گمنام

تفسیر:المیزان جلد۱۱ بخش۳۳: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
خط ۹۰: خط ۹۰:
اين نظريه مشهورتر است در بين مفسران، وليكن آن معنايى كه ما گذرانديم، روشن تر و با سياق آيات سازگارتر است.
اين نظريه مشهورتر است در بين مفسران، وليكن آن معنايى كه ما گذرانديم، روشن تر و با سياق آيات سازگارتر است.


و اگر فرمود: «لَعَلَّكُم بِلِقَاءِ رَبِّكُم»، و نفرمود: «لَعَلَّكُم بِلِقَائِهِ»، و به جاى ضمير «ه»، اسم ظاهر «رَبِّكُم» را آورد،
و اگر فرمود: «لَعَلَّكُم بِلِقَاءِ رَبِّكُم»، و نفرمود: «لَعَلَّكُم بِلِقَائِهِ»، و به جاى ضمير «ه»، اسم ظاهر «رَبِّكُم» را آورد، وجهش اين است كه:
<center> ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۱ صفحه ۳۹۶ </center>
<center> ترجمه تفسير الميزان جلد ۱۱ صفحه ۳۹۶ </center>
وجهش اين است كه: خواست در اثبات ربوبيّت خدا اصرار و تأكيد كند و به اين معنا اشاره نمايد كه آن كسى كه عالَم را خلق، و امر آن را تدبير نموده و در نتيجه ربّ آن شده، او ربّ شما نيز هست. پس ربّى، جز ربّ واحد نيست و او، شريكى ندارد.
 
خواست در اثبات ربوبيّت خدا اصرار و تأكيد كند و به اين معنا اشاره نمايد كه آن كسى كه عالَم را خلق، و امر آن را تدبير نموده و در نتيجه ربّ آن شده، او ربّ شما نيز هست. پس ربّى، جز ربّ واحد نيست و او، شريكى ندارد.


«'''وَ هُوَ الَّذِى مَدَّ الاَرْض وَ جَعَلَ فِيهَا رَوَاسىَ وَ أَنهَاراً...'''»:
«'''وَ هُوَ الَّذِى مَدَّ الاَرْض وَ جَعَلَ فِيهَا رَوَاسىَ وَ أَنهَاراً...'''»:
۱۶٬۹۴۶

ویرایش