روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۱۳۶۴: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۱۳۶۴ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۱۳۶۴ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۱۷
آدرس: من لا يحضره الفقيه، جلد ۲، كِتَابُ الْحَج
روي سماعه بن مهران عن ابي عبد الله ع انه قال :
من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۱۳۶۳ | حدیث | من لايحضره الفقيه جلد ۲ ش ۱۳۶۵ | |||||||||||||
|
ترجمه
محمد جواد غفارى, من لا يحضره الفقيه - جلد ۳ - ترجمه على اكبر و محمد جواد غفارى و صدر بلاغى, ۳۳۸
سماعة بن مهران از امام صادق عليه السّلام روايت كرده است كه فرمود: كسى كه در ماه شوال آهنگ عمره كند و نيّتش اين باشد كه عمره را بجا آورد، و بشهر خود بازگردد، باكى بر آن نيست، و اگر تا موسم حجّ در مكّه اقامت كند، در اين صورت او متمتّع است. (يعنى بايد نيّت بحجّ تمتّع كند) زيرا ماههاى حجّ شوّال و ذو القعده و ذو الحجّه است، پس كسى كه در اين ماهها عمره بجا آورد و تا موسم حجّ در مكّه اقامت كند عمرهاش عمره تمتّع است، و كسى كه بشهر خود بازگردد، و تا موسم حجّ اقامت نكند، عمرهاش عمره مفرده است، پس اگر در ماه رمضان يا قبل از آن عمره بجا آورد، و تا موسم حجّ اقامت كند، متمتع نيست، بلكه او مجاوريست كه عمرهاى مفرده بجاى آورده است، پس در صورتى كه خوش داشته باشد كه در ماههاى حجّ عمره تمتّع براى حجّ تمتّع بجا آورد، ميبايد از مكّه خارج شود، تا از محلّ ذات- عرق «۱» يا محلّ عسفان «۲» درگذرد، و آنگاه در حال عمره تمتّع در مقدّمه حجّ تمتّع بمكّه داخل شود، ولى در صورتى كه خوش داشته باشد كه حجّ خود را بصورت افراد درآورد، ميبايد بمحلّ جعرّانه برآيد، و از آنجا تلبيه آغاز كند. __________________________________________________
(۱) ذات عرق موضعى است در اوّل تهامه و آخر عقيق و فاصله آن تا مكه دو منزل است. (۲) عسفان بر وزن غفران موضعى در ميانگين مكه و مدينه است، كه دو منزل تا مكه فاصله دارد.