الأنفال ١٧: تفاوت میان نسخه‌ها

از الکتاب
۲٬۳۶۶ بایت حذف‌شده ،  ‏۵ بهمن ۱۴۰۳
(افزودن جزییات آیه)
 
خط ۴۳: خط ۴۳:
المیزان=
المیزان=
{{ نمایش فشرده تفسیر|
{{ نمایش فشرده تفسیر|
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۴#link26 | آيات ۲۹ - ۱۵، سوره انفال]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۴#link26 | آيات ۱۵ - ۲۹ سوره انفال]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۴#link27 | بيان آيات شريفه متضمن دستوراتى راجع به جهاد اسلامى و نهى از فرار از جنگ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۴#link27 | بيان آياتی راجع به جهاد و نهى از فرار از جنگ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۴#link28 | پيروزى مسلمين در جنگ بدر مرهون عنايت الهى و امدادهاى غيبى بوده است (...و ما رميت اذا رمين...)]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۴#link28 | پيروزى مسلمين در جنگ بدر، با عنايت الهى و امدادهاى غيبى]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link29 | معناى (( الذين قالوا سمعنا و هم لا يسمعون )) و اينكه مراد از آن در آيه شريفه چه كسانى است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link30 | بدترين جنبندگان، در پیشگاه پروردگار]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link30 | بدترين جنبندگان ، كر و لالهايى هستند كه تعقل نمى كنند]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link31 | اقسام «حیات»، از نظر قرآن]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link31 | شرحى در مورد (( حيات )) و اقسام آن از نظر قرآن ، در ذيل آيه شريفه : (( استجيبوا لله وللرسول اذا دعاكم و لما يحييكم )) ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link33 | پذیرش آنچه رسول خدا «ص» بدان دعوت مى كند، موجب حيات است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link32 | آيه شريفه ناظر به زندگى حقيقى انسان است كه اشرف واكمل از حيات دنيوى است و با علم و عمل درك مى شود]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link34 | معناى آیه: «إنَّ الله يَحُولُ بَينَ المَرءِ وَ قَلبِهِ» ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link33 | وجوهى كه درباره مراد از آنچه رسول الله (ص ) بدان دعوت مى كند و موجب احياء است گفته شده است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link36 | براى ترك اجابت دعوت پيامبر «ص»، هيچ عذرى پذیرفته نيست]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link34 | معناى (( قلب )) در قرآن كريم و توضيح درباره جمله : (( ان اللهيحول بين المرء و قبله )) ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۶#link39 | منظور از فتنه اى كه دامنه آن، همه را فرا مى گيرد]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link35 | از آنجا كه خدا مالك حقيقى تمام موجودات است و انسان به تمليك او مالك مى شود، پس خداوند ميان انسان و متعلقات او حائل و رابط است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۶#link41 | روزگار استضعاف و نگرانى خود و يارى خدا را به ياد آوريد]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link36 | براى ترك اجابت دعوت پيامبر (ص ) هيچ عذرى مقبولنيست]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۶#link42 | معناى نهی از خيانت به خدا و رسول «ص» چیست؟]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link37 | از آنجا كه دلها مسخر خداوند است ، غرور به خاطر تمايل قلب به صلاح و تقوا، و ياءس و نوميدى از عدم اقبال قلب به خيرات و صالحات بى مورد است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۶#link44 | بحث روایتی: (روایاتی ذيل آيات مربوط به جنگ بدر)]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۵#link38 | اشاره به اينكه آيه شريفه : (( ان الله يحول بين المرء و قبله )) از جامع ترين آيات قرآنى است]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۷#link46 | ردّ سخن صاحب «المنار»، در اختصاص نهی از فرار از جنگ، به جنگ بدر]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۶#link39 | فتنه اى كه دامنه آن همه را (ظالمين وفتنه اى كه دامنه آن همه را (ظالمين و غير ظالمين )فرا مى گيرد و از آن زنهار داده شده است عبارتست از اختلاف داخلى بين امت]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۷#link47 | رواياتى در مورد شأن نزول آيه: «وَ مَا رَمَيتَ إذ رَمَيتَ وَلَكِنَّ الله رَمَى» ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۶#link40 | معناى آيه شريفه : (( واتقوا فتنة لاتصيبن الذين ظلموا منكم خاصه )) بنابر قرائت مشهورو بنابر قرائت (( لتصيبن )) ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۷#link48 | چند روايت در معناى «وَ اعلَمُوا أنَّ اللهَ يَحُولُ بَينَ المَرءِ وَ قَلبِِه»]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۶#link41 | روزگار استضعاف و نگرانى خود و تاءييد و يارى خدا را بياد آوريد]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۷#link49 | رواياتى در ذيل آيه شريفه: «وَ اتَّقُوا فِتنَةً لَا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُم خَاصّة» ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۶#link42 | معناى : (( و تخونوا اماناتكم و انتم تعلمون )) در آيه شريفه كه از خيانت به خدا و رسول (ص ) نهى مى كند]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۷#link50 | چند روايت در مورد شأن نزول آيه: «يَا أيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَخُونُوا الله وَ الرَّسُول...» ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۶#link43 | نهى از خيانت به خدا و رسول (ص ) ناظر به عمل بعضى از مسلمين بوده است كه تصميمات سرى را به دشمن اطلاع مى داده اند]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۶#link44 | (در ذيل آيات مربوط به جنگ بدر)]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۶#link45 | عدم اختصاص نهى از فرار از جنگ به جنگ بدر و سخن صاحب المنار در اين باره]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۷#link46 | اشكال سخن صاحب المنار]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۷#link47 | رواياتى در مورد شاءن نزول آيه : (( و ما رميت اذ رميت و لكن اله رمى )) ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۷#link48 | چند روايت در معناى : (( واعملوا ان الله يحول بين المرء و قبله )) ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۷#link49 | رواياتى در ذيل آيه شريفه : (( واتقوا فتنة لا تصيبن الذين ظلموا منكم خاصه )) ]]
*[[تفسیر:المیزان جلد۹_بخش۷#link50 | چند روايت در مورد شاءن نزول آيه : (( يا ايها الذين آمنوا لاتخوفوا اللهوالرسول ... )) ]]


}}
}}
۱۸٬۲۰۳

ویرایش