نتایج جستجو
از الکتاب
- گذشت بنى اميه است. 9- آنانكه به زنان پاكدامن نسبت زنا بدهند. [نور:23]. لعان لعان و ملاعنه آن است كه مردى به زنش نسبت زنا بدهد و شاهد نداشته باشد بايد چهار۶ کیلوبایت (۵۰۱ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۰
- الميزان است در هر حال مقصود از آيه عموم است و جريان افك و لعان يكى از آيه عموم است و جريان افك و لعان يكى از مصاديق آن مىباشد. در بحار ضمن جريان بحث حضرت مجتبى۹ کیلوبایت (۹۲۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۷
- الميزان است در هر حال مقصود از آيه عموم است و جريان افك و لعان يكى از آيه عموم است و جريان افك و لعان يكى از مصاديق آن مىباشد. در بحار ضمن جريان بحث حضرت مجتبى۱۲ کیلوبایت (۱٬۰۰۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۲
- مراد از خبيثات و خبيثين زنان و مردان ناپاك است . آيه شريفه بعد از آيات زنا و لعان و افك واقع شده گويا مراد آن است كه مردان و زنان پاك به حكم ايمان از اين نسبتها۶ کیلوبایت (۵۰۱ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۹
- حكم ((لعان )) چند روايت در باره آيه حد زنا و آيه : ((الزانى لا ينكح الا زانية او مشركة ...)) و شاءن نزول آن . رواياتى درباره آيات راجع به قذف و لعان و شاءن۳۲ کیلوبایت (۲٬۷۵۴ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۰
- حكم ((لعان )) چند روايت در باره آيه حد زنا و آيه : ((الزانى لا ينكح الا زانية او مشركة ...)) و شاءن نزول آن . رواياتى درباره آيات راجع به قذف و لعان و شاءن۳۹ کیلوبایت (۳٬۳۳۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۰
- حكم ((لعان )) چند روايت در باره آيه حد زنا و آيه : ((الزانى لا ينكح الا زانية او مشركة ...)) و شاءن نزول آن . رواياتى درباره آيات راجع به قذف و لعان و شاءن۵۷ کیلوبایت (۴٬۸۹۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۰
- نياورد، بايد به لعان پردازد و اگر از لعان نيز سر باز زد حدّ قذف كه هشتاد تازيانه باشد بر او جارى شود، و چنانچه به لعان تن در داد و لعان انجام شد حدّ از۳ کیلوبایت (۱۹۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۴:۲۷
- است نزديك هم بروند مثل حال حيض و نفاس و در حال احرام و در مورد لعان تا جلد 13 - صفحه 360 كفاره نداده و از اينکه جهت ميگوئيم در۳۰ کیلوبایت (۲٬۵۶۲ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۸
- گويد). انجام اين برنامه كه در فقه اسلامى به مناسبت كلمه «لعن » در عبارات فوق «لعان » ناميده شده ، چهار حكم قطعى براى اين دو همسر در پى خواهد داشت : نخست اينكه۳۷ کیلوبایت (۴٬۴۴۱ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۰۸
- أَوْ نَصْرَانِيَّةٌ أَوْ أَمَةٌ فَأَوْلَدَهَا وَ قَذَفَهَا هَلْ عَلَيْهِ لِعَانٌ قَالَ لاَ۲ کیلوبایت (۳۳ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۰۵
- شَهََادَةً أَبَداً وَ اَلْخَرْسَاءُ لَيْسَ بَيْنَهَا وَ بَيْنَ زَوْجِهَا لِعَانٌ إِنَّمَا اَللِّعَانُ بِاللِّسَانِ۴ کیلوبایت (۳۶ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۰۵
- فَإِنَّ عَلَيْهَا مَا عَلَى اَلزَّانِيَةِ غَيْرِ اَلْمُحْصَنَةِ وَ لاَ لِعَانَ بَيْنَهُمَا قُلْتُ مَنْ يَرْجُمُهَا وَ يَضْرِبُهَا اَلْحَدَّ وَ زَوْجُهَا۶ کیلوبایت (۲۹ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۲:۴۹
- فَأَمَّا مَا رَوَاهُ لاَ يَكُونُ لِعَانٌ إِلاَّ بِنَفْيِ وَلَدٍ وَ قَالَ إِذَا قَذَفَ اَلرَّجُلُ اِمْرَأَتَهُ لاَعَنَهَا۲ کیلوبایت (۳۷ واژه) - ۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ساعت ۰۱:۰۵
- بايد مبينه باشد که نزد حاكم شرع باقامه شهود يا اقرار طرف يا لعان ثابت شود. وَ تِلكَ حُدُودُ اللّهِ حد بمعني اندازه است که نبايد۱۰۵ کیلوبایت (۹٬۶۳۹ واژه) - ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، ساعت ۰۹:۱۴
- كبيره صادق است ، لذا در همين آياتى كه در باره حد قذف گذشت (در احكام مربوط به لعان ) دوبار كلمه لعن در مورد دروغگويان به كار رفته است . در روايات اسلامى نيز۳۴ کیلوبایت (۳٬۹۹۳ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۰۹
- سنگينى دارد، نسبت به غير مرد و همسرش چهار شاهد و در مورد مرد و همسرش برنامه لعان كه شرح آن خواهد آمد بايد اجرا گردد، و حتى اگر كسى كه ديگرى را متهم مى سازد۳۹ کیلوبایت (۴٬۵۴۷ واژه) - ۱۶ مرداد ۱۳۹۳، ساعت ۱۷:۰۸