روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۲۴۷: تفاوت میان نسخهها
(Edited by QRobot) |
جز (Move page script صفحهٔ الکافی جلد ۲ ش ۱۲۴۷ را بدون برجایگذاشتن تغییرمسیر به روایت:الکافی جلد ۲ ش ۱۲۴۷ منتقل کرد) |
(بدون تفاوت)
|
نسخهٔ کنونی تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۲۸
آدرس: الكافي، جلد ۲، كتاب الإيمان و الكفر
علي بن ابراهيم عن ابيه عن علي بن اسباط عن عبد الرحمن بن حماد رفعه قال :
الکافی جلد ۲ ش ۱۲۴۶ | حدیث | الکافی جلد ۲ ش ۱۲۴۸ | |||||||||||||
|
ترجمه
کمره ای, اصول کافی ترجمه کمره ای جلد ۵, ۲۹۹
از عبد الرحمن بن حمّاد در حديثى كه آن را به معصوم رسانيده، گويد: خدا تبارك و تعالى به عيسى بن مريم (ع) فرمود: اى عيسى! بايد زبانت در نهان و عيان يكى باشد و هم دلت چنين باشد، راستى من تو را در باره خودت حذر مىدهم و مانند من خبيرى بس است، دو زبان در يك دهان نشايد، و دو شمشير در يك غلاف نگنجد و دو دل در يك سينه نباشد و در نهاد انسان هم دو عقيده مخالف برجا نباشد.
مصطفوى, اصول کافی ترجمه مصطفوی جلد ۴, ۴۳
عبد الرحمن بن حماد در حديثى مرفوع (كه آن را بمعصوم رسانده است) گويد: خداى تبارك و تعالى بعيسى بن مريم فرمود: اى عيسى بايد كه زبانت در پنهانى و آشكار يك زبان باشد، و هم چنين دلت، همانا من تو را از نفس خودت ميترسانم و چون من آگاهى (براى تو) كافى است، دو زبان در يك دهان نشايد، و دو شمشير در يك غلاف نگنجد، و دو دل در يك سينه نباشد، نهاد انسان نيز اين چنين است كه (دو عقيده مخالف در يك ذهن نتواند جايگير شود).
محمدعلى اردكانى, تحفة الأولياء( ترجمه أصول كافى) - جلد ۴, ۴۷
على بن ابراهيم، از پدرش، از على بن اسباط، از عبد الرحمان بن حمّاد روايت كرده كه آن را مرفوع ساخته و گفته است كه: «خداى عز و جل به عيسى عليه السلام فرمود كه: اى عيسى! بايد كه زبانت در نهان و آشكار، يك زبان باشد، و همچنين دلت. به درستى كه من تو را از نفست مىترسانم، و كافى است كه من خبير و آگاه باشم. و دو زبان، در يك دهان صلاحيّت ندارد و درست نمىآيد، و نه دو شمشير، در يك غلاف، و نه دو دل، در يك سينه، و همچنين است ذهنها» (يعنى دو خيال، در يك نفس).