بَاب: تفاوت میان نسخهها
(افزودن نمودار دفعات) |
(Added word proximity by QBot) |
||
خط ۱: | خط ۱: | ||
__TOC__ | |||
''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/بَاب | آیات شامل این کلمه ]]''' | ''' [[ویژه:پیوند_به_این_صفحه/بَاب | آیات شامل این کلمه ]]''' | ||
خط ۸: | خط ۹: | ||
===کلمات [[راهنما:نزدیک مکانی|نزدیک مکانی]]=== | |||
<qcloud> | |||
وَ:100, مِن:94, أَبْوَاب:49, سَلاَم:39, إِن:39, کُل:36, بَاطِنُه:36, عَلَيْکُم:36, لَه:36, مِنْهُم:36, لِکُل:36, وَاحِد:36, تَدْخُلُوا:33, بِمَا:33, جُزْء:33, فِيه:33, بِسُور:33, صَبَرْتُم:29, مَقْسُوم:29, بَيْنَهُم:29, الرّحْمَة:29, عَلَيْهِم:29, سَبْعَة:29, ادْخُلُوا:29, لا:29, أَجْمَعِين:26, لَهَا:26, الْمُتّقِين:26, يَدْخُلُون:26, فَضُرِب:26, بَنِي:26, فَنِعْم:26, فِي:23, عُقْبَى:23, ظَاهِرُه:23, الْمَلاَئِکَة:23, نُورا:23, لَمَوْعِدُهُم:23, يَا:23, فَالْتَمِسُوا:20, جَهَنّم:20, الدّار:20, جَنّات:20, قَال:20, مُتَفَرّقَة:20, قِبَلِه:16, ذُرّيّاتِهِم:16, وَکِيل:16, وَرَاءَکُم:16, مَا:13, الْعَذَاب:13, ارْجِعُوا:13, قِيل:10, أَزْوَاجِهِم:10, أُغْنِي:10 | |||
</qcloud> | |||
===تکرار در هر سال نزول=== | |||
{{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::بَاب]] | {{#ask:[[رده:آیات قرآن]] [[نازل شده در سال::+]] [[کلمه غیر ربط::بَاب]] | ||
|?نازل شده در سال | |?نازل شده در سال |
نسخهٔ کنونی تا ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۴۵
ریشه کلمه
- بوب (۲۷ بار)
قاموس قرآن
در. مدخل. [يوسف:67]، از يك در وارد نشويد و از درهاى متفرق وارد شويد. اين كلمه شامل امكنه است گويند: باب البيت، باب الدار، باب المدينه. و چون باب وسيله وصول و دخول به محل است گويند: اين علم باب فلان علم است يعنى با اين مىتوان به آن رسيد و از اينجاست كه مىتوان به آن رسيد و از اينجاست كه رسول خدا «صلى اللّه عليه و آله و سلم» فرمود «اَنَا مَدينَةُ الْعِلْمِ وَعَلِىُّ بابُها» راغب در معنى آن گويد: بوسيله على به شهر علم رسيده مىشود. على هذا در آيه [انعام:44] بايد گفت: وسائل مراد است يعنى: وسائل رسيدن به هر شىء را در اختيارشان قرار داديم. [قمر:11]، درهاى آسمان را با آبى كه مىريخت گشوديم. ظاهراً در اينجا «ابواب» براى نشان دادن كثرت ريزش آب است گوئى آسمان براى ريختن آب درها شده بود. [نباء:19]، اين آيه در بيان احوال آخرت است گويا مراد از آن اين باشد كه در آن روز آسمان به طورى مفتوح و منبسط مىشود كه همه جايش باب مىگردد و در نتيجه آسمانى نمىماند.