نتایج جستجو
از الکتاب
- الموارد). طبرسى ذيل آيه 154 بقره فرموده: شعور اول علم است از راه مشاعر و حواس... و به قولى شعور ادراك دقيق است و مأخوذ از شعر به معنى موى كه دقيق و نازك۱۴ کیلوبایت (۱٬۲۸۸ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۱۴
- الزخرف ٢١ (رده نقش حواس)از این نکته مطلب بالا استفاده مى شود. توحید: توحید در کتب آسمانى ۵ حواس: نقش حواس ۴ شرک: بى منطقى شرک ۲ شناخت: ابزار شناخت ۴ عقل: نقش عقل ۴ عقیده: بى منطقى۲۱ کیلوبایت (۱٬۵۸۸ واژه) - ۹ مهر ۱۴۰۱، ساعت ۰۸:۴۷
- المؤمنون ٧٨ (رده نقش حواس)بینایى: ابداع حس بینایى ۲; منشأ بینایى ۱ تعقل: زمینه تعقل ۳; منشأ تعقل ۱ حواس: نقش حواس ۳ خدا: نشانه هاى تدبیر خدا ۱; نشانه هاى ربوبیت خدا ۱; نعمتهاى خدا ۴۲۷ کیلوبایت (۲٬۱۹۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۱۹
- که چیزى که از ماده آفریده شده است مادى است، ولى نیمه تجردى دارد، چرا که با حواس ما درک نمى شود، و به تعبیر دیگر یک نوع جسم لطیف است). و نیز از آیات قرآن۵ کیلوبایت (۵۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۴:۰۸
- الأحزاب ١٠ (رده عوامل مؤثر در حواس)آثار ترس ۷، ۹ چشم: عوامل خیرگى چشم ۷ حالات: نقش حالات روانى ۶، ۱۲ حواس: عوامل مؤثر در حواس ۶ حیات: عوامل مؤثر در حیات ۱۰ خدا: سوءظن به خدا ۱۳، ۱۴، ۱۵ ذکر:۴۴ کیلوبایت (۳٬۸۸۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۹
- النمل ٨٨ (رده ضعف حواس)۹ انسان: سطحى نگرى انسان ۱۰; عمل انسان ها ۸، ۹، ۱۰ بینش: بینش غلط ۱ حواس: ضعف حواس ۳ خدا: آثار اتقان افعال خدا ۱۱; اتقان افعال خدا ۶; دلایل خدا شناسى ۷;۴۶ کیلوبایت (۴٬۰۹۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۵
- السجدة ٩ (رده حواس انسان)انسان ۸; تناسب اندام انسان ۴، ۵; جسم انسان ۸; جنین انسان ۳; حقیقت انسان ۱۲; حواس انسان ۹; خلقت تدریجى انسان ۱، ۳; روح انسان ۸; قواى ادراکى انسان ۶، ۹، ۱۶;۴۲ کیلوبایت (۳٬۷۱۳ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۲۹
- المائدة ٣١ (رده نقش حواس)اهمیّت تجربه ۱۰ تعلّم: روش تعلّم ۱۰ حسد: شومى حسد ۲۶ ; فرجام حسد ۲۶ حواس: نقش حواس ۹ حیوانات: علم حیوانات ۵، ۱۹ ; غرایز حیوانات ۱۹ ; نقش حیوانات ۸ خدا:۴۸ کیلوبایت (۳٬۹۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۱
- طاريه «1» از خواب و بيدارى و حركت و سكون و گرسنگى و تشنگى و اعطاى حواس خمسه ظاهره و حواس خمسه باطنه و قوائى كه براى نظام كالبد انسانى و امعاء و احشاء و اعصاب۲۵ کیلوبایت (۲٬۲۷۹ واژه) - ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۰۳:۲۱
- كه هاء آن تنبيه بر معناى ثابت و واو آن اشاره بغايب از حواس است چنانچه هذا اشاره است بحاضر نزد حواس و كفار بكلمه هذه اشاره بخدايان خود مينمودند و از پيغمبر۵۹ کیلوبایت (۵٬۹۴۴ واژه) - ۱۴ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۲:۵۴
- كه هاء آن تنبيه بر معناى ثابت و واو آن اشاره بغايب از حواس است چنانچه هذا اشاره است بحاضر نزد حواس و كفار بكلمه هذه اشاره بخدايان خود مينمودند و از پيغمبر۵۱ کیلوبایت (۵٬۵۶۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۱:۲۵
- كه هاء آن تنبيه بر معناى ثابت و واو آن اشاره بغايب از حواس است چنانچه هذا اشاره است بحاضر نزد حواس و كفار بكلمه هذه اشاره بخدايان خود مينمودند و از پيغمبر۳۷ کیلوبایت (۳٬۷۳۹ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۱:۲۳
- «طالب الشىء طيباً» يعنى دلچسب و طبع پسند شد راغب گويد: اصل طيّب آن است كه حواس از آن لذّت مىبرند و نفس از آن لذّت مىبرد. و پاك كردن چيزى سبب دلچسبى آن۹ کیلوبایت (۹۲۳ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۴۷
- كردن اخلاط، منافذ براى خروج فضلات. فرج براى نسل، سر را به منزله صومعه محل حواس پنجگانه به جهت ادراك محسوسات: 1- سامعه- گوش براى شنيدن 2- باصره- ديدن. 3-۳۳ کیلوبایت (۲٬۷۸۹ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۸
- كه هاء آن تنبيه بر معناى ثابت و واو آن اشاره بغايب از حواس است چنانچه هذا اشاره است بحاضر نزد حواس و كفار بكلمه هذه اشاره بخدايان خود مينمودند و از پيغمبر۴۸ کیلوبایت (۴٬۹۹۲ واژه) - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰، ساعت ۱۱:۲۱
- «طالب الشىء طيباً» يعنى دلچسب و طبع پسند شد راغب گويد: اصل طيّب آن است كه حواس از آن لذّت مىبرند و نفس از آن لذّت مىبرد. و پاك كردن چيزى سبب دلچسبى آن۱۲ کیلوبایت (۱٬۰۰۹ واژه) - ۱۶ دی ۱۳۹۵، ساعت ۰۳:۳۲
- الموارد). طبرسى ذيل آيه 154 بقره فرموده: شعور اول علم است از راه مشاعر و حواس... و به قولى شعور ادراك دقيق است و مأخوذ از شعر به معنى موى كه دقيق و نازك۱۱ کیلوبایت (۱٬۲۰۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۵:۰۳
- تكوير آيه 7. جلد 7 - صفحه 76 آتش در آن پيچد و رويهاى ايشان را كه محل مشاعر و حواس ايشان است و آن را در تدابير امور آخرت كار نفرموده باشند، بسوزاند. در حق اليقين-۳۱ کیلوبایت (۲٬۷۲۷ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۵:۰۷
- الموارد). طبرسى ذيل آيه 154 بقره فرموده: شعور اول علم است از راه مشاعر و حواس... و به قولى شعور ادراك دقيق است و مأخوذ از شعر به معنى موى كه دقيق و نازك۱۲ کیلوبایت (۱٬۳۲۷ واژه) - ۱۱ دی ۱۳۹۵، ساعت ۱۳:۲۵
- و اين كار را وقتى ميكردند كه پيغمبر (ص) مشغول قرائت در نماز بود براى آنكه حواس پيغمبر (ص) را پرت كنند و شايد باين جهت از داخل نمودن انگشتان در يكديگر نهى۲۹ کیلوبایت (۲٬۲۲۰ واژه) - ۱ دی ۱۳۹۹، ساعت ۰۴:۵۸