روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۷۳: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ الکافی جلد ۲ ش ۱۷۳ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۷۳ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۳۱
آدرس: الكافي، جلد ۲، كتاب الإيمان و الكفر
علي بن ابراهيم عن ابيه و محمد بن اسماعيل عن الفضل بن شاذان جميعا عن ابن ابي عمير عن هشام بن الحكم عن ابي عبد الله ع قال :
الکافی جلد ۲ ش ۱۷۲ | حدیث | الکافی جلد ۲ ش ۱۷۴ | |||||||||||||
|
ترجمه
کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۴, ۲۲۹
از هشام بن حكم، از امام صادق (ع)، فرمود: چون روز قيامت شود، يك دسته مردم برخيزند و پشت در بهشت در آيند و آن را بكوبند، به آنها گويند: شما كيانيد؟ گويند: ما اهل صبريم، گويند: بر چه صبر كرديد؟ گويند : بر طاعت خدا و از نافرمانى خدا، پس خدا عز و جل گويد: راست گويند، آنان را به بهشت بريد و اين است معنى قول خدا عز و جل (۱۰ سوره زمر):
«همانا پرداخت شود به صابران مزدشان بىحساب».
مصطفوى, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۳, ۱۱۹
امام صادق عليه السّلام فرمود: چون روز قيامت شود، دستهئى از مردم برخيزند و بيايند و در بهشت را بكوبند، بآنها گويند: شما كيستيد؟ گويند: ما اهل صبريم، بآنها گويند: بر چه صبر كرديد؟ گويند: بر اطاعت خدا و از نافرمانى او صبر كرديم، خداى عز و جل فرمايد: راست گويند: ايشان را ببهشت در آوريد و همين است قول خداى عز و جل: «همانا صابران اجر خود را بدون حساب بدست آورند، ۱۰ سوره ۳۹».
محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۳, ۲۰۹
على بن ابراهيم روايت كرده است، از پدرش و محمد بن اسماعيل، از فضل بن شاذان و هر دو، از ابنابىعمير، از هشام بن حكم، از امام جعفر صادق عليه السلام كه فرمود: «چون روز قيامت شود، جماعتى از مردمان برخيزند و بر درِ بهشت آيند، و درِ بهشت را بزنند؛ پس به ايشان گفته شود كه: شما كيستيد؟ در جواب گويند كه: ماييم، اهل صبر. به ايشان گفته شود كه: بر چه چيز صبر كرديد؟ مىگويند كه: بر طاعت خدا صبر مىكرديم و آن را به عمل مىآورديم، و از نافرمانى خدا صبر مىنموديم و مرتكب آن نمىشديم؛ پس خداى عز و جل مىفرمايد كه: راست گفتند، ايشان را داخل بهشت گردانيد. و اين است معناى قول خداى عز و جل: «إِنَّما يُوَفَّى الصَّابِرُونَ أَجْرَهُمْ بِغَيْرِ حِسابٍ» «۱»؛ يعنى: «جز اين نيست كه تمام داده مىشوند صبركنندگان مزد خويش را، بىآنكه حسابى از براى ايشان باشد».
(و بعضى گمان كردهاند كه معناى آن، اين است كه: مزد بىشمار و اندازه به ايشان دهند، يا آنچه گمان نكنند و نپندارند.)
__________________________________________________
(۱). زمر، ۱۰.