغات سوء منافقین در غم و اندوه فراوان فرورفته۵۳ کیلوبایت (۴٬۳۴۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۳۰
- فراگير است مىترسند. و غذاى خود را با آن كه دوستش دارند، به بينوا و يتيم و اسير مىدهند. (و مىگويند:) ما براى رضاى خدا به شما طعام مىدهيم و از شما پاداش۳۶ کیلوبایت (۳٬۲۱۰ واژه) - ۲۷ فروردین ۱۴۰۱، ساعت ۱۶:۴۶
- در اسارت اعمال خویش است». تفسیر آیات ۱ - همه انسان ها - جز اصحاب الیمین - اسیر و گرفتار کردار خویش اند. (إلاّ أصحب الیمین) تعبیر «رهینة»، مى رساند که انسان ها۳۰ کیلوبایت (۲٬۸۲۵ واژه) - ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۱۹:۰۱
- «سَنَسْتَدْرِجُهُمْ»: درجه به درجه بالایشان میبریم و کمکم در پیله نعمت اسیر و گرفتارشان میسازیم. آهسته و آرام به سوی هلاک و عذابشان می کشانیم و می لغزانیم۲۸ کیلوبایت (۲٬۳۶۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۷
- درباره او اجرا نکند لذا به رسول خدا صلی الله علیه و آله گفت: یا رسول الله، نضر اسیر من است. پیامبر فرمود: اوست که درباره کتاب خدا آنچه که نباید بگوید گفته است۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۴۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۵۸
- پذیرفتن رسالت او امتناع کرد. (و لقد أرینه ءایتنا کلّها فکذّب و أبى ) ۴ - فرعون، اسیر لجاجت و کفر شدید در برابر آیات الهى بود. (و لقد أرینه ءایتنا کلّها فکذّب۲۷ کیلوبایت (۲٬۳۹۸ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۶:۱۵
- اين آيه صد تازيانه براى هر دو از مرد و زن معين مىكند و نيز دستور مىدهد كه اسير عاطفه نشده و بر آن دو رأفت نكنيد حكم تابع واقع است نه عاطفه بايد ناموس جامعه۴ کیلوبایت (۳۳۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۶:۲۸